Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Gnome vs. KDE
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

KDE of Gnome?
KDE
26%
 26%  [ 12 ]
Gnome
73%
 73%  [ 33 ]
Totaal aantal stemmen : 45

Auteur Bericht
RMSfan

BerichtGeplaatst: Wo Jul 05, 2006 7:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kies voor GNOME.
Alleen vind ik het GNOME vind ik de GNOME basis veelste klein.
Het is een bureablad omgeving die vrijwel niets kan omdat er ook mensen zijn die konquor als filemanager gebruiken in de GNOME werkomgeving. Hoe kunnen ze iets een werkomgeving noemen wat enkel een api,panel en teksteditor bevat?

Rinke
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Jul 05, 2006 9:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

RMSfan schreef:
Ik kies voor GNOME.
Alleen vind ik het GNOME vind ik de GNOME basis veelste klein.
Het is een bureablad omgeving die vrijwel niets kan omdat er ook mensen zijn die konquor als filemanager gebruiken in de GNOME werkomgeving. Hoe kunnen ze iets een werkomgeving noemen wat enkel een api,panel en teksteditor bevat?

Rinke

Ik begrijp je reactie eerlijkgezegt niet helemaal. Volgens mij is GNOME enorm veel meer dan "alleen maar" een api, panel en teksteditor. GNOME heeft ook een standaardpakket aan applicaties die mee kunnen worden ge´nstalleerd. Of je ze installeerd is je eigen keuze natuurlijk. Misschien moet je eens op de website van GNOME kijken, want dan zul je zien dat het een echte werkomgeving is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
RMSfan

BerichtGeplaatst: Do Jul 06, 2006 8:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Misschien moet je eens op de website van GNOME kijken, want dan zul je zien dat het een echte werkomgeving is.

GNOME is de laatste tijd druk bezig met portland. Ze willen dat programmeurs zich niet meer hoeven te richten op 1 bepaalde werkomgeving. Dat heeft als gevolg dat er wordt gesnoeid in de werkomgeving. Zo moeten er meer standaarden komen zodat projecten van beide werkomgevingen goed op elkaar over gaan. Ook vinden ze dat distributies meer standaarden moeten krijgen voor bijvoorbeeld het inloggen van een superuser.

De gevolgen zijn dat nautilus uit de basis van GNOME verdwijnt en dat er een klein programma'tje gnome-backgrounds de achtergrond kan instellen. Ik zou liever zien dat mensen kiezen voor een werkomgeving en niet voor elk bestandje van een paar kb. Bovendien is de snelheid dan veel hoger omdat er optimaal gebruik wordt gemaakt van de libs en er geen libs zijn die het zelfde werk doen. De GNOME community denkt hier anders over en vind de hoeveelheid programma's belangrijker dan de kwaliteit en de keuze vrijheid van de werkomgeving. Hieronder heb ik enkele regels uit het artikel van http://gnomejournal.org/article/43/the-portland-project en mijn reactie geplaatst.

Maar 5% van de gebruikte software maakt gebruik van de werkomgeving.
Zie dit artikel
Code:

While there is a bit of truth to that, the reality is that 90% of the functionality an application requires comes from the X server. Only 5% of the desktop environment is Desktop Environment specific, but we have to deal with the 5% that is the difference between the desktops.

Verder willen ze er voor zorgen dat KDE programma's zich aanpassen aan het GNOME uiterlijk.
Code:

Differences like button ordering and dialog boxes can and will be addressed by being able to apply policy across all applications regardless of toolkit used. The point here is that the desktop environment can set a policy for that and the widget toolkit can follow that policy. GTK for example already has a gtk-alternative-button-order setting. Same for colours and fonts.

Ook vinden GNOME en KDE de markt belangrijker dan de keuze vrijheid.
Ze vinden het belangrijk dat er meer eenheid komt. Zo zou Ubuntu familie bijvoorbeeld gebruik moeten maken van su om over te schakelen naar root gebruiker.
Code:

Linux desktop or distribution developers will have the freedom to change how the interfaces are implemented in order to add more value to those interfaces. For instance, if your application needs to use root access the current implementation will prompt for password and uses su, but youĺre free to implement one for your platform based on sudo for example, or one that requires a fingerprint instead of a password

Is dit nou het doel van Linux!?!
Code:

By doing so we make room for all kinds of innovation across the Linux platform space, e.g. by GNOME or KDE or by Linux distributors.

Rinke
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
Nivko

BerichtGeplaatst: Do Jul 06, 2006 9:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Gnome Cool
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
vincent

BerichtGeplaatst: Zo Jul 09, 2006 10:25 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Probeer ION3 is Smile een xwindows van een vriend. Ik heb hem eens geinstaleerd op debian (gebruik wel FC5) je zal de source van yum wel moeten aanpassen of er een nieuwe toevoegen Wink ION3 is in feite gemaakt voor terminel freaks en heeft geen muis nodig Smile
groetjes Vincent
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Lutz

BerichtGeplaatst: Di Jul 18, 2006 10:41 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien een late antwoord: ik gebruik gnome omdat die standaard ge´nstalleerd wordt en omdat ik via de fedora fora support kan vinden.

Mijn pc is snel genoeg om zowel gnome alsook kde aan te kunnen.

kde ken ik alleen van knoppix, en daar werkt het ook.

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: