Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Twinview instellen voor 2 schermen met verschillende resolut

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tryer

BerichtGeplaatst: Wo Okt 12, 2011 9:24 pm    Onderwerp: Twinview instellen voor 2 schermen met verschillende resolut Reageren met citaat

Ik heb een Geforce 7600 GT videokaart. Het is me gelukt de laatste NVIDIA-Linux-x86_64-285.05.09.run driver te installeren.

Ik heb een computerscherm LG 226W. Daarnaast heb ik een TV van Philips HD aangesloten op de videokaart:
LG scherm native resolutie is 1680x1050
Philipsscherm native resolutie 1920x1080

Ik wil graag via mijn computer naar Internet op de TV kijken, bijv. naar Uitzendingemist.
Ik heb Twinview ingesteld op NVidia X Server settings. In MINT lukte het me om beide schermen in te stellen op 1680 x 1050, want dan werkte het , met verschillende resolutieinstellingen werkt het niet. Nou kan ik het Philipsscherm niet instellen op 1680x1050, dat staat niet in het rijtje dat je kunt aanklikken. Verschillende resoluties tussen de 2 schermen werkt niet, weet ik uit ervaring met MINT. Daar werd wel de optie gegeven bij het Philipsscherm van een resolutie van 1680 x 1050.

Wat kan ik doen om bij het Philipsscherm een resolutie van 1680x1050 te krijgen ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Vr Okt 21, 2011 3:42 am    Onderwerp: Reageren met citaat

oei het is mij gelukt om de laptop met geforce 9600 op m'n tv aan te sluiten met hdmi (inclusief geluid).

ik ben net verhuisd en betreffende laptop is nog 'zoek' (lees: onuitgepakte doos, maar welke?) maar dan kan ik speuren naar mijn configuratie in de hoop dat jou dat helpt.

Ik weet nog wel dat ik ook even moeite had met het twee-schermen-gedoe + juiste resoluties. Overigens: dat zijn verschillende resoluties, omdat mijn laptop zo'n brede is (700 x nog iets) en de tv niet. Dit werkt bij mij prima en is ook aan te passen in de X server settings.

Toch had ik dit redelijk snel gedaan en kon ik daarna ook goed switchen tussen verschillende externe beeldschermen bv op m'n werk, thuis en die tv.

Ik gebruik overigens de speciale nvidia driver die steeds bij booten nieuw opgebouwd wordt. euh heet die niet akmod-nvidia even uit m'n hoofd. Anders heb ik helemaal geen beeld Razz

Het probleem was het geluid via de hdmi te laten lopen. Zowiezo snap ik niets van hoe geluid werkt bij Fedora ( Embarassed daar hebben we wiki's voor ik weet het) en het kostte me veel tijd en moeite dit uit te zoeken. Er is vast ergens een topic over hier Wink

nu mis ik de afstandsbediening! Very Happy

ps ik gebruik KDE
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Vr Okt 21, 2011 2:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik bedenk me dat je er waarschijnlijk weinig aan hebt. Ik draai om een of andere lamme reden nog F13 en gebruik voor de twinview xorg.conf. Ik kan me herinneren dat dat nogal een drama was omdat dit werd afgeschaft of zoiets.

Daarnaast wordt xorg.conf on the fly aangepast door de x server settings. Ik kan je nu dus alleen laten zien wat de configuratie is voor alleen de laptop. Daar heb je niets aan... Dit omdat door verhuizing die tv en extra beeldscherm nog niet aangesloten is danwel nog in een doos rondwaart.

Anyways de nvidia driver die ik gebruik is:
Code:

Installed Packages
akmod-nvidia.i686                         1:260.19.36-1.fc13      @rpmfusion-nonfree-updates
kmod-nvidia-2.6.34.6-47.fc13.i686.i686    1:260.19.36-1.fc13      installed                 
kmod-nvidia-2.6.34.8-68.fc13.i686.i686    1:260.19.36-1.fc13.2    @rpmfusion-nonfree-updates
kmod-nvidia-2.6.34.9-69.fc13.i686.i686    1:260.19.36-1.fc13.3    @rpmfusion-nonfree-updates

sorry...
Terug naar boven
tryer

BerichtGeplaatst: Vr Okt 21, 2011 10:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

In ieder geval bedankt voor je antwoorden. Ik heb de laatste Linux NVidiadrivers ge´nstalleerd die op de site stonden van NVidia en die bij de videokaart hoorde.

Het probleem bij Fedora is, dat de native resolutie van het TV-scherm niet op 1680 x 1050 kan zetten, (staat niet in het rijtje mogelijkheden) dan kan ik ze niet in dezelfde resolutie als clone installeren. Dat lukt het in Mint wel.

In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Za Okt 22, 2011 8:06 am    Onderwerp: Reageren met citaat

tryer schreef:
In ieder geval bedankt voor je antwoorden. Ik heb de laatste Linux NVidiadrivers ge´nstalleerd die op de site stonden van NVidia en die bij de videokaart hoorde.

Het probleem bij Fedora is, dat de native resolutie van het TV-scherm niet op 1680 x 1050 kan zetten, (staat niet in het rijtje mogelijkheden) dan kan ik ze niet in dezelfde resolutie als clone installeren. Dat lukt het in Mint wel.

In ieder geval bedankt voor je antwoord.

ja hoor ik draai die videokaart ook, en ik heb de nvidiadrivers geinstalleerd vanuit de rpmfusionbronnen, en bij mij staat die resolutie gewoon in het rijtje, en clonen doet hij vrijwel automatisch(heb het getest)
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Za Okt 22, 2011 7:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ja dat die resolutie niet in het rijtje stonden kan ook ik me vaag herinneren maar ik weet echt niet meer waarom en hoe ik het heb opgelost. Ik kan mij zo voorstellen dat het ook bij mij aan de driver lag.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: