Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Het Fedora Project is op zoek naar een Fedora-logo
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Jun 30, 2005 4:42 pm    Onderwerp: Het Fedora Project is op zoek naar een Fedora-logo Reageren met citaat

Misschien leuk om even te vermelden: Het Fedora Project is op zoek naar een serieus logo. Er is nu eigenlijk nog geen logo voor Fedora.

Wie een logo heeft gemaakt kan dat melden op de Fedora-Marketing List:
https://www.redhat.com/archives/fedora-marketing-list/2005-June/msg00310.html
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2005 4:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier enkele ideeën: http://www.fedoraproject.org/wiki/Marketing/LogoIdeas
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2005 5:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Persoonlijk vind ik dat er geen hoed in het logo moet voorkomen. Red Hat wilt volgens mij de connectie met Fedora minder laten lijken. Als er dan een hoed in het logo komt, die dan nog eens overeenkomsten toont met de "Red Hat", wordt er volgens mij gauw weer een connectie gemaakt.

Dus wat mij betreft mag de hoed weg.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2005 5:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:

Dus wat mij betreft mag de hoed weg.

'Fedora' is een soort hoed Wink. Maar op de fedora-marketing-list, waar die mensen zich bezighouden met o.a. het logo was dat idee van 'geen hoed' er ook al.
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2005 6:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet dat Fedora een soort hoed is. Een typisch Amerikaanse dacht ik. Maar als je een hoed als logo gaat nemen bij dit project, dan blijft de connectie Fedora-Red Hat bestaan. En dat is één van de redenen de Fedora het verwachte succes niet heeft gehaalt: mensen denken dat het de speeltuin van RHEL is.
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2005 10:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:
één van de redenen de Fedora het verwachte succes niet heeft gehaalt: mensen denken dat het de speeltuin van RHEL is.
is dit niet DE reden van bestaan van fedora?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Jul 05, 2005 3:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Beer schreef:
is dit niet DE reden van bestaan van fedora?

Dat licht er maar aan hoe je 'speeltuin' opvat. Wat Worado volgens mij bedoelt: Veel mensen denken dat Red Hat hun nieuwe, misschien onstabiele technieken uitprobeert in Fedora Core, zonder er verder naar om te kijken. Als dat gevoel weggenomen kan worden zouden waarschijnlijk meer mensen Fedora gebruikt hebben.
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Sep 15, 2005 6:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Iemand van het Red Hat Design Team is eens aan de slag gegaan, en het resultaat ziet er wel goed uit Smile

Op http://www.capstrat.com/development/fedora/ kan je zien hoe het logo tot stand gekomen is, erg leuk !

Ook leuk: http://www.capstrat.com/development/fedora/fedoraLogo_10.jpg
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Do Sep 15, 2005 9:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik moet zeggen: het beste voorstel voor een logo tot nu toe!

Ik vind alleen dat de kleuren niet echt bij de Bluecurve pictogrammen passen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Do Sep 15, 2005 10:10 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:
Ik moet zeggen: het beste voorstel voor een logo tot nu toe!

Ik vind alleen dat de kleuren niet echt bij de Bluecurve pictogrammen passen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Hmmm.... das een kwestie van de Bluecurve pictogrammen aanpassen. Simpeltjes Rolling Eyes

Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Sep 16, 2005 1:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Fedora Core 4 is al van BlueCurve afgestapt.
Nouja... Clearlooks is wel wat gebaseerd op BlueCurve.
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2005 2:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Fedora Core 4 is al van BlueCurve afgestapt.
Nouja... Clearlooks is wel wat gebaseerd op BlueCurve.

Ik vind het zonde dat ze afstappen van Bluecurve. Ik vind het Clearlooks Thema geweldig, ik gebruik het sinds ik Linux gebruik. Maar ik vind de Bluecurve pictogrammen rustig, mooi en één van de meest complete setpictogrammen. Ik vind ze een stuk beter dan de standaard GNOME/KDE pictogrammen. Ik moet zeggen dat ik de Dropline pictogrammen ook wel ok vind.

Misschien gaat de Fedora Foundation een nieuwe pictogrammenset ontwikkelen die past bij "het nieuwe" logo?
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Sep 20, 2005 6:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado, ik heb hier volgens mij nog gewoon de BlueCurve-incoontjes. Het kan ook komen doordat ik geen nieuwe installatie heb gedaan, maar gewoon FC3 heb geupgrade naar FC4.

ClearLook is iniedergeval gebaseerd op BlueCurve.

Over het logo: Op FedoraForum zijn ze er inmiddels ook achter dat er een nieuw logo in de maak is. Er is ook een poll gestart, over wie het logo mooi vindt, bijna 40% vindt het logo maar niets!!! Het ziet er toch prachtig uit!?! Allemaal even stemmen voor "Great" dus: http://www.fedoraforum.org/forum/showthread.php?t=78202 Smile
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Di Sep 20, 2005 7:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

In Fedora Core 4 bij mij zijn de Bluecurve pictogrammen gemengt met een heleboel standaard GNOME pictogrammen. Ik vind dat er lelijk uitzien en veranderen gaat niet, omdat een heleboel van die pictogrammen in de ClearLooks engine zitten ingebouwd als het ware.

De gtk2-engine van ClearLooks is inderdaad gebaseerd op de Bluecurve engine van Redhat, maar dat wil niet zeggen dat daar nog wat van te zien is Razz

Ik vind het ontwerp wel leuk, maar de kleuren vind ik nog steeds niks. Ze moeten zachter. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar als je dat logo tussen de Bluecurve pictogrammen zet, zie je dat het gewoon niet goed bij elkaar past.
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Sep 20, 2005 7:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:

Ik vind het ontwerp wel leuk, maar de kleuren vind ik nog steeds niks. Ze moeten zachter. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar als je dat logo tussen de Bluecurve pictogrammen zet, zie je dat het gewoon niet goed bij elkaar past.

Hmm, dat lijkt me wel kritiek waar de ontwerper van het logo iets mee kan. Stuur eens een mailtje naar de Fedora-marketing-list ( https://www.redhat.com/mailman/listinfo/fedora-marketing-list )
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: