Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Home directory aanmaken, alle directories behalve /home f...

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Over het forum & de site
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast

BerichtGeplaatst: Do Jul 21, 2005 9:09 pm    Onderwerp: Home directory aanmaken, alle directories behalve /home f... Reageren met citaat

Bij een standaard installatie maakt Fedora, mits ik het goed heb begrepen, een boot partitie, een root "/" partitie, en een swap partitie aan, en verstopt dat alles in logical volumes. Graag zal ik er een /home directory erbij willen.

Met veel proberen is het mij tot nu toe altijd gelukt, om dat voor elkaar te krijgen, en verder kon ik ook alle partities behalve mijn /home partitie formatteren voordat ik Fedora opnieuw heb moeten installeren, maar het how-to wijst zich niet van zelf.

Een handleiding zal leuk zijn...

Ik had graag als onderwerp "Home directory aanmaken, alle directories behalve /home formatteren" willen schrijven, maar er kon geen letter meer bij...

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Jul 22, 2005 10:15 am    Onderwerp: Re: Home directory aanmaken, alle directories behalve /home Reageren met citaat

Anonymous schreef:
Bij een standaard installatie maakt Fedora, mits ik het goed heb begrepen, een boot partitie, een root "/" partitie, en een swap partitie aan, en verstopt dat alles in logical volumes. Graag zal ik er een /home directory erbij willen.

Een aparte /home-directory zou inderdaad handig zijn. Maar als je geen vrije ruimte op de harde schijf (niet op de partitie !) hebt, dan vraag ik me af hoe er een extra partitie gemaakt moet worden.

Citaat:
Met veel proberen is het mij tot nu toe altijd gelukt, om dat voor elkaar te krijgen, en verder kon ik ook alle partities behalve mijn /home partitie formatteren voordat ik Fedora opnieuw heb moeten installeren, maar het how-to wijst zich niet van zelf.

Een handleiding zal leuk zijn...

Helpt u maar zou ik zeggen Smile Hoe heb je het precies gedaan ?

Groeten,
Thijs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Nickname55

BerichtGeplaatst: Do Sep 08, 2005 9:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmmm..... ik snap niet echt waar je et over hebt... ik heb gewoon een /home directory, waarin alle gebruikers een persoonlijk mapje hebben. Bijv ftpuser en mysql(alhoewel deze map leeg is :s ). Deze /home directory staat ook nog eens op een aparte partie. Is ff knutselen met DiskBruid tijdens installatie, maar omdaar nu een complete tut voor te schijven...

Edit: Soms lees je later je reactie nog wel eens door en dan denk je ... hmmmm... misschien wel beetje botte reactie.... Embarassed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Over het forum & de site Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: