Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

fedora server liever nooit opnieuw installeren

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
evarie

BerichtGeplaatst: Do Jul 21, 2011 1:04 pm    Onderwerp: fedora server liever nooit opnieuw installeren Reageren met citaat

Wanneer moet je een server met Fedora opnieuw installeren?
Is dat :
Of bij een release upgrade van Fedora
Of na een nieuwe release van Fedora?
Of kan je Fedora blijven upgraden zodat je de server nooit
opnieuw hoeft te installeren.

(Dit omdat een centos server na de lange termijn van 7 jaar opnieuw ge´nstalleerd moet worden.)
Bij Ubuntu moet je ieder twee jaar upgraden voor een nieuwe release.
Hoe zit dat bij Fedora?

Ik wil graag een Linux Server installeren en daarna zo veel mogelijk zien te voorkomen, zodat ik mijn server niet meer opnieuw moet installeren.

Jammer maar helaas weet ik hiervoor niet de juiste zoekwoorden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sciurius

BerichtGeplaatst: Vr Jul 22, 2011 11:36 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Theoretisch kun je Fedora blijven upgraden. Ikzelf hou ervan om eens in de twee a drie releases een volledig nieuwe install te doen zodat het systeem weer lekker 'schoon' is. Ook al betekent dat enkele dagen lang nieuwe software toevoegen en configureren.

Maar Fedora is een fast-moving distro. Als je langdurige stabiliteit zoekt kun je wellicht beter kiezen voor RHEL.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Vr Jul 22, 2011 2:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

als extra google hulp, ik schijn google master te zijn.
je kunt in zo'n geval beginnen met wat steekwoorden in te typen.
je wilt linux, het wordt een server en hij moet euh... nou, hij moet stabiel zijn.
"stable linux server"
dan kijk je alleen op de eerste pagina. Vind je niets interessants, verander je je zoekopdracht. Voeg bijvoorbeeld een woord toe wat je mist. Ik zou hier missen: distro. Want welke distro is interessant voor jou?
"stable linux server distro"
Wat altijd een mogelijkheid is, maar minder kans van slagen heeft, is gewoon een vraag intypen.
"which linux distro is most suitable as server"
Nu heb je gezocht op stable, server, linux, distro. Stel dat je niets vond waar je wat aan had. Dan zul je andere termen moeten bedenken. Je wil bijvoorbeeld een distro die niet steeds opnieuw geinstalleerd hoeft te worden. Probleem... Hoe heet dat, in linux taal?
"linux distro long time between reinstalls"
ik zie de term "long term" voorbij komen. Gebruik van maken! Verder bedenk ik nog (okee, toegegeven, ik wist dat) "lang leven".
"linux distro long term" of "linux distro long life"
Ga zo maar door! Strekking daarvan: soms moet je even googlen om er achter te komen wat een geschikte zoekterm is, om uit te vinden hoe iets heet.

Ik weet niet hoe je Engels is, maar ga er van uit dat je de meeste informatie in het Engels tegen zult komen. Er zijn nu eenmaal niet zˇ veel Nederlandstalige linuxgebruikers actief op het internet. Vandaar dat ik altijd in het engels google.
Terug naar boven
Progger

BerichtGeplaatst: Za Jul 23, 2011 11:32 am    Onderwerp: Reageren met citaat

@sciurius

Citaat:
Maar Fedora is een fast-moving distro. Als je langdurige stabiliteit zoekt kun je wellicht beter kiezen voor RHEL.

is die RHEL (desktop-versie) van REDHAT dan ook te gebruiken door home gebruikers, ik dacht dat die enkel was bedoeld voor bedrijven, en dat die betalende versie(s) waren, of is die RHEL ook gratis?
Terug naar boven
Xtinct

BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2012 9:20 am    Onderwerp: Re: fedora server liever nooit opnieuw installeren Reageren met citaat

evarie schreef:
(Dit omdat een centos server na de lange termijn van 7 jaar opnieuw ge´nstalleerd moet worden.)

Hoe kom je aan dit idee?
Zover bekent wordt bij CentOS een versie 7 to 10 jaar ondersteund, wat inhoud als je verder wil, je CentOS moet (en dus kan) upgraden.

En dus lijkt mij CentOS voor jou dus de beste oplossing, tenzij je wilt betalen kun je RHEL overwegen.

Uiteraard zou je ook kunnen kiezen voor Fedora, maar heeft een grote release verloop. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om bijvoorbeeld elke even nummers van Fedora te upgraden, aangezien de laatste 2 versies is support blijven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: