Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Grafisch opstartscherm werkt niet meer

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ben

BerichtGeplaatst: Za Mrt 05, 2005 7:46 pm    Onderwerp: Grafisch opstartscherm werkt niet meer Reageren met citaat

Fedora Core 3 geinstalleerd en dit werkt(e) enige tijd prima!

Na het installeren software via YUM is er blijkbaar iets fout gegaan. Tijdens het booten laat mijn grafische omgeving het afweten en ook de automatische herstelactie van het systeem is niet in staat de situatie te herstellen. Nu kan ik weinig meer en ook via de command line commando's uitvoeren lukt mij niet omdat ik niet weet hoe ik deze nu moet opstarten.
Om de situatie nog wat lastiger te maken, mij cd-speler werkt ook niet, dus ik zal via een HTTP-server e.e.a moeten zien te herstellen.
Hoe kan ik in deze situatie de Fedora Core 3 update server bereiken om de situatie te herstellen?
De Fedora installatie verwijderen en opnieuw beginnen is de makkelijkste oplossing, maar daar leer ik verder niets van. Ik ben een beginner, dus suggesties zijn welkom...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 06, 2005 8:24 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Weet je precies wat er geupdate is met Yum ?
Ik heb zo'n vermoeden dat xorg (de X-server) of de kernel geupdate is.
Als je de drivers voor de videokaart had geinstalleerd, zul je dat opnieuw moeten doen. Als je geen drivers had geinstalleerd is het een ander probleem.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Ben

BerichtGeplaatst: Di Mrt 08, 2005 9:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet helaas niet wat er geupdate is met YUM, maar wel dat ik waarschijnlijk de XORG video drivers opnieuw moet gaan installeren.
Ondertussen heb ik via het web de package "xorg-x11-xfs-6.8.1-12.FC3.21.i386.rpm" opgehaald en volgens mij zou ik die via de commandline met commando "rpm -Uvh xorg-x11-xfs-6.8.1-12.FC3.21.i386.rpm" moeten kunnen laden. Ben nog niet zeker van "-Uvh", dus dat wil ik nog even uitzoeken...
Terug naar boven
Ben

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 14, 2005 1:28 pm    Onderwerp: -Uvh Reageren met citaat

Deze update met opties -Uvh heet geleid tot een weer functionerende grafische omgeving... Smile
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: