Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wat draaien jullie aan besturing systemen behalve Fedora?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lutz

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2005 7:34 pm    Onderwerp: Wat draaien jullie aan besturing systemen behalve Fedora? Reageren met citaat

Hoi allemaal,

ik heb een soortgelijk topic bij alleslinux geplaatsd en daar draaiden velen Gentoo of Slackware.

Ik wil graag weten wat jullie aan besturing systemen behalve Fedora en Windows draaien. Het liefst wil ik ook nog weten waarom.

Fedora lijkt mij een productie systeeem, dus ik heb het op mijn hoofd computer.
Maar ik heb nog een testbak, vandaar deze vraag.

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2005 7:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb ook nog arch linux. Dit is zo een ongeloofelijk simpele distributie. Klein en snel ook, maar vooral: je leert er heel veel van. Er zijn geen eenvoudige configuratie-tooltjes, maar je moet alle bestanden met de hand bewerken. Op die manier leer je waarvoor alles dient, als er iets fout is, waar je moet zoeken, enz.

Natuurlijk heb ik ook nog Fedora en Windows, maar sinds de school is begonnen wordt ik in feite gedwongen Windows te gebruiken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2005 8:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Naast Fedora en Windows draai ik geen andere besturingssystemen. Windows gebruik ik voor het gamen, en om zo af en toe eens wat site's die ik maak te testen, maar voor alle andere dagelijkse taken gebruik ik lekker Fedora Smile

Waarom ik Fedora gebruik: Van de Linux-distributie's heeft Fedora mijn voorkeur, en omdat ik er mee kan wat ik ermee wil (internetten, wat tekstverwerken, etc.) hoef ik voorlopig niets anders.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Lutz

BerichtGeplaatst: Za Sep 24, 2005 3:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:
Ik heb ook nog arch linux. Dit is zo een ongeloofelijk simpele distributie. Klein en snel ook, maar vooral: je leert er heel veel van. Er zijn geen eenvoudige configuratie-tooltjes, maar je moet alle bestanden met de hand bewerken.

Hoe ver ben je dan al met Arch Linux gekomen? Kan je, net als met Fedora,
een desktop bouwen om te kunnen internetten, en om filmpjes te bekijken?

Wat voor eisen worden aan de hardware gesteld? (Daar stond niets op de site van Arch Linux...)

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
Xano

BerichtGeplaatst: Za Sep 24, 2005 8:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Windows XP, omdat ik momenteel niets anders goed beheers.Verder gaat dat ook niet weg vanwege wat windows-only stuff (diverse progs, IE...) en het gamen af en toe. FC is puur om in de Linux wereld te komen.
Terug naar boven
confruo

BerichtGeplaatst: Za Sep 24, 2005 9:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Sinds FC4 heb ik mijn XP eraf gegooit, deze startte ik eigenlijk alleen nog maar vanwege de bank, maar dat werkt nu ook behoorlijk met FireFox, sind een week of wat ook een Fujitsu Siemens Laptop, en heb daar meteen ook de XP maar vanaf gegooit, Gamen doe ik ook wel eens, maar dan alleen Enemy Territory, en dat draait onder Linux gewoon wat soepeler als onder XP.
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Zo Sep 25, 2005 8:48 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Lutz schreef:
Worado schreef:
Ik heb ook nog arch linux. Dit is zo een ongeloofelijk simpele distributie. Klein en snel ook, maar vooral: je leert er heel veel van. Er zijn geen eenvoudige configuratie-tooltjes, maar je moet alle bestanden met de hand bewerken.

Hoe ver ben je dan al met Arch Linux gekomen? Kan je, net als met Fedora,
een desktop bouwen om te kunnen internetten, en om filmpjes te bekijken?

Wat voor eisen worden aan de hardware gesteld? (Daar stond niets op de site van Arch Linux...)

Groeten,
....Lutz

De enige echte eis die wordt gesteld is dat je CPU uit de i686 generatie komt (>Pentium 2 V > K7 )
Je kunt er een complete desktop van maken zoals Fedora Core, het kost alleen wat meer werk. Verder wordt er alleen geïnstalleerd wat er nodig is. Dat houdt het systeem ook een stuk schoner.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
fedora
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Sep 25, 2005 8:51 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik draai Fedora Core 4, voor allerlei zaken zoals internet,ut2004, muziek downloaden ed.
daarnaast heb ik CentOS4.1, daar draaien de volgende services op:
webmin
ftp
ssh
deze bak staat altijd aan.
Terug naar boven
john

BerichtGeplaatst: Zo Sep 25, 2005 10:57 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou U kunnen aanraden om ééns freeBSD op je HD te plaatsen...met alle gevolgen vandien Laughing ....dat je straks je Fedora niet meer wil opstarten !
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Sep 25, 2005 11:19 am    Onderwerp: Reageren met citaat

john schreef:
Ik zou U kunnen aanraden om ééns freeBSD op je HD te plaatsen...met alle gevolgen vandien Laughing ....dat je straks je Fedora niet meer wil opstarten !

Dat ken ik Wink
Een paar jaar geleden heb ik eens een FreeBSD-cd in de computer gedaan, meteen het opstartmenu weg Shocked
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Johannes

BerichtGeplaatst: Di Okt 18, 2005 9:41 pm    Onderwerp: Naast FC4 Reageren met citaat

Op mijn hoofdcomputer gebruik ik alleen maar Fedora Core 4! Very Happy En het werkt prima!
Ik heb een tweede computer, die dient als testcomputer (daar staat windows op), en om spelletjes op te spelen (ik krijg niks voor elkaar met wine of cedega, zal wel aan mij liggen).
Op deze testcomputer staat ook geen internet, is puur als reserve.
Terug naar boven
Dries

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2005 7:10 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb fc4, suse 10.0 oss en win xp op mijn computer staan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
sniper_david

BerichtGeplaatst: Di Okt 25, 2005 6:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi,

Ik heb op

PC1 --> WinXP Pro (Binnenkort komt FC4 erbij )
PC2 --> Win2000Pro en FC4 ( LAMP-Server )
PC3 --> Win2000Pro (Binnenkort komt FC4 erbij)

cu
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lutz

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2005 7:19 am    Onderwerp: Reageren met citaat

sniper_david schreef:
Hoi,
Ik heb op
PC2 --> Win2000Pro en FC4 ( LAMP-Server )

Het heeft wat moeite gekost, maar nu weet ik wat een LAMP server is:

L - Linux als besturing systeem
A - Apache Webserver
M - MySQL
P - PHP of Perl

Dus geen SAMBA server...

....Lutz
Terug naar boven
djfoxy

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2005 11:57 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik draai op het moment windows XP als werkstation, waarom eigenlijk is me niet duidelijk want wat ik met deze computer doe kan ik ook met Fedora.
Ik draai nog een server met daarop Fedora Core 4
Ik heb nog een test computer tsaan met zowel windows xp, fedora core 4 en SBS 2003.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: