Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Downloaden van bestanden

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ossie

BerichtGeplaatst: Do Okt 27, 2005 3:36 pm    Onderwerp: Downloaden van bestanden Reageren met citaat

Ik heb op mijn pc fedora 4 draaien draaid perfect en ik heb de software webmin geinstalleerd.
als ik nou bij een vriend van mij inlog met http://ip adres:10000 die heeft ook linux op zijn pc en webmin dan kan ik zo vanuit zijn webmin bestanden kopieren en dan plakken bij mij op de pc, maar als hij dat bij mij wilt doen dan lukt dat niet moet ik nog wat extra's installeren of iets anders wie heeft hier een oplossing voor. Question Question
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Okt 27, 2005 4:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Je moet webmin installeren, en de goede poorten open zetten in je firewall. Zoek even op dit forum met de zoekfunctie, deze vraag is deze week nog gesteld volgens mij.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
ossie

BerichtGeplaatst: Do Okt 27, 2005 4:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Je moet webmin installeren, en de goede poorten open zetten in je firewall. Zoek even op dit forum met de zoekfunctie, deze vraag is deze week nog gesteld volgens mij.

Kan jij mij niet vertellen welke poorten het zijn ik kan het niet vinden.
Alvast bedankt
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Okt 27, 2005 5:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij toch poort 10000 ? ( http://fedora-linux.nl/forum/viewtopic.php?p=3562#3562 )

Heb je webmin al geinstalleerd? Zo nee: dan kan je hier het pakket voor FC4 vinden: http://apt.sw.be/dries/packages/webmin/fc4-i386/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
ossie

BerichtGeplaatst: Do Okt 27, 2005 6:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Volgens mij toch poort 10000 ? ( http://fedora-linux.nl/forum/viewtopic.php?p=3562#3562 )

Heb je webmin al geinstalleerd? Zo nee: dan kan je hier het pakket voor FC4 vinden: http://apt.sw.be/dries/packages/webmin/fc4-i386/

Webmin had ik al en dat draaid uitstekend en is ook gewoon bereikbaar met de 10000 poort maar dat vroeg ik niet. ik bedoel als ik nou bij mij vandaan inlog op een pc van een vriend van mij (HTTP://ZIJN IP :10000) die ook fendora en webmin draaid dan kan ik in zijn webmin naar file management gaan daar bestanden kopieren en dan bij mij op de pc plakken dat werkt goed maar als hij dat nou bij mij probeerd dan gaat dat niet hij kan dan niet kopieren en plakken.
Terug naar boven
Coffeepad

BerichtGeplaatst: Do Okt 27, 2005 11:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Probeer SELinux eens uit te zetten ( reboot vereist ) en volgens mij is voor de file manager van webmin , java vereist , heb je deze draaien ?

Verder hartstikke leuk spul dat webmin , echter wil je andere op je pc laten ? neem dan eens een kijkje naar usermin.
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Zo Okt 30, 2005 10:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ist geen permissions probleem?

Lukt het wel om verbinding te maken c.q. inloggen? Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe webmin werkt Cool

* is ff googlen *

Leuke site hebben die lui Very Happy Voor de file manager is idd java vereist zo lees ik, maar dan lijkt mij dat dat aan de kant van de client moet. Dus dat zal het probleem niet zijn. Tenzij dat de client ubberhaupt heel de filemanager niet in beeld krijgt. Dan moet tie ff kijken of '/etc/java' bestaat. Dat is de standard instal directory. Wat is eigenlijk exact de foutmelding? Ik kan me zomaar voorstellen dat webmin onder een bepaalde user draait, webmin ontvang files van client(vriend) en wil deze vervolgens op de harde schijf wegschrijven. Daar dan moet de user waaronder webmin draait, wel schrijfrechten hebben in die mappen waar de files moeten komen te staan. Smile Werkt webmin met systeem users?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: