Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wiki Wensenlijst
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Over het forum & de site
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Worado

BerichtGeplaatst: Vr Jul 15, 2005 1:52 pm    Onderwerp: Wiki Wensenlijst Reageren met citaat

Er zijn tot nu toe nog geen mensen geweest die iets op de Wiki wensenlijst hebben gezet. Ik wil graag meer artikelen schrijven, maar zonder ideeŽn van de community kom ik nergens. Dit geldt denk ik niet alleen voor mij, maar ook voor andere regelmatige "Wikiwerkers".

Ik stel daarom voor om in dit topic een aantal onderwerpen op te sommen, waarover er eventueel artikelen geschreven kunnen worden in de Wiki. Natuurlijk zou het geweldig zijn als er nog meer mensen zelf artikelen gaan schrijven.

Ik heb hierbij het volgende idee:
  • Mensen stellen onderwerpen voor
  • Mensen bieden zich aan onderwerpen te schrijven
  • In onderstaande post zal ik dan steeds neerzetten aan welke onderwerpen er wordt gewerkt en wie daar mee bezig is
Op deze manier denk ik dat we veel sneller tot een uitgebreide Wiki van hoge kwaliteit komen.

Graag alleen reageren als je ideeŽn hebt, of als je je ergens voor wilt aanbieden. Zo blijft dit topic overzichtelijk.

Laatst aangepast door Worado op Vr Jul 15, 2005 1:53 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Vr Jul 15, 2005 1:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Uitleg over mount - Thijs - VOLTOOID
fstab uitleggen - Thijs - VOLTOOID
Linux bestandsstructuur - Wie wil dit doen?
GRUB - Wie wil dit doen?
Fedora kernels - Wie wil dit doen?
Cronjobs - Wie wil dit doen?
Samba handleiding - Thijs - VOLTOOID
Ndiswrapper - Wie wil dit doen?

Laatst aangepast door Worado op Ma Aug 15, 2005 1:46 pm; in totaal 5 keer bewerkt
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Jul 15, 2005 4:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Een duidelijke uitleg over mount en het automatisch laten mounten van partities en andere pruttel d.m.v. fstab zou fijn zijn Smile Het zou fijn zijn als iemand me daarmee helpt.

--
Een mogelijke inspiratiebron is trouwens de Duitse Fedora-wiki: http://fedorawiki.de/index.php?title=Hauptseite
--

EDIT: Ik wil wel de pagina over het mounten maken. Hier alvast een begin: http://fedora-linux.nl/wiki/index.php/Mount-howto
@Knarfus hieronder: Uitleg over de bestandsstructuur is hier te vinden: http://alleslinux.com/artikels/bestandsstructuur.php

Laatst aangepast door Thijs op Zo Jul 17, 2005 6:25 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
knarfus

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2005 11:09 pm    Onderwerp: wiki wensenlijst Reageren met citaat

een aantal howto's kunnen zo over gezet worden (over yum, init bv.), of misschien samen gevoegd.
Verder zou ik weleens een heldere uiteenzetting willen over de diverse 'noodzakelijke' partities (/root, /boot, /swap, /usr) wat is handig, wat is nodig ook in verband met backups maken van je gegevens.
Een ander onderwerp: kernels en versies, wat is het verschil tussen een nieuwe versie van de kernel (grub geeft er bij mij al vier) en een nieuwe core. Draait een kernel versie die ik onder FC3 gebruik ook onder FC4?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Jul 19, 2005 1:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

De mount-howto is inmiddels klaar Smile
http://fedora-linux.nl/wiki/index.php/Mount-howto
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Jul 20, 2005 10:22 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik dacht dat informatie over cronjobs misschien wel interessant kan zijn. Wat zijn cronjobs, hoe maak je ze, enz.
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Jul 20, 2005 12:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Waar we eigenlijk voor moeten oppassen is dat we niet informatie op de wiki gaan zetten die op elke distributie toepasbaar is. Dat kan denk ik beter op AllesLinux.com. Als het jullie en goed idee lijkt, een wiki op AllesLinux kan ik daar wel eens over nadenken.

En om even ontopic te blijven: De pagina over de kernel zal ik wel wat uitbreiden.
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Jul 20, 2005 7:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Waar we eigenlijk voor moeten oppassen is dat we niet informatie op de wiki gaan zetten die op elke distributie toepasbaar is. Dat kan denk ik beter op AllesLinux.com. Als het jullie en goed idee lijkt, een wiki op AllesLinux kan ik daar wel eens over nadenken.

En om even ontopic te blijven: De pagina over de kernel zal ik wel wat uitbreiden.

Inderdaad, maar mensen zijn ten eerste niet van plan om als er iets "te algemeen" is te surfen naar een andere site. Verder is het volgens mij zo dat Fedora Core grafische hulpmiddelen heeft om cronjobs aan te maken.
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Jul 23, 2005 1:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog 2 ideeŽn:
Ndiswrapper-handleiding (heb ik geen ervaring mee, dus kan ik niet doen).
Samba-handleiding (wil ik wel doen).
Terug naar boven
Johannes

BerichtGeplaatst: Di Aug 09, 2005 2:26 pm    Onderwerp: Fedora Wiki wensenlijst Reageren met citaat

Ik zou heel graag een eenvoudige howto zien over hoe je wine installeert en configureert
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Aug 09, 2005 6:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

De samba-handleiding en de fstab-uitleg pagina's zijn klaar.
http://fedora-linux.nl/wiki/index.php/Fstab-uitleg
http://fedora-linux.nl/wiki/index.php/Samba_server_opzetten
Terug naar boven
djfoxy

BerichtGeplaatst: Ma Aug 15, 2005 11:26 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zelf zou graag een goede howto zien hoe je mrtg werkend krijgt onder fedora core.
Onder RedHat 7.3 lukte het me altijd maar met Fedora, welke versie maakt niet uit, is me het nog nooit gelukt.
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2005 11:47 am    Onderwerp: Reageren met citaat

De pagina over de kernel is iets uitgebreid.

djfoxy schreef:
Ik zelf zou graag een goede howto zien hoe je mrtg werkend krijgt onder fedora core.

Dag Wieers heeft pakketten voor mrtg voor Fedora Core 1 t/m 3: http://dag.wieers.com/packages/mrtg/
De versie van Fedora Core 4 kan je zelf maak door de spec te rebuilden.
Terug naar boven
Xano

BerichtGeplaatst: Wo Sep 28, 2005 7:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Even over die FF-versnellen-tutorial. DIt is een really-bad-idea. Je belast de server alleen maar en echt sneller wordt het niet. Ook kan je renderingsproblemen krijgen doordat FF niet alles netjes op volgorde gaat renderen.

Mijn mening: weghalen dat artikel Wink
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Sep 28, 2005 7:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Xano schreef:
Even over die FF-versnellen-tutorial. DIt is een really-bad-idea. Je belast de server alleen maar en echt sneller wordt het niet. Ook kan je renderingsproblemen krijgen doordat FF niet alles netjes op volgorde gaat renderen.

Mijn mening: weghalen dat artikel Wink

Hmm, een website moet gewoon binnengehaald worden. Of dat nou met of zonder die truucjes gebeurd, het kost evenveel dataverkeer toch ? Renderingsproblemen zijn de schuld van de gebruiker Wink

Worado, wat vind jij ervan? Jij hebt de pagina gemaakt Smile
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Over het forum & de site Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: