Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

kvm-switch gezocht

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nico1974

BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2011 9:33 am    Onderwerp: kvm-switch gezocht Reageren met citaat

Hoi

Ik heb twee desktops, die ik normaal bedien met een kvm-switch voor het delen van keyboard, video en mouse. De switch is geheel gebaseerd op PS2, dus zowel PS2-ingangen als uitgangen. Ik heb usb-toetsenbord en muis, maar met groene stekkertjes kwam ik een heel eind.

Van één desktop heb ik laatst het moederbord laten vervangen. Dit moederbord blijkt moeite te hebben met PS2 (of op zijn minst met een switch die via PS2 met het moederbord is verbonden).

Het aanschaffen van een nieuwe switch leek mij de makkelijkste oplossing. Nou heb ik al eens een geheel op usb gebaseerde switch gekocht die het ook uitstekend deed, alleen... kon ik geen sneltoetsen (scroll lock) gebruiken als ik van computer wilde verwisselen - die functionaliteit was alleen onder Microsoft beschikbaar. Op de switch zelf zat ook een knop, maar ik had geen zin om iedere keer onder mijn tafel te kruipen als ik van computer wilde wisselen...

Is hier iemand, die ervaring heeft met een geheel op usb gebaseerde kvm-switch binnen een Fedora-omgeving?

Het heeft geen haast, maar op termijn ben ik bereid om hem desnoods van de andere kant van de oceaan te bestellen.

Met vriendelijke groet,
Nico
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: