Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Zaterdag 10 September: Fedora presentatie in Tilburg

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Sep 07, 2005 6:47 pm    Onderwerp: Zaterdag 10 September: Fedora presentatie in Tilburg Reageren met citaat

Hallo,

Aankomende zaterdag, op de Software Freedom Day (10 September 2005), zal ik een presentatie geven over Fedora Smile

Wat ik van plan ben te vertellen :
- Wat is het Fedora Project --> Wie, Geschiedenis, etc.
- Toelichting van de onderdelen van het Fedora Project: Core, Extras, Legacy
- De doelgroep
- Uiteraard een stuk over Fedora Core, met screenshot;s etc.
- Vergelijking met Red Hat Enterprise Linux
- Wat over de Fedora in de toekomst (FC5, en de Fedora Foundation)

Heeft er iemand nog iets dat erbij hoort ?

Iedereen is welkom ! Zie www.softwarefreedomday.nl voor meer informatie

- Thijs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
confruo

BerichtGeplaatst: Do Sep 08, 2005 9:19 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat je er zo aardig bent Smile, verleden toekomst, misschien iets meer vergelijken dan alleen tov Enterprise Linux.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
confruo

BerichtGeplaatst: Zo Sep 11, 2005 12:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar, hoe was het ?
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Sep 11, 2005 12:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het was leuk Smile

Alleen het publiek was anders dan ik (en volgens mij de hele organisatie) verwacht had. Er waren zo'n 50 mensen, maar vooral mensen die al van alles over Linux / OSS wisten, geen of nauwelijks mensen die wel ge´nteresseerd waren, maar niet veel van Linux/ OSS wisten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Zo Sep 11, 2005 2:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Foto's? Razz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Sep 11, 2005 5:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Foto's komen als het goed is op www.tostitilburg.nl te staan Smile

[edit] Ik zie net dat er een link op de voorpagina van tostitilburg.nl staat, naar http://www.tostitilburg.nl/coppermine/index.php?cat=9 . Maandag komen de foto's er.
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2005 5:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

De foto's staan erop.
2 foto's van mij: http://www.tostitilburg.nl/coppermine/displayimage.php?album=31&pos=57
http://www.tostitilburg.nl/coppermine/displayimage.php?album=31&pos=58
Terug naar boven
bolognese

BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 8:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Aankomende zaterdag, op de Software Freedom Day (10 September 2005), zal ik een presentatie geven over Fedora

Is dat dit jaar weer? Het lijkt me wel interessant, maar ik vond alleen een happening in Australie, dit jaar.

Citaat:
Alleen het publiek was anders dan ik (en volgens mij de hele organisatie) verwacht had. Er waren zo'n 50 mensen, maar vooral mensen die al van alles over Linux / OSS wisten, geen of nauwelijks mensen die wel ge´nteresseerd waren, maar niet veel van Linux/ OSS wisten

Ik ben een aantal weken geleden weer eens met Linux begonnen, maar puur omdat ik graag experimenteer en graag tegen problemen aan loop. 5 jaar geleden deed ik dat ook al eens, maar toen met Mandrake. Toch is me de afgelopen weken duidelijk geworden, dat mijn vader, mijn broer, mijn buurman en mijn vrienden lekker met Windows blijven werken. Die willen gewoon wat surfen, mailen en fotootjes overzetten.
Ik vind dit prutsen net zo leuk als iemand anders die graag kruiswoordpuzzels oplost. Linux is gratis en heeft redelijk wat te bieden, als je de moeite neemt om echt alles uit te zoeken, aan forums deel te nemen, nachten over het internet surfen op zoek naar oplossingen in de meest uiteenlopende talen, waardoor het OS dus ook nog eens vervuild wordt, enz.

Ik ben twee dagen bezig geweest om Java werkende te krijgen, met behulp van Stanton's site http://stanton-finley.net/fedora_core_5_installation_notes.html#Java, want we willen graag fotopagina's maken JAlbum
Toch lukte het maar niet. Uiteindelijk na de zoveelste error, die ik maar niet verhelpen kon (error while loading shared libraries) vond ik een ander slachtoffer: http://stanton-finley.net/forums/viewtopic.php?t=299&highlight=

Het is gewoon klakkeloos overnemen van regels en commando's zonder dat erbij staat WAT je doet. Maw, als het maar werkt. Zo leer je niks.

Bill Gates heeft misschien wel een monopoly positie en op het gebied van security en virussen hapert het nog wel eens, maar toch is Windows een standaard. Van Linux zijn er veel te veel en veel te veel uiteenlopende mogelijkheden.
Ik vind het naief om je af te vragen waarom veel mensen bij Windows blijven en op Software Freedom zaterdag lekker gaan stadten of zwemmen.

Ik wil ook best met een Fedora t-shirt rondlopen en mensen helpen om goedkoper aan de slag te kunnen, maar ik ben bang dat het nog heel lang gaat duren voordat Windows verslagen is, als niet alle Distro's dezelfde kant op gaan wijzen.

Ik ga in Linux in ieder geval gewoon vrolijk verder met "puzzelen".
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Menno

BerichtGeplaatst: Di Aug 22, 2006 10:23 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Het was leuk Smile

Alleen het publiek was anders dan ik (en volgens mij de hele organisatie) verwacht had. Er waren zo'n 50 mensen, maar vooral mensen die al van alles over Linux / OSS wisten, geen of nauwelijks mensen die wel ge´nteresseerd waren, maar niet veel van Linux/ OSS wisten.

Dat is altijd zo moeilijk als je niet weet voor wat voor publiek je staat.
Je moet dan een middenweg pakken, dat kan uitpakken dat mensen het moeilijk vinden of te gemakkelijk.
Valt helaas niks aan te doen! Volgende keer weet je wat het niveau is Wink
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: