Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Mailen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TWCrap

BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2011 3:25 pm    Onderwerp: Mailen Reageren met citaat

Hoihoi,

Ik zou graag een PST file (dus van microsoft outlook) in een (goed) mail programma van linux kunnen openen. Alleen zonder dat ik hem hoef te converteren.

Want op mijn laptop heb ik Fedora, maar op mijn PC windows, en daar wil ik ook mail kunnen blijven kijken.

De situatie is dus zeg maar dat mijn PST op een server staat, die ik eerst via een scriptje naar mijn laptop toe kopieer, en dan wil ik hem nog kunnen openen. En waarneer hij klaar is, zeg maar weer terug kopieren.

Zodat als ik nieuw mail heb, ik die ook op mijn PC kan zien,

Groeten
TWCrap
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
bianca

BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2011 4:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

gmail??
Terug naar boven
TWCrap

BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2011 4:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

bianca schreef:
gmail??

neej, ik wil een PST file van microsoft office outlook kunnen openen in een mail programma in linux....
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2011 9:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Je vraagt: Hoe open ik een PST file met een Linux mailprogramma. Dat lijkt me een slecht idee omdat je op verschillende ongecoordineerde manieren met een bestand gaat zitten klooien.

Maar in feite wil je op verschillende plekken dezelfde mailbox lezen en bijhouden. Dat kan, als je daarvoor een POP of IMAP server opzet. Dan praten alle mail clients op een gecoordineerde manier met de mailbox.

Of je vanuit Windows een POP/IMAP server kunt opzetten op je Outlook mailbox weet ik niet, dat is te ver van mijn bed (en dit Fedora forum).

Maar neem de suggestie van Bianca om hiervoor GMail te overwegen serieus. En met GMail kun je ook POP/IMAP doen, zodat je de mail ook kunt lezen en onderhouden met je favoriete mailclient op Windows en Linux.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: