Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Poll's op de voorpagina's

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2005 2:45 pm    Onderwerp: Poll's op de voorpagina's Reageren met citaat

Op AllesLinux.com, Fedora-Linux.nl en Ubuntu-Linux.nl lopen op dit moment polls over Linux op de desktop. De vraag in de polls op Fedora-Linux.nl en Ubuntu-Linux.nl was of Fedora of Ubuntu (afhankelijk van de site) klaar is voor de desktop.

Op Fedora-Linux.nl zegt 93% ja.
Op Ubuntu-Linux.nl zegt 63% ja.

Vervolgens kijken we naar de poll op AllesLinux.com, met de vraag welke distributie het meest gebruiksvriendelijk is, en dan zien we dat Ubuntu op de 1e plaats staat. Fedora staat op de laatste plaats.

Kan iemand hier een conclusie aan verbinden Rolling Eyes ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
confruo

BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2005 7:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Euhm, Fedora mensen kijken alleen bij Fedora Forums ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Johannes

BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2005 7:17 pm    Onderwerp: Poll's op voorpagina's Reageren met citaat

Ja inderdaad, de meeste Fedora-gebruikers kijken alleen op dit forum.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2005 7:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja klopt. De meeste Fedora gebruikers achten Fedora geschikt voor de desktop, meer dan bij Ubuntu het geval is. Toch wordt Ubuntu op AllesLinux.com (waarom zouden daar meer Ubuntu-gebruikers dan Fedora-gebruikers komen??) verkozen tot meest eenvoudig te gebruiken distributie Confused

Ubuntu gebruikers zelf vinden Ubuntu over het algemeen minder geschikt voor de desktop dan Fedora-gebruikers, dus zou Fedora dan niet op nr. 1 moeten staan ?
Terug naar boven
Lutz

BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2005 8:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben er halverwege juli begonnen met Linux te knoeien en moet zeggen, dat ik nu nog niet alles draaiend heb. Een voorbeeld: onder Windows hoefde ik maar op een plaats de drivers voor mijn printer te installeren. Nu kreeg ik een e-mail met een plaatje en dat wilde ik afdraaien. Ik kon het niet rechtstreeks uit Thunderbird afdraaien, nee, ik moest het eerst opslaan. Dan kon ik het met The Gimp openen, en mocht weer de printer drivers instellen. Resultaat:
printer 1, netwerkprinter en Laserjet 4 kompatibel, kan het met 600dpi in grijs wit afdraaien. Printer 2, netwerkprinter en niet Laserjet 4 kompatibel, kan het perfect met 1200*600 dpi afdraaien onder Windows, maar niet onder Linux.

Aan Open Office ben ik nog niet begonnen. Ik denk dat Fedora beter geschikt is voor de Desktop dan Ubuntu, om de simpele redenen dat Fedora gewoon mijn VGA kaart herkent en Ubuntu niet.

Tijdens de installatie ontbreken verschillende dingen uit licentieredenen, die er bij Windows gewoon standaard ingebakken zijn: denk alleen aan MP3 support.

Op de andere kant, en dat vinden de Nederlander's prachtig, zijn Fedora en Ubuntu gratis. Misschien een beter kandidaat voor Linux op de desktop kan Linspire zijn. Ik ben even door hum compatibiliteits lijst gegaan. Indrukwekkend!

Sorry voor dit veel te lange bericht
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2005 8:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Procenten zeggen eigenlijk weinig. Ik denk dat ik harde getallen nodig heb om een theorie te verzinnen Razz
> Hoeveel mensen hebben gestemt in totaal, hoeveel waarop, enz.

Verder vind ik zowel Ubuntu als Fedora wel goed voor desktop gebruik. Maar wat mij gewoon opvalt is dat Fedora op een aantal punten toch voorloopt:
* Hardware support is veel beter dan bij Ubuntu (onder Ubuntu werkt zelfs mijn geluidskaart niet, terwijl die toch gewoon de snd-i8x0 module gebruikt)
* De desktop ziet er ergonomischer uit zeg maar. Die bruine kleuren zijn gewoon niet fijn on hele dagen naar te kijken. Dan heb ik liever de betere Bluecurve weergave, met bijbehorende pictogrammenset. Dit zorgt ervoor dat Fedora Core een "unieke" maar tegelijk geintegreerde werkomgeving heeft.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Lutz

BerichtGeplaatst: Do Aug 18, 2005 7:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien is het zo, dat meer mensen met achtergrond in de ICT voor Fedora kiezen. Deze mensen weten met computer's om te gaan en knokken totdat het systeem draait. Zo heb ik het ook gedaan. De gemiddelde Windows gebruiker pakt een Ubuntu CD, en zodra hij/zij tegen een probleem aanloopt, wat niet binnen een kwartier op te lossen valt, stapt men weer terug naar Linux.

De enige optie is bij de grote install-party drie identieke computers neerzetten, en op ieder computer een ander distro zetten. Dan hebben wij gelijk een leuk programma!

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: