Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

online-banking

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Overig
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bianca

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2012 9:24 am    Onderwerp: online-banking Reageren met citaat

zoals we allemaal wel weten zijn er de laatste tijd veel problemen met internetcriminelen die mensen proberen op te lichten via zogenaamde emails die van de bank afkomen(niet dus)

Ik kreeg vanmorgen een email van de abn-amrobank dat ik een link moest volgen in die email omdat anders mijn online-banking geblokkeerd zou worden

Ik drukte per ongeluk op die link, maar gelukkig werd hij door firefox tegengehouden, die weigerde dus om hem te openen

ik heb contact opgenomen met de abn-amrobank en die meneer vertelde dat zij nooit zulke emails versturen

ik vertelde dat me browser weigerde om die link te openen en dat was goed zei hij, maar hij zei dat er evengoed toch een virus achter zou kunnen zitten

ik heb die email doorgestuurd naar de bank zodat hun kunnen uitzoeken wie hier achterzit

maar nou mijn vraag, die man vertelde dus dat er een virus verspreid zou kunnen zijn en me computer dus besmet zou kunnen zijn

hoe kom ik hier achter??
want dat zou niet best zijn

Ik weet niet of selinux dit heeft tegengehouden of dat ik een virusscanner moet installeren of zo

wie kan mij hierbij helpen hoe ik er kan achterkomen of me pc besmet is en zo ja hoe dit op te lossen?

alvast bij voorbaat dank

p.s ik draai fedora 16 64-bits met gnome

bianca
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sciurius

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2012 5:42 pm    Onderwerp: Re: online-banking Reageren met citaat

bianca schreef:
ik heb contact opgenomen met de abn-amrobank en die meneer vertelde dat zij nooit zulke emails versturen
Nee banken (en andere organisaties) DOEN DAT ECHT NOOIT!

Citaat:
die man vertelde dus dat er een virus verspreid zou kunnen zijn en me computer dus besmet zou kunnen zijn. hoe kom ik hier achter??
Daar hoef je niet bang voor te zijn. De link is niet gevolgd, er is geen code uitgevoerd (je hebt toch NoScript in je firefox?) en bovendien werken die virussen niet op een 64-bits Fedora Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
bianca

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2012 7:54 am    Onderwerp: Reageren met citaat

dank je wel voor je antwoord het leek mij ook al sterk dat hackers er door zouden komen en ja ik heb noscript in firefox

ik ben weer helemaal gerustgesteld
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Overig Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: