Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

SRPMS vs. Discx

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cliff
Gast

BerichtGeplaatst: Di Mrt 08, 2005 10:31 am    Onderwerp: SRPMS vs. Discx Reageren met citaat

Absoluut nieuw dus wat mij betreft een legitime vraag,

Ik sta op het punt om Fedora Core3 te downloaden maar ik vraag mij af waar de SRPMS cd's voor dienen.

Welke CD dien ik als eerste in mijn nieuw te bouwen Linux server duwen om de installatie te beginnen?

Mijn gevoel zegt dat de i386 CD's de core zijn en de SRPMS cd's toe te voegen applicatie bevatten.

Wie kan mij duidelijkheid geven?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Cliff
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Mrt 08, 2005 5:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Op i386 - CD1,2,3,4 staat het besturingssysteem (met heel veel programma's).
SRPM staat voor Source RPM. De cd's met 'SRPMS' in de naam bevatten de broncode's van het besturingssysteem. Die heb je niet nodig.

Als je wilt installeren moet je beginnen met CD1.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Gast

BerichtGeplaatst: Di Mrt 08, 2005 6:21 pm    Onderwerp: ik begin met cd 1 maar Reageren met citaat

Op mijn computer staat nog een Windows 98 installatie.
Als ik met de CD er in boot gaat de pc door naar Windows en als ik een bootable cd1 er in stop wordt Caldera Dos gestart en stopt mijn pc bij de volgende command prompt: [DR-DOS] a:\>

Ik kom er echt niet uit Embarassed ......HELP !!!!!!!
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Mrt 08, 2005 6:43 pm    Onderwerp: Re: ik begin met cd 1 maar Reageren met citaat

Anonymous schreef:
als ik een bootable cd1 er in stop wordt Caldera Dos gestart en stopt mijn pc bij de volgende command prompt: [DR-DOS] a:\>

Confused Dan is er iets goed mis...
Even ter controle:
- CD1 brand, op deze manier: http://alleslinux.com/artikels/isobranden.php ?
- Staat in je bios aangegeven dat je van CD kunt starten ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Gast

BerichtGeplaatst: Di Mrt 08, 2005 7:11 pm    Onderwerp: OK dan.... Reageren met citaat

Ik had de downloads ge-unzipped en als data Cd gebrand......

FF opnieuw branden dus..

ik denk dat ik het verder wel red.. THANKS
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: