Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Interesse in een Linux Install-party ?
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Aug 13, 2005 11:48 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Lutz schreef:
Ik heb nu wel Fedora aan de praat, maar dat betekend niet, dat ik iets van afweet. Indien het een algemeene install party wordt, dan zal ik zeker een ander pc meenemen en daar iets leuks (Debian?, Suse?) of iets moeilijks (Slackware?, FreeBSD?) erop willen zetten.

Er is vast wel wat ruimte voor gewone uitleg over Linux Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
harold

BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2005 1:18 pm    Onderwerp: linux install party Reageren met citaat

Lijkt me sowieso leuk. Mensen die met de trein komen zullen niet snel hun computer meenemen of het moet een laptop zijn. Misschien iets om rekening mee te houden. Ik wil er wel bij zijn, maar dat ligt natuurlijk een beetje aan wanneer en waar het is.

Groetjes,

Harold
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MarkL

BerichtGeplaatst: Vr Sep 16, 2005 12:39 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed idee, maar ik denk dat het iets simpeler kan als wat ik tot nu toe gelezen heb.

Niet iedereen hoeft z'n pc mee te nemen. Ik denk dat als er paar pc's (een stuk of 5,10 met verschillende configuraties) aanwezig zijn, dat dat al genoeg is. Op die manier kan je laten zien op welke manieren Linux te instaleren is, zoals bv. desktop, workstation, server e.d.
Want je zal het toch een beetje algemeen moeten houden, denk ik, want bijna niemand heeft hetzelfde systeem.

Zo kan je nieuwe Linux gebruiker laten zien wat ie allemaal kan verwachten en zou je meer tijd kunnen steken in bv. drivers en software instaleren, iets waar bijna iedereen in het begin moeite mee heeft.

Zo hoeft niet iedereen z'n pc mee te nemen en dat zou denk ik al een hoop schelen, want eigenlijk is alleen een laptop makkelijk te vervoeren. En met hetgene wat op zo'n dag besproken wordt, kunnen de mensen thuis op hun gemak met hun eigen systeem aan de slag en kunnen speciefieke vragen op dit forum behandeld worden.

En als het een beetje in het midden van het land gehouden wordt dan valt het voor de meeste met de reiskosten wel mee.Prijzen voor een zaaltje valt wel mee, als je het inderdaad in een buurthuis of restaurant doet. En bijna overal is al internet, dus dat zou ook niet zo'n probleem zijn.

Ik ben zelf een beginnende Linuxer (vandaar dit late bericht), dus zou in zoiets als dit zeker geintresserd zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2005 2:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het lijkt me leuk om binnenkort zoiets te organiseren, daarom ga ik binnenkort eens een pagina opzetten waar mensen zich kunnen opgeven, om te kijken of er genoeg interesse is.

Doelgroep: 1 - Mensen die wel geinteresseerd zijn in Linux / Fedora, en er graag meer van willen weten. En 2: Mensen die pas zijn begonnen met Fedora / Linux, en er meer over willen weten.

Ik heb al een beetje zitten denken aan een indeling van zo'n dag / middag. Het zou bijv. kunnen bestaan uit 3 delen:
- Algemeen verhaaltje over Fedora
- Uitleg over de opbouw van Fedora (Hoe het zit met KDE, Gnome, Fedora Extra's, de kernel, etc.)
- Software (installeren) in Fedora (Over hoe het zit met software, "Zijn er .exe's voor Fedora")
- Install-party & Problemen oplossen. Dus gewoon wat prutsen met z'n allen.

Hebben jullie nog ideeen voor wat er op zo'n bijeenkomst gedaan zou kunnen worden ?

Groeten,
Thijs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Lutz

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2005 9:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Thijs,

denk je aan een Fedora Install Party of een Linux Install Party? In het laatste geval zullen er ook andere distro's aan de pas moeten komen, b.v. live-CD's, distro's die van USB stick kunnen opstarten, en dergelijken.

Aan hoeveel demo pc's denk je? Hoeveel installatie's wil je doen? Hoeveel publiek denk je te kunnen ontvangen en waar wil je het doen?

Wie gaat je helpen? Collega's van de Suse, denUbuntu site, en van alleslinux, of doe je het alleen?

Hoeveel tijd wil je aan je 3 programmadelen besteden, en hoeveel blijft over voor het "prutsen"?

Wil je nog wat exoten uitnodigen voor Slackware/*BSD informatie?

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Okt 21, 2005 11:39 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Lutz schreef:

denk je aan een Fedora Install Party of een Linux Install Party? In het laatste geval zullen er ook andere distro's aan de pas moeten komen, b.v. live-CD's, distro's die van USB stick kunnen opstarten, en dergelijken.

Bij nader inzien denk ik niet echt meer aan een Install-only Party, maar meer aan een soort bijeenkomst waarop we geinteresseerden die nog geen Linux hebben, en er misschien nog wat 'bang' voor zijn, gaan voorlichten over wat je tegenwoordig allemaal kunt met Linux. Om het eenvoudig te houden lijkt het me beter om van 1 distributie (Fedora) uit te gaan, maar natuurlijk zijn andere distributie's ook welkom.

Citaat:
Aan hoeveel demo pc's denk je? Hoeveel installatie's wil je doen?

Heb ik aan demo pc's gedacht? Wink Dat idee kwam niet voor mij, maar de bezoekers mogen iniedergeval op mijn pc wel rondkijken. Dat zal bij andere computers ook vast wel het geval zijn.

Citaat:

Hoeveel publiek denk je te kunnen ontvangen en waar wil je het doen?

Waar: Daar heb ik lang over gedacht. Met de afstand zit je altijd wel, de meeste mensen zullen van dichtbij uit hetzelfde dorp/stad komen. Hoeveel publiek ik denk te kunnen ontvangen: Ik hoop toch zeker wel +/-20 mensen te kunnen ontvangen. Als het er meer zijn: geen probleem Smile.

Citaat:

Hoeveel tijd wil je aan je 3 programmadelen besteden, en hoeveel blijft over voor het "prutsen"?

Weet ik nog niet precies, dan moeten we eerst even een goed programma vaststellen.

Citaat:
Wil je nog wat exoten uitnodigen voor Slackware/*BSD informatie?

Hmm, dan komt het niveau wel meteen een stuk hoger te liggen. De doelgroep waarop ik me dan zou willen richten is mensen die wel eens willen zien wat dat Linux precies is. Mensen die misschien wel daar besluiten om Linux te nemen.

EDIT: http://fedora-linux.nl/bijeenkomst/ hier ga ik de dingen wat 'officieler' neerzetten. Alles kan er nog aan gewijzigd worden, het zijn tot nu toe allemaal nog verzinsels.
Terug naar boven
qshiva

BerichtGeplaatst: Zo Okt 23, 2005 8:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste mensen,

Het lijkt me geweldig om zoiets te organiseren. De mensen leren elkaar kennen en we kunnen zo kennis overdragen aan elkaar.

Ik denk zeker dat zo'n dag een programma moet hebben maar niet te statisch. Het is zeker ook leuk om genoeg ruimte te hebben om gewoon kennis over te dragen. Misschien is het leuk om een aantal verschillende sessie's te houden. Focus inderdaad op de Basics maar vooral ook een aantal uitgangs punten bijvoorbeeld mensen die overstappen van Windows naar Linux wat heb ik naast een installatie als handigheidjes nodig. Bijvoorbeeld Yum. Deze is echt een must.

PC's meenemen of pc meenemen lijkt me geweldig. Alleen wat zal de locatie zijn en hebben we hier ruimte voor.

Groet,
Shiva
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Fredo

BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2005 10:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs je weet dat ik al aan dit soort bijeenkomsten deelneem ik wil ook bij jou wel komen

even een paar dingen die handig zijn

een beginners opzet voor fedora dit gedemonstreerd via een beamer zodat de mensen een voorbeeld zien

zo kun je ook een volgende avond of zaterdag de terminal behandelen met het installeren van de macromedia via yum of rpm of apt-get

al ben ik nog geen apt-get voor fedora4 tegen gekomen
op zo'n dag wel denken aan een snelle internet verbinding voldoende verlengkabels en niet alles van een aansluiting halen maar over meer groepen verdelen

ik hoop dat het lukt en door gaat een 16 poort swiths is ook handig met een dns server op linux uiteraard

Sucses
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken AIM-naam Yahoo Messenger MSN Messenger
qshiva

BerichtGeplaatst: Za Nov 12, 2005 7:23 am    Onderwerp: Meehelpen Reageren met citaat

Beste Thijs,

Ik weet dat organiseren een hoop werk is. Mocht ik zaken kunnen doen biedt ik me bij deze aan.

Groet,
Shiva
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
kiemo

BerichtGeplaatst: Za Nov 12, 2005 7:56 pm    Onderwerp: Re: Meehelpen Reageren met citaat

qshiva schreef:
Beste Thijs,

Ik weet dat organiseren een hoop werk is. Mocht ik zaken kunnen doen biedt ik me bij deze aan.

Groet,
Shiva

Ik kom die dag ook dus als ik iets kan doen schroom dan vooral niet om het te vragen Wink

Groet,
Kim
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Dec 10, 2005 1:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Zojuist heb ik Zaterdag 25 Februari gereserveerd, in "De Kamp" in Hengelo Gelderland Smile

qshiva schreef:

Fijn ! Waar denk ik vooral behoefte aan is, is voldoende mensen Smile Dus help maar flink met reclame maken.
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Jan 14, 2006 5:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bijna alles is tot nu toe geregeld, maar wat alleen nog handig zou zijn is een beamer.
Is hier misschien iemand die een beamer mee kan nemen, om presentatie's te geven ?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: