Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

[FC4]Promise SX4000

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Falcon88

BerichtGeplaatst: Zo Jul 31, 2005 10:36 pm    Onderwerp: [FC4]Promise SX4000 Reageren met citaat

Hey hallo,

Ik heb noodgedowongen al 1,5 jaar op RH9.0 moeten draaien omdat er maar geen support komt voor SX4000 voor een hogere kernel versie....

Nu moet ik mn systeem herinstallen en wil ik gelijk upgraden naar FC4.... Maar weer en nog steeds geen support voor SX4000 Sad

Iemand die me kan helpen? ('T schijnt in Gentoo wel te werken)

GreetZz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
confruo

BerichtGeplaatst: Ma Aug 01, 2005 4:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmm, ik weet niet, misschien is dit wat ?

http://www.promise.com/support/download/download2_eng.asp?productID=94&category=all&os=100#

Hier staat een RH 9.0 driver, maar of je die ook in FC4 kan laden ?!?

Volgens mij als je dat image bestand met rawwrite.exe op een flop zet, hoef je die er alleen maar in te doen op het moment dat hij de adapter ziet zitten, en vraagt om een driver diskette.

Ik denk niet dat "linux dd" op de boot prompt nodig is.
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2005 8:07 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Is dit een echte hardware-kaart of is er een deel (van de functies)software? Het eerste is oplosbaar, meestal door een kernal module het tweede niet. Echter linus kan software-raid en daarmee kun je de zaak wel weer aan de praat krijgen.
Terug naar boven
Falcon88

BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2005 9:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Beer schreef:
Is dit een echte hardware-kaart of is er een deel (van de functies)software? Het eerste is oplosbaar, meestal door een kernal module het tweede niet. Echter linus kan software-raid en daarmee kun je de zaak wel weer aan de praat krijgen.

Het is een 100% hardware kaart!

Ik heb met Gentoo geprobeerd maar werkt ook nog niet! De drivers op de driver disk zijn gebaseerd op linux kernel 2.4.xx (vanilla core). Fedora of Gentoo = 2.6.xx(13). Het verschill zit hem in dat de module.o nu module.ko heet misschien.....

Maargoed driver zelf compilen gaat me niet lukken Sad

P.S
In de kernel zit idd een SX4 module, maar dit is de SATA versie, zelfde chipset, maar werkt dus niet met de PATA kaart Sad
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: