Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

firefox update

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marinus

BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2012 11:55 am    Onderwerp: firefox update Reageren met citaat

hoe kan ik de laatste versie van firefox update in Fedora 14?
Heb het wel gedownload, maar updaten gaat niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
sciurius

BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2012 9:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Draai je de Fedora versie van Firefox? Dan moet je root user zijn om te kunnen updaten.
Wellicht is het gemakkelijker om een volledige kit van FF te downloaden en die op een aparte plek neer te zetten (in een eigen folder of zo) en dan die firefox te gebruiken in plaats van de systeemversie.

Fedora 14 is al lang niet meer gesupport, upgrade naar een nieuwere versie is erg aan te raden...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
marinus

BerichtGeplaatst: Wo Aug 22, 2012 7:40 am    Onderwerp: update firefox. Reageren met citaat

oke een volledige kit van firefox. lijkt me een strak plan. maar hoe installeer ik hem dan. En de 14 versie wordt wel niet meer gesupport. Maar hij draait lekker op mijn kleine laptop. [ zou ik ook veilig een dual boot kunnen doen met W7 ? ] op grote laptop.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
sciurius

BerichtGeplaatst: Wo Aug 22, 2012 8:37 am    Onderwerp: Re: update firefox. Reageren met citaat

marinus schreef:
oke een volledige kit van firefox. lijkt me een strak plan. maar hoe installeer ik hem dan.
Google?

B.v. http://www.libre-software.net/how-to-install-firefox-on-ubuntu-linux-mint

Citaat:
En de 14 versie wordt wel niet meer gesupport. Maar hij draait lekker op mijn kleine laptop.
Je mist nieuwere software en —vooral— security updates.
Citaat:
zou ik ook veilig een dual boot kunnen doen met W7 op grote laptop.
Lijkt me wel. Waarom niet?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
bianca

BerichtGeplaatst: Vr Aug 24, 2012 8:52 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ga naar:

http://rpms.famillecollet.com/

en install deze extra software repo (remi-release-14.rpm)
dan kun je firefox bijwerken via yum update tot de recentse versie
firefox 14
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
bianca

BerichtGeplaatst: Vr Aug 24, 2012 9:10 am    Onderwerp: Reageren met citaat

er is overigens goed nieuws, fedora 18 komt met gnome-2(mate) in de repositos, dan is het weer mogelijk een bureaublad zoals in fedora 14 te creeren lees maar:

Fedora Some interesting news from a Fedora development meeting hit the news wires last week. MATE, a fork of the GNOME 2 desktop, has been added to the distribution's development repository. This may come as a surprise to many; Fedora, an active contributor to the GNOME desktop for years, is about to make it very easy for users who dislike the controversial GNOME 3 desktop to revert to the good-old GNOME 2-like user interface. The H Open reports: "A Fedora developer has proposed adding the packages for the MATE desktop environment - a fork of the older 2.x branch of GNOME - into the repositories for Fedora 18, which is due for release in early November. The proposal was approved at yesterday's meeting of Fedora's Engineering Steering Committee (FESCo). This is, however, conditional on the developers involved merging the desktop components into Fedora's package repositories on time, otherwise the MATE desktop will have to wait for a future Fedora version. Since Fedora's rules allow new packages to be added to the update repositories, MATE - which has come to the fore primarily through Linux Mint - could find its way into all currently maintained Fedora versions." Other points of discussion at FESCo included Samba 4, Python 3, ownCloud, and other additions.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: