Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Printer wil niet printen vanuit een werkstation.

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
deViking

BerichtGeplaatst: Di Feb 22, 2005 7:57 pm    Onderwerp: Printer wil niet printen vanuit een werkstation. Reageren met citaat

Wie kan mij verder helpen.
Ik heb een server draaien onder RH9 en heb 2 werkstations WinXP.
de printer een HPDeskjet 845C is lokaal aangesloten op de Server en print vanaf de Server. Op de WinXP machines zie ik de queue van de printer maar vanuit de Winxp machines lukt het mij niet om te printen.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen want ik ben al weken hiermee bezig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Fredo

BerichtGeplaatst: Di Feb 22, 2005 8:00 pm    Onderwerp: Re: Printer wil niet printen vanuit een werkstation. Reageren met citaat

deViking schreef:
Wie kan mij verder helpen.
Ik heb een server draaien onder RH9 en heb 2 werkstations WinXP.
de printer een HPDeskjet 845C is lokaal aangesloten op de Server en print vanaf de Server. Op de WinXP machines zie ik de queue van de printer maar vanuit de Winxp machines lukt het mij niet om te printen.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen want ik ben al weken hiermee bezig.

heb je xp al naar een netwerk printer laten zoeken?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken AIM-naam Yahoo Messenger MSN Messenger
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Feb 23, 2005 8:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Fred,

Fijn dat je wil reageren op mijn vraag. Nou ik heb inderdaad in xp laten zoeken naar de priner en deze is ook gevonden. Als ik vanuit Word een stukje laat printen naar deze printer dan wordt het even in de wachtrij gezet en verdwijnt hier direct weer uit. maar op de printer die op de Server zit aangesloten komt geen reactie. Ook in de wachtrij die op de monitor van de Server te zien is komt niets te staan. Ik zit nog niet zo goed in deze materie
dus ik hoop dat je mijn verhaal kunt volgen.

Groet Gerrit
Terug naar boven
deViking

BerichtGeplaatst: Wo Feb 23, 2005 8:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Fred,

Ik was niet ingelogd vandaar Gast.

Fijn dat je wilt reageren op mijn vraag. Nou ik heb inderdaad in xp laten zoeken naar de priner en deze is ook gevonden. Als ik vanuit Word een stukje laat printen naar deze printer dan wordt het even in de wachtrij gezet en verdwijnt hier direct weer uit. maar op de printer die op de Server zit aangesloten komt geen reactie. Ook in de wachtrij die op de monitor van de Server te zien is komt niets te staan. Ik zit nog niet zo goed in deze materie

Groet Gerrit
Terug naar boven
Fredo

BerichtGeplaatst: Wo Feb 23, 2005 10:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

deViking schreef:
Hoi Fred,

Ik was niet ingelogd vandaar Gast.

Fijn dat je wilt reageren op mijn vraag. Nou ik heb inderdaad in xp laten zoeken naar de priner en deze is ook gevonden. Als ik vanuit Word een stukje laat printen naar deze printer dan wordt het even in de wachtrij gezet en verdwijnt hier direct weer uit. maar op de printer die op de Server zit aangesloten komt geen reactie. Ook in de wachtrij die op de monitor van de Server te zien is komt niets te staan. Ik zit nog niet zo goed in deze materie

Groet Gerrit

Gerrit
na het zoeken gelijk een test pagina afdrukken er moet een direct contact komen daarna blijft het werken
als het even niet werkt de printer verwijderen en weer zoeken test uitdraai en ok
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken AIM-naam Yahoo Messenger MSN Messenger
djfoxy

BerichtGeplaatst: Wo Jun 15, 2005 10:23 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ga in de GUI van Fedora naar het printer menu.
Daar kan je ook een testpagina afdrukken om te kijken of het vanuit linux al werkt.
Werkt het daar ook niet dan zal het via ee nwerkstation ook niet werken.
Je kan daar trouwens ook in dat menu restricties aan je printer instellen
Terug naar boven
redhatjasper

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2005 12:07 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

je moet even een zoek opdracht in goegle doen -cups samba
printer delen met samba en cups

dan komt er genoeg info.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: