Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wat updaten, indien men update?

Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Hou je je systemen up tp date?
Ik installeer iedere update
71%
 71%  [ 5 ]
Ik selecteer de updates handmatig
28%
 28%  [ 2 ]
Ik installeer alleen upgrades
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 7

Auteur Bericht
Lutz

BerichtGeplaatst: Di Jul 26, 2005 7:27 pm    Onderwerp: Wat updaten, indien men update? Reageren met citaat

Fedora komt 2 keer per jaar met een nieuwe release. Dus wat is het nut van een systeem up-to-date houden. Ik ben hier bezig op een test systeem een volledig installatie te doen van FC4. YUM update stopt met dependencies, die nog niet resolved zijn. Verder zijn er veel programma's, die ik helemaal niet gebruik (b.v. spamassassin). Is het misschien zinvol, om alleen die dingen te updaten, die ik ga gebruiken en waar ik hoop dat er verbeteringen zijn? Ik weet, met een dikke ADSL flatrate is heel verleidelijk om up to date te zijn, maar is het zinvol?

Indien ik theoretisch een update wil doen, krijg ik de volgende fouten:

RRMS/GFS-kernheaders-2.6.11.8-20050601.15263.FC4.9.i386rpm from updates:
(Errno 256) No more mirrors to try.
Loading YUM Metadata
Cannot open/read repomd.xml file for repository: dries
failure: repodata/repmd.xml from dries: (Errno 256) No more mirrors to try.

Ik heb hier een huis, tuin en keuken pc en ben de enig gebruiker. Mijn wachtwoorden staan heel veilig met potlood op de schermframe, maar niet op de harde schijf.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2005 7:50 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ik update, update ik eigenlijk alles behalve de kernel. De nieuwe kernel installeer ik alleen als ik er behoefte aan heb. Die kernels van Fedora worden zo ongelofelijk vaak geupdate dat het niet bij te houden is, zeker omdat ik bij elke nieuwe kernel de NVidia- en internet-drivers opnieuw moet installeren.

┴ls ik ga updaten, doe ik het meestal als ik even weg ga. Dan kan de computer ondertussen lekker downloaden en installeren.

Lutz, op zich lijkt het me niet zo'n probleem als je niet alles altijd up2date hebt, als je geen server draait. Maar vergeet niet dat hackers ook door programma's die je niet gebruikt toegang kunnen krijgen dat je pc. Dus waarom niet de programma's die je niet gebruikt de´nstalleren ?

Haal de dries-repository eens weg, waarschijnlijk kan je dan wel goed updaten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2005 10:13 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Om het uit te proberen heb ik een pup ge´nstalleerd. Ik moet zeggen, zodra je dat hebt hoef je volgens mij niet meer handmatig up te daten. Wanneer pup is opgestart begint het gewoon met downloaden en installeren op de achtergrond... Heel vaag, want ik vraag meaf of dat wel de bedoeling was.

Maar in ieder geval updaten doe ik niet bepaald vaak. Anders ben je elke dag wel bezig, omdat ik elke dag wel bijgewerkte software ontdek...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2005 11:36 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Pup werkt hier ook vreemd... maar ach, de laatste versie is 0.0.2. In Februari hoeft het pas af te zijn Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
sitetree

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2005 4:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is wel handig om up2date te blijven, om de nieuwste versies te testen.
Dit helpt de software ontwikkelaars.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lutz

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2005 9:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:

Maar vergeet niet dat hackers ook door programma's die je niet gebruikt toegang kunnen krijgen dat je pc. Dus waarom niet de programma's die je niet gebruikt de´nstalleren ?

Ik heb een hardware router, die zal mij wel gedeeltelijk beschermen. Dit is hier nog een test systeem (naast mijn nieuwe computer, die alleen maar stof trekt, en mijn Windows pak uit het vorig millenum.

Maar zodra ik tijd heb zal ik proberen wat programma's te verwijderen.
....Lutz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sitetree

BerichtGeplaatst: Do Jul 28, 2005 5:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Maar vergeet niet dat hackers ook door programma's die je niet gebruikt toegang kunnen krijgen dat je pc. Dus waarom niet de programma's die je niet gebruikt de´nstalleren ?

Hoe dan?

Je bedoelt services die zijn geinstalleerd, aangezet en niet gebruilkt, denk ik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Jul 28, 2005 7:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

sitetree schreef:

Je bedoelt services die zijn geinstalleerd, aangezet en niet gebruilkt, denk ik.

Dat is inderdaad wat ik bedoelde.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: