Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Geen beeld na schijnbaar succesvolle installatie Ubuntu
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Knarfie

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2006 11:41 am    Onderwerp: Geen beeld na schijnbaar succesvolle installatie Ubuntu Reageren met citaat

Misschien kan iemand me helpen - mijn kennismaking met Linux is niet zo geweldig...
Mijn systeem: amd64, sata & pata schijf, multi-boot vanaf pata, 1280 tft, ati 9250.
Installatie op sata leek succesvol, multibootscherm aangemaakt, Ubuntu start op,
maar ik krijg dan een versnipperd bureaubladachtig iets, een totaal onduidelijk kleurrijk geheel met een herhalend patroon, vaag alsof er tientallen bureuabladjes naast en onder elkaar zitten.
Geen enkel gebied is clickable, enter met tab gveven ook geen reactie.
Iemand een idee???
Confused
... bij de install stond default een resolutie van iets van 1800 aangevinkt, die heb ik op 1280x1024 gezet..

Thnx !!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2006 11:58 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Euh... zit je hier niet verkeerd Laughing ?
Pas maar op hoor, wij Fedora-gebruikers hebben een enorme hekel aan Ubuntu Twisted Evil

Maar nu serieus: Hier zitten niet zo veel Ubuntu-gebruikers. Je kunt je vraag eens stellen op www.ubuntu-linux.nl, daar zal je waarschijnlijk sneller antwoorden voor Ubuntu krijgen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Knarfie

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2006 1:07 pm    Onderwerp: ubuntu Reageren met citaat

Dankjewel voor je snelle antoord!
Ik had gelezen dat ik voor linux vragen ook hier terechtkon, en dit leek me misschien eerder een linuxprobleem dan een ubuntu...
Het ubuntu forum is niet zo deskundig als dit, wat ik ervan gezien heb, vandaar...

Ubuntu werd aangeprezen in een krantenartikel, dat het kwa gebuiksvriendelijkhied het dichts in de buurt komt van Windows.
Klopt dat niet?
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2006 1:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Fedora komt ook dicht in de buurt. Alleen je krijgt meer vrijheid in keuze Razz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2006 1:22 pm    Onderwerp: Re: <acronym title= Reageren met citaat

Knarfie schreef:
Dankjewel voor je snelle antoord!
Ik had gelezen dat ik voor linux vragen ook hier terechtkon, en dit leek me misschien eerder een linuxprobleem dan een <acronym title="Ubuntu, een Linux-distributie">ubuntu</acronym>...

Hmm, dan denk ik dat je een vergissing hebt gemaakt. Deze site werkt samen met Ubuntu-Linux.nl, SuSE-Linux.nl en AllesLinux.com, AllesLinux.com is voor algemene Linux-vragen, de andere voor distributie-specifieke vragen.

Citaat:

Het <acronym title="Ubuntu, een Linux-distributie">ubuntu</acronym> forum is niet zo deskundig als dit, wat ik ervan gezien heb, vandaar...

Cool

Is dat het Ubuntu-forum op www.ubuntulinux.nl , of op www.ubuntu-linux.nl ?

Citaat:
<acronym title="Ubuntu, een Linux-distributie">ubuntu</acronym> werd aangeprezen in een krantenartikel, dat het kwa gebuiksvriendelijkhied het dichts in de buurt komt van Windows.
Klopt dat niet?

In mijn ogen is Ubuntu niet de meest gebruikersvriendelijke distributie. Fedora bijv. heeft veel meer configuratietools, en SuSE is nog een stuk gebruiksvriendelijker. De reden dat Ubuntu zo aangeprezen wordt is dat de oprichter daarvan veel geld heeft, en veel aan PR doet. Mensen die daardoor voor het eerst met Linux / Ubuntu in aanraking komen denken dan: Hé, dat Linux werkt best makkelijk! Yeah Ubuntu rulez!! Maar als ze SuSE of bijv. Fedora gebruikt zouden hebben, dan zouden ze waarschijnlijk nog enthousiaster zijn. Maar de meeste mensen die reviews schrijven in kranten e.d. kijken niet verder dan Ubuntu. Dat vermoeden heb ik tenminste.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Knarfie

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2006 1:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ok dat is duidelijk:

1. Je herkent dit probleem niet en hebt geen idee van de oplossing

2. ik moet iets anders dan ubuntu proberen.
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2006 1:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Knarfie schreef:
Ok dat is duidelijk:

1. Je herkent dit probleem niet en hebt geen idee van de oplossing

Da's waar, maar je kunt proberen een andere resolutie te proberen, of je drivers installeren.

Citaat:
2. ik moet iets anders dan <acronym title="Ubuntu, een Linux-distributie">ubuntu</acronym> proberen.

Dat heb ik nooit gezegd, Ubuntu werkt ook perfect, maar je zit hier op een forum met vrijwel alleen Fedora-gebruikers.
Terug naar boven
Knarfie

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2006 1:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

sorry, 1 vraag van je niet beantwoord:
ubuntu-linux vind ik niet zo geweldig... Embarassed
Terug naar boven
Knarfie

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2006 1:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij mij werkt ubuntu duzz niet.. ik zal nog wat proberen maar als ik Linux in wil moet het zeer goed mogelijk toch een andere release zijn ...

bedankt in ieder geval. misschien kom ik terug....
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2006 1:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Knarfie schreef:
sorry, 1 vraag van je niet beantwoord:
<acronym title="Ubuntu, een Linux-distributie">ubuntu</acronym>-linux vind ik niet zo geweldig... Embarassed

Kan je aangeven waarom niet?
Het offtopic-gehalte, de gebruikers, of de moderators ?

Wat mij over het algemeen opvalt van Ubuntu-Linux.nl is dat veel gebruikers iets fanatieker zijn met het verspreiden van Ubuntu (mede daardoor ook veel positieve artikelen over Ubuntu in tijdschriften e.d.), maar een paar gebruikers willen gewoon lekker zo af en toe een vraagje stellen, zonder al dat 'opdringerige'.
Terug naar boven
Knarfie

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2006 2:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

De enkele topics (vragen) waar ik op zocht, werden niet goed beantwoord.
ik weet niet of moderators of gebruikers meededen, alleen dat er geen goed antwoord was.
Ik heb niet het hele forum zitten analyseren, dus misschien klopt deze indruk niet... Question
Terug naar boven
molski

BerichtGeplaatst: Do Jan 19, 2006 12:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

idd boys, Fedora rules! Smile

Had het gister nog even met m'n systeembeheerder over Ubuntu....
Zal op zich niks mis mee zijn, maar als mensen iets willen wat erg op Windows lijkt...neem dan ook gewoon Windows is mijn mening.

Wil je Linux gebruiken, gebruik dan idd een Fedora of een Suse o.i.d., ook als je net met Linux begint, de support, know-how en how-to's hiervoor zijn vele malen beter dan voor een Ubuntu wat ik op dit moment dan zie.

En daarnaast (niet lullig bedoeld!) heb ik zelf echt het idee dat Ubuntu (veelal door de naam) één of ander derde wereld distro is Smile
Fedora of Suse klinkt toch ook veel stoerder Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Knarfie

BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2006 5:34 pm    Onderwerp: windows rules Reageren met citaat

Ik heb niks tegen de interface van Windows, mooi opgezet, steeds leuker in veel opzichten.. even afgezien van alle kritiek op beveiliging, geheugengebruik, toegankelijkheid, beheer en structuuroverzicht...

Een Windowsachtige omgeving, die je voor een groot deel zelf kunt inrichten als je daar behoefte aan hebt, prima!

Ubuntu zal ik niet meer gebruiken, een 2e installatie heeft mn hdd ontoegankelijk gemaakt... kon ik alleen maar herstellen vanaf een nieuwe Windowsinstallatie op de 2e HDD.
Bedankt voor alle advies, ik neem t ter harte.
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2006 8:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Eerlijk gezegt begrijp ik niet hoe het komt dat Ubuntu niet wilt installeren bij jou. Bij mij was het CD'tje erin, kwartiertje wachten, CD eruit en opstarten die handel.

Misschien heeft het eerste probleem (beeldscherm) te maken met het feit dat je een TFT gebruikt. Ik heb gehoort dat platte schermen weleens problemen geven. Maar het kan ook liggen aan de videokaart: de geïnstalleerde driver werkte niet goed i.c.m. jouw Radeon.

Wat betreft je laatste probleem: dat zou weleens te maken kunnen hebben met je SATA? Misschien werkt Ubuntu daar niet goed mee. Ik kan het niet uittesten allemaal. Ondanks het feit dat mijn PC nog behoorlijk modern is, gebruik ik nog altijd de oudere (betrouwbare en eenvoudige) technologieën, zoals PATA, CRT en AGP... Die werken in ieder geval gegarandeerd in Linux.

Je zou nog altijd Fedora Core kunnen proberen Wink Je zit hier wel op een Fedora forum Razz

Nee, maar serieus, het is wel wat meer CD'tjes downloaden en branden. Mocht je een DVD-Brander hebben, dan download je een DVD ISO. De installatie duurt ook wat langer, omdat je meer informatie moet opgeven, maar je kan het proberen.

Persoonlijk vind ik Fedora Core gebruiksvriendelijker dan Ubuntu, al is het alleen maar om al de grafische hulpprogramma's die erbij worden geleverd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2006 8:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:

Nee, maar serieus, het is wel wat meer CD'tjes downloaden en branden. Mocht je een DVD-Brander hebben, dan download je een DVD ISO. De installatie duurt ook wat langer, omdat je meer informatie moet opgeven, maar je kan het proberen.

Of doe een netwerk-installatie, dan heb wordt alleen de software die je echt nodig hebt gedownload: Is sneller dan alle cd's downloaden en branden, het bespaart je cd's/dvd, en het scheelt je dataverkeer.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: