Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Blokkeren NMAP

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ossie

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2013 1:04 pm    Onderwerp: Blokkeren NMAP Reageren met citaat

Hallo goedendag

Heeft iemand een oplossing om te voorkomen dat ze je poorten kunnen scannen met nmap. Ik heb wel enkele voorbeelden gevonden om in mijn iptables te zetten maar zonder succes het enigste wat ik voor elkaar heb gekregen dat ze me niet mee kunnen pingen met de regel
-A INPUT -i eth0 -p icmp -m icmp --icmp-type 8 -j DROP

Dus als iemand een werkend setje heeft om in mijn iptables te zetten dan zou ik daar erg blij mee zijn of is er een andere oplossing voor ?

Groet Ossie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sciurius

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2013 8:29 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Een poort waar niets aanhangt geeft geen gehoor, en een poort waar iets aanhangt is altijd te detecteren. Het onderdrukken van de ping mogelijkheid heeft niets met het scannen van poorten te maken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
ossie

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2013 12:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik bedoel als je met nmap iemand zijn ip adres scant dan kan je zien welke poorten hij geforward heeft is dat mogelijk om tegen te gaan of niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sciurius

BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2013 3:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee, maar op zich kun je niet zien wat er is geforward, enkel wat open is. Nmap opent een poort en poket wat tot hij een reply krijgt die hij snapt (http, ftp, ssh, etc.). De enige manier om dat te voorkomen is door de poort dicht te zetten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: