Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Interesse in een Linux Install-party ?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Jul 21, 2005 1:41 pm    Onderwerp: Interesse in een Linux Install-party ? Reageren met citaat

Hallo,

Het lijkt me leuk om eens een Linux Install-party te installeren. Je leert er veel van, en het is gezellig.

* Het zijn slechts plannen *
Wat er zoal gedaan kan worden op zo'n Installparty:
- Mensen kunnen hun computer meenemen, en daarop Linux (laten) installeren.
- Andere mensen helpen met Linux-problemen
- Algemene dingen over Linux uitleggen (bestandsstructuur, voordelen, nadelen, etc.).

Wat denken jullie van zo'n Install-party ?
Als het aan mij ligt zal het in Gelderland georganiseerd worden, maar de locatie is nu nog niet belangrijk. Eerst wil ik zien of er iniedergeval interesse is onder de Linux-bevolking.

Groeten,
Thijs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Do Jul 21, 2005 1:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het zou natuurlijk leuk en gezellig enzo zijn... Maar ik denk dat er ook een soort van kostenindicatie moet worden aangegeven. Anders zullen veel mensen op het laatste moment wegschrikken.
Bijvoorbeeld: een treinkaartje voor mij naar Gelderland kost zo een 40 euro. Daarnaast weet ik niet hoe lang het zou duren en je moet natuurlijk eten en drinken.

Ik denk dat deze plannen, die mij interessant lijken toch beter uitgewerkt moeten worden. Zo heeft met een concreter beeld van het idee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Jul 21, 2005 2:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:
Het zou natuurlijk leuk en gezellig enzo zijn... Maar ik denk dat er ook een soort van kostenindicatie moet worden aangegeven. Anders zullen veel mensen op het laatste moment wegschrikken.
Bijvoorbeeld: een treinkaartje voor mij naar Gelderland kost zo een 40 euro. Daarnaast weet ik niet hoe lang het zou duren en je moet natuurlijk eten en drinken.

Ik denk dat deze plannen, die mij interessant lijken toch beter uitgewerkt moeten worden. Zo heeft met een concreter beeld van het idee.

Met die redenatie zou je nooit ergens een bijeenkomst kunnen houden Wink
Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Door het hele land heen worden regelmatig Install-party's georganiseerd (behalve hier bij mij Wink) Dus wat dat betreft moet de doelgroep gewoon de lokale bevolking zijn. De afstand even achterwege gelaten, want dat houd je altijd. Laat ik de vraag anders stellen: Als er bij jou in de buurt een Install-party zou zijn, zou je er dan heengaan?

De kosten: Waarschijnlijk heeft iedereen wel een paar euro voor zoiets over. Maar of daarmee de kosten voor de zaal betaald kunnen worden? Verder is een Internet-aansluiting ook altijd handig. Of we vragen of de lokale computerwinkel een beetje wil sponsoren, komt vast wel goed. Is er iemand die een idee heeft wat een klein zaaltje ongeveer kost?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Do Jul 21, 2005 3:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik bedoel vooral ook dat laatste met de kosten. En zelfs als het bij mij in de buurt gehouden zou worden, dan betekend dat nog niet dat ik er meer dan 50 euro voor over zou hebben.
Terug naar boven
straatman

BerichtGeplaatst: Vr Jul 22, 2005 8:54 am    Onderwerp: bijeenkomst Reageren met citaat

Een leuk idee! Als beginned linuxgebruiker zal ik daar zeker het een en ander kunnen opsteken. Waar je het ook organiseert, er zullen altijd mensen zijn die in de buurt wonen en dus minder geld aan reiskosten kwijt zijn. Eten en drinken doe je iedere dag. Of je dat nu thuis doet of op lokatie. Organisatiekosten, zoals zaalhuur etc. proberen in de hand te houden. Wellicht ergens in een buurthuis.

groet, jan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Jul 28, 2005 9:32 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Kosten heb ik wel een gedeeltelijke oplossing voor. Binnenkort ga ik Google-ads op de site zetten (die stonden er een tijd geleden ook), en met de inkomsten daarvan kan misschien een deel van een zaal betaald worden.
Terug naar boven
djfoxy

BerichtGeplaatst: Vr Jul 29, 2005 12:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Als er bij mij in de buurt een linux install party zou zijn zou ik zeker gaan kijken.
Of ik een pc of laptop mee zou nemen is een tweede.
Ik zou wel eens willen weten of er veel mensen uit mijn regio (Nijmegen) zijn die met linux werken en wat ze er dan mee doen
Terug naar boven
Johannes

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2005 9:26 pm    Onderwerp: Linux Install-party Reageren met citaat

Ik woon zelf in Nijmegen. Of ik naar zo'n install-party zou komen weet ik niet, ik vind t wel wat gesleep met die computer, maar het idee op zich vind ik prima.
Terug naar boven
Xtinct

BerichtGeplaatst: Do Aug 04, 2005 9:10 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Het lijkt mij een heel goed idee om zo iets op te zetten.
Ik denk dat ik wel van de partij ben.
Mits mijn agenda dat toe laat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lutz

BerichtGeplaatst: Do Aug 04, 2005 8:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het zal natuurlijk gezellig zijn. In plaats van een zaal te huren kan je het ook in je woonkamer opzetten. Ik kan hier (bij Den Haag) natuurlijk niet met het mooie Gelderland concurreren, maar ik kan in mijn huis 5 ander mensen huisvesten voor zo een party. Maar zal het dan alleen voor Fedora zijn of ook voor Linux en Unix (FreeBSD...) in het algemeen?

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
fedora
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Aug 07, 2005 7:10 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ben her best enthousiast over.

Ik kan me verplaasten. Het lijkt me leuk om eens een keer andere linux (fedora) gebruikers te ontmoeten.

evert
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Aug 07, 2005 10:15 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Leuk dat iedereen zo enthousiast is Smile
Maar waarom een Install-party voor mensen die al Linux hebben Razz ?

Dat is hetzelfde als gratis rijles geven aan mensen die al een rijbewijs hebben Wink
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Zo Aug 07, 2005 11:38 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Leuk dat iedereen zo enthousiast is Smile
Maar waarom een Install-party voor mensen die al Linux hebben Razz ?

Dat is hetzelfde als gratis rijles geven aan mensen die al een rijbewijs hebben Wink

Jij kwam met het idee van een Linux Installparty, slimmerik Wink Razz
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Aug 07, 2005 12:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:

Jij kwam met het idee van een Linux Installparty, slimmerik Wink Razz

Ja da's waar, maar we moeten wel even zorgen dat er ook Windows-gebruikers komen, die Linux willen.
Terug naar boven
Lutz

BerichtGeplaatst: Za Aug 13, 2005 10:57 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb nu wel Fedora aan de praat, maar dat betekend niet, dat ik iets van afweet. Indien het een algemeene install party wordt, dan zal ik zeker een ander pc meenemen en daar iets leuks (Debian?, Suse?) of iets moeilijks (Slackware?, FreeBSD?) erop willen zetten.
....Lutz

NB: Wij zouden ook naar mijn Samba-server kunnen kijken: in elkaar gezet door mijn vriend, en nooit meer iets veranderd...
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: