Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Probleem met partitioneren

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nexonion

BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2005 1:54 pm    Onderwerp: Probleem met partitioneren Reageren met citaat

Als ik automatisch of manueel doe en dan ok duw dan zegt die:

Kon de gevraagde partities niet alloceren: Partitioning failed: Kon partities niet alloceren als primaire partities.

http://www.fedora-linux.nl/docs/anaconda/screenshot-0003.png

Kwil dus men WinXP bijhouden en er ook fedora core opzette. Maar ik krijg altijd die error
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2005 3:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Zou je misschien wat meer informatie kunnen geven?

* Wat voor harde schijf heb je?
* Hoe zijn de partities ingedeelt?
* ...?

Met de informatie en screenshot die je me nu geeft kan ik echt absoluut niks. Ook als je in het vervolg een vraag stelt, duidelijker en completer zijn. Dan hoef ik niet steeds dit verhaaltje te typen en kan jij sneller geholpen worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
gjd

BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2005 7:12 pm    Onderwerp: zelfde probleem Reageren met citaat

Vandaag fedora gedownload en op dvd gebrand. Bij het partitioneren gaat het mis.
Als ik dat automatisch doe komt ie met fout bij partitioneren, kan partities niet alloceren als primaire partities (of zoiets). Een scherm later: U heeft geen rootpartitie (/) gedefinieerd .........
Als ik het partitioneren handmatig doe komt ie eveneens met een fout dat hij niet kan partitioneren.
Kort na deze meldingen hang de pc zich op en kan hem alleen nog uitzetten.

computer = HP Pavillion
AMD sempron 3000
512 mb ram
180 GB hd
staan nu 2 partities op:
d: van ca. 800 mb recovery en
c: schijf (bijna 180 gb)
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2005 8:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Daar zit je probleem al. Je kan namelijk niet automatisch partitioneren zonder je data kwijt te raken als er geel lege ruimte aanwezig is op de harde schijf.
Gezien het feit dat je een HP hebt zullen je huidige partities NTFS zijn. Het probleem is dat open source software hier nou niet bepaald goed mee om kunnen gaan.

Ik zou aanraden om met bijvoorbeeld PartitionMagic aan de gang te gaan, en je C: schijf met 10 a 20 GB te verkleinen. Waarschijnlijk kan je daarna wel gewoon automatisch paritioneren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
confruo

BerichtGeplaatst: Wo Aug 24, 2005 7:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:
Het probleem is dat open source software hier nou niet bepaald goed mee om kunnen gaan.

Nou heb ik 4 PC's resp. Redhat8, FC1, FC2 en FC3 naar FC4 gebracht met een frisse installatie, en had op de FC1 machine na bij allemaal het probleem, zelfs als ik zei, remove linux partitions, dat hij met hele vreemde meldingen terug kwam, en failed de partities aan te maken, iets over nog niet naar schijf geschreven of zo, zodat ik eerst in rescue mode met fdisk alles weg heb gehaald, en een lege dos partitie aangemaakt (optie o), waarna alles wel goed wilde gaan.

Hier was dus sprake van alleen ext3 filesystems aanwezig op de schijven varierend van scsi ata en sata.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: