Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Slechte planning van het Fedora Project
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Worado

BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2005 6:21 pm    Onderwerp: Slechte planning van het Fedora Project Reageren met citaat

Ik wil met dit bericht toch echt mijn frustraties uiten over de waardeloze planning van het Fedora Project. Daarnaast vind ik dat ze te weinig informatie geven over het niet halen van de planning.
De release van Fedora Core 5 Test 1 is al ťťn keer met 2 weken vertraagt, maar nu is het volgens de nieuwe planning nog steeds twee dagen te laat. Ik verwacht ook niet dat ze het deze week nog zullen uitbrengen.

Ze maken je wel helemaal lekker met hun nieuwe features, mogelijkheden, programma's en logo, maar uiteindelijk zal je daar niet echt wat van terug zien op het moment dat jet het verwacht.

Ik erger me daar dood aan. Kijk bijvoorbeeld naar Ubuntu... Hoe komt het dat de Foundation achter deze distributie zijn planning wel constant haalt? Dan kun je wel zeggen dat Fedora Foundation opgericht moet worden, maar ook volgens de planning zou dat in Augustus al geregeld zijn! Het is nu November en er is nog steeds geen Fedora Foundation te bekennen. En het oprichten ervan gebeurt door Red Hat, dus de ontwikkelaars zouden toch gewoon verder kunnen gaan met Fedora Core?
Ik zit vol verwachting te wachten op de nieuwe Test release, die maar niet lijkt te komen...

Dit zijn nog maar een paar dingetjes waar ik me aan erger, maar ik laat het hier wel bij...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2005 7:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Tsjah, daar 'erger' (nouja, zo erg vind ik het niet, maar het is gewoon jammer) ik me ook wel een beetje aan. Het logo wordt deze week (zonder uitstel Wink) als het goed is definitief gekozen door de "counsil" (zie deze pagina).

Wat betreft het logo:
Citaat:

One of the side effects of developing the logo under the watchful eye of
the public is that everyone sees it before it's cleared the entire
process, and since it has approval, everyone wants to use it immediately.
Therefore, there are people using the logo now -- some even with our tacit
approval. This is a mistake. Hold off.

Het Fedora Project heeft inderdaad nooit een datum voor het logo beloofd. Dat is dus eigenlijk de schuld van de community (zelfs distrowatch gebruikt het nog niet officiŽle logo zelfs al...).

Citaat:
Ze maken je wel helemaal lekker met hun nieuwe features, mogelijkheden, programma's en logo, maar uiteindelijk zal je daar niet echt wat van terug zien op het moment dat jet het verwacht.

Ach, dat vind ik wel meevallen. Welke beloofde features zijn er uiteindelijk niet gekomen? Ik kan er niet zo 1-2-3 1 bedenken. Vertragingen zijn vervelend, maar beter dan onder tijdsdruk uitbrengen, terwijl er nog wat fouten inzitten (wat bij FC2 volgens mij het geval was).

Regelmatig lees ik de berichten op mailinglists van Fedora, en dan krijg ik vooral de indruk dat het komt door de bureaucratie. Voor vanalles moeten dingen geregeld worden. Vergeet ook niet dat een groot deel van de mensen vrijwillig aan Fedora werkt hŤ.

En toch loopt Fedora nog voor met veel nieuwe technologieŽn, dat kan je van Ubuntu niet zeggen Smile.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2005 7:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Trouwens, wat jij eens zou moeten doen is op de Fedora Marketing List zeggen dat ze wat duidelijker moeten zijn over het uistellen van release's, om verdere frustaties bij anderen te voorkomen Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 8:30 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zeg niet dat de beloofde features niet uitkomen, ik vind dat ik er te lang op moet wachten.

En wat betreft de vrijwilligers: aan Ubuntu werken ook veel vrijwilligers. En deze distributie heeft dan inderdaad niet echt veel om naar uit te kijken in een nieuwe release, maar ze weten toch zes maanden van de voren een exact tijdstip aan te geven voor de release. Bij Fedora wordt die datum steeds op het laatste moment verzet. Daar kan ik gewoon niet tegen. Dat geeft me een beetje een Microsoft gevoel...

En wat betreft de mailinglists: Ik vind ze lelijk, onoverzichtelijk en moeilijk te begrijpen, daarom gebruik ik ze niet en wil ik ze niet gebruiken ook Razz
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 2:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/fedora/test/

Directory: 4.90 22-11-2005 1:13:00

Zo te zien wordt nu Fedora naar de servers gestuurd Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
confruo

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 4:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo kijk ik regelmatig op Zone-h.org, en ik vind dat Ubuntu erg vaak in de lijst staat met Vulnerabilities, zo ook vandaag weer;

http://www.zone-h.org/advisories/read/id=8465

Misschien dat dit komt omdat de schedule heilig is ?
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 4:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ze zijn beschikbaar:

http://download.fedora.redhat.com/pub/fedora/linux/core/test/4.90/i386/iso/
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 6:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat de ontwikkelingen bij Fedora een stuk sneller zullen gaan als de Fedora Foundation er eenmaal is. Bijvoorbeeld: Laatst vroeg iemand uit BrazilliŽ of er een mailinglist kon komen voor braziliaanse gebruikers. De mensen van Fedora Marketing (die dat beslissen) vonden het een goed plan, maar daarvoor moet eerst weer het e.e.a. geregeld worden met Red Hat enzo. Als de Fedora Foundation er is, dan zullen een paar mensen die zich er vaak mee bezig houden daarover beslissen.

Citaat:
En wat betreft de mailinglists: Ik vind ze lelijk, onoverzichtelijk en moeilijk te begrijpen, daarom gebruik ik ze niet en wil ik ze niet gebruiken ook Razz

Hmm, dan kan je je beklag doen in #fedora-mktg op irc.freenode.net Smile
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 8:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Menno schreef:
Ze zijn beschikbaar:

http://download.fedora.redhat.com/pub/fedora/linux/core/test/4.90/i386/iso/

Dat werd tijd Very Happy Ik zal me PC 's avonds eens aan laten staan om te downloaden.

...En ik maar denken dat ze het aantal CD's gingen verminderen, zijn het er nu vijf Confused

Citaat:
Hmm, dan kan je je beklag doen in #fedora-mktg op irc.freenode.net

Dan moet ik irc weer instellen en maar hopen dat er iemand online is Razz (ja ik blijf achterlijke excuses zoeken Razz )
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 8:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:

Dan moet ik irc weer instellen en maar hopen dat er iemand online is Razz (ja ik blijf achterlijke excuses zoeken Razz )

Je commentaar is nu iniedergeval duidelijk bij de Fedora Marketers Smile
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 8:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo, mijn FC5t1 avontuur zit er al weer op.
Kom niet verder dan begin van de installatie. Een of andere foutmelding die ik niet terug kan brengen zorgt er voor dat mijn installatie niet verder gaat.
Nee, het ligt niet aan mijn cd's want ik installeer via FTP Wink
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 9:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@Menno: Fout al gemeld bij Fedora?
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 9:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Even mezelf quoten:
Thijs schreef:
@Menno: Fout al gemeld bij Fedora?

Nu http://fedoraproject.org/wiki/FC5Test1CommonProblems quoten:
Citaat:
Fresh Installs Only.Upgrades are not supported (or even implemented). If you want to test
Upgrade capability, please wait until FC5test2.

Edit: De eerst serie screenshots is binnen op http://shots.osdir.com/slideshows/slideshow.php?release=513&slide=6 ! Wat doen ze dat ongelofelijk snel Shocked
Terug naar boven
kiemo

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 11:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Menno schreef:
Nee, het ligt niet aan mijn cd's want ik installeer via FTP Wink

Hey Menno,

Ik heb ook wel eens FC4 op die mannier probeeren te installeeren maar dat is mij nooit gelukt.
Bij de installatie word er dan gevraagt naar het adres van de FTP server en de directory waar de
bestanden staat. Ik heb geen idee wat ik daar dan moet ikvullen Embarassed

Weet jij waar ik die info kan vinden?
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2005 7:10 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

kiemo schreef:

Weet jij waar ik die info kan vinden?

Je moet daar het server-adres en de map met de Fedora-bestanden invullen. Gewoon op de mirror-lijst van fedora kijken, genoeg keus. Smile

Zie ook http://fedora-linux.nl/wiki/index.php/Installatiehandleiding#Netwerkinstallatie_.28FTP.2FHTTP.2FNFS.29_starten
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: