Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Apache en nieuwe webpage

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Beer

BerichtGeplaatst: Za Aug 13, 2005 7:06 pm    Onderwerp: Apache en nieuwe webpage Reageren met citaat

Volgende probleem in /var/www/html staat webpagina1 wordt prima getoond (geen probleem). Nu overschrijf ik die met webpagina2 (index.html is verandert, is gecontroleerd!), dan ziet de bezoeker nog steeds pagina1. Zelfs al vervest hij de pagina, na het legen van de cashe opnieuw laden, hij blijft pagina1 houden. Dit is nu het probleem ik wil namelijk dat hij pagina2 krijgt. Wat doe ik fout
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
confruo

BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2005 12:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

uhuh Very Happy

Kan je het misschien van een andere PC af proberen, om te zien of het daar wel goed gaat, staat er niet toevallig een proxyserver ingesteld op de pc van de bezoeker ?
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2005 6:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

confruo schreef:
uhuh Very Happy

Kan je het misschien van een andere PC af proberen, om te zien of het daar wel goed gaat, staat er niet toevallig een proxyserver ingesteld op de pc van de bezoeker ?
Geprobeerd en ja hoor webpagina1 ipv 2. Wat me wel is opgevallen is dat wanneer ik de server opnieuw opstart pagina 2 wel wordt getoond. Dus da's helemaal uit en weer aan, apache stopen en starten helpt niet, dus pagina 1 ipv 2. Kan dus apache wel zover krijgen dat ie de nieuwe pagina toont maar daarvoor moet de server rebooten???. Shocked

P.S. Ben er ook achter dat ik met apache 2.0 bezich ben. Misschien dat dat uitmaakt (je weet maar nooit).
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Ma Aug 22, 2005 7:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Haha dat kan natuurlijk niet. Als ik et goed begrijp, het je gewoon je index.html vernieuwd/geupdated/veranderd. En deze nieuwe index.html word niet zichtbaar? Kijk eens goed of er toevalig niet meer bestanden in de map staan, zoals index.htm of index. html.var. Of iets dergelijks?

En verder ... als het niet helpt, verwijder em dan eens, wat gebeurt er dan? Rolling Eyes
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Ma Aug 22, 2005 8:28 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Grote kans dat je een cache van Apache hebt draaien.

http://httpd.apache.org/docs/2.1/programs/htcacheclean.html hier staat beschreven hoe je die kunt legen.

PS apache restarten kan ook zonder je hele systeem opnieuw op te starten hoor! Wink
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2005 10:11 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Nickname55 schreef:
Haha dat kan natuurlijk niet. Als ik et goed begrijp, het je gewoon je index.html vernieuwd/geupdated/veranderd. En deze nieuwe index.html word niet zichtbaar? Kijk eens goed of er toevalig niet meer bestanden in de map staan, zoals index.htm of index. html.var. Of iets dergelijks?

En verder ... als het niet helpt, verwijder em dan eens, wat gebeurt er dan? Rolling Eyes
Dit is nu het probleem dat is exact wat er gebeurd. Ik snap er zo onderhand niks meer van Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad . Hij wil alleen maar de nieuwe index laten zien na een reboot???? Crying or Very sad Crying or Very sad Nee er staat maar 1 index (de nieuwe) was het eerste waar ik zelf aan dacht.
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2005 10:16 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Menno schreef:
Grote kans dat je een cache van Apache hebt draaien.

http://httpd.apache.org/docs/2.1/programs/htcacheclean.html hier staat beschreven hoe je die kunt legen.

PS apache restarten kan ook zonder je hele systeem opnieuw op te starten hoor! Wink
Gecontroleerd uitgezet niet over. Ja ik weet dat je apache opnieuw kunt opstarten zonder het systeem te rebooten echter dan zie ik alleen de oude index niet de nieuwe na een reboot wel. Vandaar. Het lijkt wel of de oude index bevriest binnen apache en dat ie vertikt om de nieuwe in te lezen van uit de html root map.
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Do Sep 01, 2005 8:21 am    Onderwerp: Reageren met citaat

oke uit pure wanhoop Crying or Very sad Crying or Very sad maar eens de zaak gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Daarna de zaak met yum geupdate en nu schijnt het naar behoren te werken (waarom god only knows). MAAR nu heb ik een probleem met de ms Internet Explorer, deze geeft nu aan dat er een fout zit in een php plugin grrr MS Twisted Evil Twisted Evil Dit terwijl de rest die ik kan gebruiken er geen probleem mee heeft.

\Mod edit: We zijn niet allemaal fan van Internet Explorer, maar type aub wel gewoon de naam, zo blijft het voor iedereen duidelijk wat men bedoeld.
Terug naar boven
confruo

BerichtGeplaatst: Do Sep 01, 2005 6:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ah, deze heb ik ook al eens als een aparte thread ergens gezien, maar toen ging het over JAVA, ik denk dat je dan iets meer info moet geven over de foutmelding die je dan krijgt.
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Vr Sep 02, 2005 9:44 am    Onderwerp: Reageren met citaat

dankje nu weet ik in iedergeval waar ik het moet zoeken Very Happy Very Happy Very Happy
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: