Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

afmelden
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Overig
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bianca

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2012 8:26 am    Onderwerp: afmelden Reageren met citaat

ik kan sinds een paar dagen niet meer afmelden in fedora 16 64-bits met gnome(kdm als displaymanager)

als ik b.v moet afmelden naar een update lukt dit niet

het scherm wordt zwart en voor de rest gebeurd er niets!

ik moet hem dan geforceerd afsluiten en opnieuw opstarten om weer in te kunnen loggen

ik heb geen idee wat de reden is en waar ik kan vinden waar de fout zit

zijn er meer mensen die dit probleem hebben en zo ja hoe kan ik dit op lossen?

alvast bedankt

p.s ook met kde of andere bureaubladen hetzelfde probleem(ook op me laptop trouwens)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sciurius

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 6:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

"Sinds een paar dagen" en "verschillende systemen"? Recent een update uitgevoerd van iets?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
bianca

BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2012 9:26 am    Onderwerp: Reageren met citaat

nee gewoon de normale updates uitgevoerd die automatisch binnenkomen, en ik heb zitten kijken in het logboek van geinstalleerde software maar er is in de shell niets veranderd alleen een nieuwe kernel
maar die updates komen heel veel

op me minilaptop hetzelfde probleem
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Do Apr 19, 2012 2:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

het probleem lijklt in de nvidia-drivers te zitten heb ik ontdekt want die had ik ff verwijderd om te kijken of het daar aan lag, en ja dus want prompt kon ik wel afmelden!

toen de nvidia-drivers weer geinstalleerd en kon toen dus weer niet afmelden

het is me niet echt duidelijk hoe dit kan

heeft iemand enig idee??
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2012 9:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

niemand een idee hoe dit op te lossen??
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2012 8:59 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb je al geprobeerd een issue hierover aan te maken in de fedora bugzilla?
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2012 2:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

sciurius schreef:
Heb je al geprobeerd een issue hierover aan te maken in de fedora bugzilla?

ik weet niet of het zinvol is omdat ik dit probleem nog niet elders heb gelezen, ik zit regelmatig te kijken op www.fedoraforum.org maar kan over dit onderwerp niks vinden

als ik de enige ben(lijkt me sterk) moet ik toch wel iets heel goed fout hebben gedaan, wat me ook sterk lijkt

dus jij denkt ondanks dit dat het wel zinvol is om het naar bugzilla te sturen?
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2012 3:24 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik kan het nog sterker vertellen!

in de fedora-17 beta 64-bits heb ik hetzelfde probleem, die ben ik ff aan het uitproberen op een lege schijf

de videokaart die ik momenteel draai is de ASUS-GT520, de verkoper in de winkel zei dat deze gewoon op de nvidia-drivers werkt, dus het is me wel duidelijk dat daar het probleem in moet zitten
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2012 3:28 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

volgens de output klopt het:

[gerbi@localhost ~]$ lspci
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation 82945G/GZ/P/PL Memory Controller Hub (rev 02)
00:01.0 PCI bridge: Intel Corporation 82945G/GZ/P/PL PCI Express Root Port (rev 02)
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation N10/ICH 7 Family High Definition Audio Controller (rev 01)
00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation N10/ICH 7 Family PCI Express Port 1 (rev 01)
00:1c.1 PCI bridge: Intel Corporation N10/ICH 7 Family PCI Express Port 2 (rev 01)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation N10/ICH 7 Family USB UHCI Controller #1 (rev 01)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation N10/ICH 7 Family USB UHCI Controller #2 (rev 01)
00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation N10/ICH 7 Family USB UHCI Controller #3 (rev 01)
00:1d.3 USB Controller: Intel Corporation N10/ICH 7 Family USB UHCI Controller #4 (rev 01)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation N10/ICH 7 Family USB2 EHCI Controller (rev 01)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 PCI Bridge (rev e1)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801GB/GR (ICH7 Family) LPC Interface Bridge (rev 01)
00:1f.1 IDE interface: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) IDE Controller (rev 01)
00:1f.2 IDE interface: Intel Corporation N10/ICH7 Family SATA IDE Controller (rev 01)
00:1f.3 SMBus: Intel Corporation N10/ICH 7 Family SMBus Controller (rev 01)
01:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller (rev 01)
03:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation Device 0de4 (rev a1)
03:00.1 Audio device: nVidia Corporation GF108 High Definition Audio Controller (rev a1)
[gerbi@localhost ~]$

maar wat is dan het probleem?
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2012 6:44 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Uit mijn verre verleden, toen computers nog simpel en begrijpelijk waren, herinner ik me iets dat "niet kunnen afsluiten" vaak te maken had met de boot parameters acpi en apic.
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2012 10:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ja dat heb ik wel eens meegemaakt in fedora(core) 2 was het toen nog kreeg je wel eens van dat soort meldingen of dat de audiokaart niet herkend was (gaf tie ook dat soort meldingen) en dat soort dingen maar ja dat lekkere simpele van toen(was toen ook moeilijk) is het helaas niet meer!

haha ik heb nog wel ergens een antieke laptop staan met fedora core 2 erop met heel veel games gebruikt mijn dochter van 5 nu die is druk met die spelletjes spelen alleen als er wat is kan ik het ook niet meer oplossen omdat de meeste benodigde software of updates nergens meer te vinden zijn dus ze moet het doen met wat er op staat, geeft ook verder niet ze gaat er toch niet mee op internet want wifi werkt niet eens al hang ik hem wel eens voor der aan de kabel voor een simpel spelletje op internet wat nog net werkt op die oude versie!

maar goed we dwalen af dat lost mijn afsluitprobleem niet op helaas!

ik zal eens kijken wat er met een andere vidiokaart gaat gebeuren ben ik wel benieuwd naar(al weet ik nog niet welke)
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2012 6:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Overigens, ik heb een developmentsysteem met F16 draaien en dat sluit ook niet af. Tot nu toe geen aandacht aan besteed...
Bij mij wordt wel Fedora afgesloten, en dan het systeem tot aan SYSTEM HALTED en dan blijft ie draaien.
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2012 6:31 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ja afsluiten doet hij wel,(ik kan niet afmelden verkeerd geschreven boven) maar het valt me ook op dat de boot tijd enorm lang is

die balk loopt stukkie voor stukkie vol en als tie vol is blijft hij zeker 2 min zo staan voor die verdwijnt en het inlogscherm in beeld kom

is ook iets mis mee lijkt me want zo lang duurde het nooit
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2012 1:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee, zelfs op een redelijk oud systeem boot hij vrij snel. Na een minuutje of zo heb ik de login prompt (ik draai niet-grafisch).
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2012 3:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb al weer meerdere nieuwe kernels(via updates) met de bijbehorende nvidia-drivers gehad de laatste tijd maar het probleem is nog steeds niet opgelost ik kan nog steeds niet afmelden!

maar afwachten dan tot er een verbetering komt
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Overig Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: