Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Programma Fedora-dag

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2005 4:38 pm    Onderwerp: Programma Fedora-dag Reageren met citaat

Hallo,

Een zaaltje voor een bijeenkomst van Fedora / Linux-gebruikers is geregistreerd, voor 25 Februari, in "De Kamp" (Hengelo GLD, aan de Sarinkkamp 7).

Dus nu op naar het volgende: Het samenstellen van een programma voor die dag. De ideeŽn tot nu toe:
- Eerst een algemeen verhaaltje ("Welkom") en een snelle introductie tot Fedora.
- Daarna: Een presentatie met wat uitgebreidere informatie over het Fedora Project en over de opbouw van Fedora Core.
- "Overstappen naar Fedora, vanaf Windows". Problemen waar je tegenaan kunt lopen (bijv. met draadloze netwerkkaarten, en welke software zal werken, etc.)
- Daarna gewoon een soort Install-party en problemen oplossen.

Er zullen wel een paar computers aanwezig zijn waarop je kunt kijken (iniedergeval mijn computer, als anderen zich aanbieden, graag!)

We kunnen evt. nog wel een (paar) workshop(s) doen. Als iemand een onderwerp heeft: Kom maar op! De meeste bezoekers zullen weinig ervaring hebben met Linux.

Als je nog ideeŽn hebt voor wat op die dag gedaan kan worden, ook al kan je niet kom: Laat je horen Smile

Aanmelden kan op http://fedora-linux.nl/bijeenkomst/

Groeten,
Thijs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
wge

BerichtGeplaatst: Ma Dec 19, 2005 11:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Thijs,

Wordt er iets voorzien voor mensen die niet kunnen aanwezig zijn ?

Ik vind dit allemaal wel heel interessant, maar ik kan daar gewoon niet aanwezig zijn. Kunnen we dan niet remote de dingen een beetje volgen ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2005 4:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Jammer dat je niet aanwezig kunt zijn, maar begrijpelijk als je helemaal in BelgiŽ woont. Of er een Internet-verbinding aanwezig is op die dag is nog onzeker, maar ik zal wat foto's maken en een verslagje plaatsen op deze site!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
wge

BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2005 5:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs,

Alvast bedankt !!
Terug naar boven
kiemo

BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2005 7:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey,

Wat ik ook wel graag op het programma voor die dag zou willen zien is een kleine demonstratie van
hoe je op een correcte wijze iets kan toevoegen cq aanpassen in bijvoorbeeld de wiki of de FC4-FAQ
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2005 8:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed plan, ik zal het er binnenkort bij zetten!
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Wo Jan 18, 2006 8:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi allemaal,

op zich heb ik wel interesse om naar deze dag toe te komen. Is voor mij ook nog eens bijna naast de deur. Maar wat ik me af vroeg is, wat bedoelen jullie met zo'n install-party? Dat begrip is mij een beetje onbekend. Laat ik het anders zeggen. Ik heb een laptop, waar nu Mandriva 2006 x86_64 op draait. Waarom Mandriva? Ik heb vele distro's geprobeet maar dit is de enige die ik er succesvol op kan installeren. Zou ik die bijvoorbeeld mee kunnen nemen, om er samen met de daar aanwezige Fedora-experts Fedora op te installeren?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Jan 18, 2006 8:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Gul Dukat,

Leuk dat je misschien wel komt Smile
Het idee achter een install-party is dat je met help van "experts" kunt proberen een Linux-distributie op je computer te installeren. Dus als je wilt proberen Fedora op je laptop te krijgen: Kom gerust langs ! Het is altijd te proberen.

In Doetinchem is een tijd geleden ook een install-party geweest, georganiseerd door de Linux Gebruikers Groep Achterhoek, maar een paar maanden geleden is hun website offline gegaan... waarschijnlijk wegens gebrek aan interesse.

- Thijs
Terug naar boven
wge

BerichtGeplaatst: Wo Jan 18, 2006 10:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs,

Ik denk dat het ook ligt aan het feit dat er response komt op vragen/problemen
Hoe korter de responsetijd, hoe populairder + een harde kern van een tiental forumleden die constant reageren. De rest moet wel volgen...

Alvast succes met de bijeenkomst. Veel foto's en misschien een verslag zou zeer aangenaam zijn...
Terug naar boven
molski

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 9:56 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is idd zo WGE.

Mijn 1e post met een aantal beginnersvragen is nog steeds niet beantwoord, ondanks dat ik zeker weet dat er mensen zijn die de antwoorden weten, maar omdat het "aardig wat typwerk" is, hebben sommigen er niet echt zoveel zin in heb ik het idee Smile

Daarintegen, mijn "vervolg"vragen zijn wel al beantwoord Smile

De responsetijd van vraag en antwoord moet idd zo kort mogelijk zijn, krijg je snel reactie (dan zien anderen dat ook) en dat stimuleert absoluut het posting gehalte zeg maar. Ik wil liever ook z.s.m. antwoord op m'n vragen Smile
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: