Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Gnome3
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bianca

BerichtGeplaatst: Di Aug 09, 2011 7:31 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ben een beetje aan het spelen met het lxde-bureaublad(fc15) en ik moet zeggen dat het kwa uitstraling en configureerbaarheid toch wel dicht bij het oude gnome-2 in de buurt komt!

wat ik wel jammer vind, is dat er geen weerbericht, of een kalender aan het paneel kan worden toegevoegd!
dat vind ik dan wel een minpunt

maar mischien is die van elders er op te krijgen?
ik weet het niet , is voor de eerste keer dat ik dit bureaublad probeer

verder is alles wel makkelijk configureerbaar, is wel een duidelijk pluspunt vergeleken met gnome-3
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
bianca

BerichtGeplaatst: Di Aug 09, 2011 3:44 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

zeg sciurius, ik heb al die verhalen gelezen in die link, en ik moet zeggen dat ze niet misselijk zijn!

wat ik lees is dat er meer tegenstanders als voorstanders zijn en het is erg jammer dat de GNOME-ONTWIKKELAARS geen feedback van gebruikers willen aanhoren!

zelfs niet via bugzilla

wat ik er ook uit lees is dat veel (voormalige gnome 2) gebruikers of zijn overgestapt naar een ander bureaublad of linux zelfs helemaal hebben verlaten!

wat LINUS TORVALDS zegt is helaas niet zo relevant, omdat hij alleen maar de bedenker achter de kernel is, al zouden de GNOME ontwikkelaars wel iets met die mening moeten doen vindt ik

het ergste is volgens mij dat de EENHEID verder weg is dan ooit!

ik denk dat gnome 2 in nieuwe distributies verder weg is dan ooit!

ik ben wel benieuwd wat een groepje overgestapte ontwikkelaars van gnome gaan bereiken met het voortbouwen op een gnome 2 achtige omgeving in XFCE of LXDE bureaubladen

ja en wat gaan de KDE ontwikkelaars hier mee doen, als die ook maar niet gaan overwegen om GNOME te gaan nabootsen of zo!

ik blijf in ieder geval experimenteren met andere bureaubladen, en ik wacht af waar fusion linux 15 mee komt, volgens de verwachting komt die met een fc15 omgeving gebaseerd om gnome 2!

fc14 draait in ieder geval nog goed op me hoofdcomputer, en als ik niet een bureaublad vind waar ik tot volle tevedenheid mee kan werken kan ik altijd nog de distributies gebruiken die wel gnome 2 blijven gebruiken, zoals CENTOS als is dat helaas wel achter de feiten aanlopen, omdat ik dan niet meer over de nieuwste software beschik!

ik hoop zowieso dat de end of life voor fc14 wordt uitgesteld zodat me pc veilig blijft!

we zien wel hoe het verder gaat??

bianca
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Di Aug 09, 2011 6:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Er zijn een aantal relevante lijnen die door de discussies lopen.

De meest belangrijke vind ik is de opvatting dat Gnome3 op veel punten verbetering geeft, maar nog niet een volwaardige vervanger van Gnome2. Er wordt nu een product opgedrongen dat gewoonweg nog niet rijp is. Voor de argeloze beginner en eenvoudige gebruiker zal dat weinig uitmaken, maar voor de professionele werker wel. Ik hoor veel positiefs voor de opvatting dat Gnome3 gefaseerd had moeten worden ingevoerd in plaats van in ťťn keer opgedrongen. Ook over de continuÔteit van de fallback mode wordt onduidelijk gedaan.

De andere, belangrijke lijn is zoals je ook al opmerkt de schijnbare ongevoeligheid van de Gnome developers voor de ervaringen van de gebruikers. Nu zijn weliswaar veel ervaringen ongenuanceerd negatief ó overigens een signaal op zich ó maar ook de goed doordachte feedback wordt, nogmaals: schijnbaar, afgewezen.

Praktisch probleem is inderdaad dat de distro's achter Gnome3 aanlopen en er straks als F16 uitkomt er formeel geen alternatieven meer zijn.

Ikzelf heb inmiddels een redelijk goed werkende F15 omgeving gemaakt met behulp van de openbox window manager (zie http://johan.vromans.org/articles/MyDesktop/index.html) in Gnoma fallback mode. Maar ik mis mijn applets.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
bianca

BerichtGeplaatst: Di Aug 09, 2011 11:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ja die applets mis ik ook dat is nou juist het grootste probleem!

en gnome 3 in de falbackmode kan in mijn ogen niet tippen aan gnome2 helaas

nogmaals ik blijf zolang als mogelijk is bij fc14 en daarna zie ik wel verder!

want de gnome falback modus die nu nog in fc15 zit is er in fc16 ook niet meer heb ik begrepen!!!

als je naar www.fusionlinux.org ga zijn die van vastbesloten om gnome 2 in hun distributie op te nemen, en het is gewoon fc15, en fc16 zijn ze ook van plan, dus wat dat betreft(toch een beetje hoop) zij het tijdelijk
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2011 7:03 am    Onderwerp: Reageren met citaat

bianca schreef:
want de gnome falback modus die nu nog in fc15 zit is er in fc16 ook niet meer heb ik begrepen!

Bron?
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2011 7:26 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik las zoiets op het engelstalige fedora forum, daar word ook veel over dit onderwerp gediscuseerd

als ik dat draadje gevonden heb zal ik het posten
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Zo Aug 28, 2011 10:20 am    Onderwerp: Reageren met citaat

er is een nieuw project dat zich ook bezighoudt met het doorontwikkelen van gnome-2.32 hij is niet specifiek gericht op fedora maar op linuxdistributies in het algemeen

kijk maar

https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=121162
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Za Sep 03, 2011 5:28 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik zie net dat mandriva 2011.1 uit is maar als ik de release notes lees verbaast het mij ten zeerste dat mandriva volledig afstand heeft genomen van gnome!

het standaard bureaublad is kde

ik vraag me dan af is gnome dan nog wel te gebruiken in mandriva en zo ja welker versie??

dat kan ik nergens terugvinden

Supporting of Desktop Environments

GNOME, Xfce and other Desktop Environments (DE) and Window Managers (WM) are no longer included in the official Mandriva packages. Contribution packages from the Mandriva community are available for these desktop environments, however. Starting with Mandriva Desktop 2011 only KDE Plasma Desktop is officially supported. If you need Mandriva with another DE or WM you can use unofficial packages or distributions prepared by community members (which are described below). This concentration of our efforts allowed us to make Mandriva Desktop the best KDE-based distro in the free software industry. Just try and you will see it for yourself!

kijk maar op www.mandriva.com
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Wo Sep 14, 2011 3:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

zeg SCIURIUS, ik vraag me af, is er nog hoop dat de levensduur van FEDORA 14 wordt verlengd??

ik heb namelijk nog steeds geen zin in fc15 met gnome-3

ik zie niet echt verbeteringen helaas, anderen zullen daar wel anders over denken

fedora 14 draait bij mij nog lekker, maar jij zei in eerdere berichten dat het nog maar valt te bezien of fedora 14 in december END OF LIFE is?

rpm -Uvh http://rpms.famillecollet.com/remi-release-14.rpm

dank zei deze repo kan ik toch gewoon de nieuwste firefox, en allerlei andere dingen in fc14 draaien, dus de software zal wat dat betreft niet zover achterlopen denk ik

ik weet wel dat het geen officiele repo is!

bianca
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Wo Sep 14, 2011 4:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kan er helaas niets over zeggen.

Merkwaardigerwijs blijft de grote discussie achterwege.

Overigens zie je bij het recent aangekondigde Windows 8 precies hetzelde gebeuren. Grote verontwaardiging en 'dreiging' om bij W7 te blijven. Maar ook die discussie verloopt weinig fundamenteel.

Het lijkt wel alsof het grote bedrijven zijn die meer waarde hechten aan nieuwe klanten dan aan hun bestaande klanten.
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Wo Sep 14, 2011 5:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ja inderdaad, ik heb het verhaal over windows 8 ook zitten lezen, en het is inderdaad merkwaardig dat er geen enkele(goede) reactie op komt, het heeft wel een beetje weg van gnome 3 vindt ik kwa uiterlijk en performance

het enige wat me opviel in een oudere reactie was dat windows 7 xp heeft ingehaald!

of dat alliszaligmakend is??

ik denk dat de gnome 3 gebruikers alles maar gelaten over zich heen laten komen JAMMER WEL!!

ik had toch wel spannende DISCUSSIES verwacht op DIT forum

bianca
Terug naar boven
meine

BerichtGeplaatst: Wo Sep 14, 2011 11:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

bianca schreef:
het enige wat me opviel in een oudere reactie was dat windows 7 xp heeft ingehaald!

moet ook wel want xp is op een certificaatpatch na opgeheven

Citaat:
ik denk dat de gnome 3 gebruikers alles maar gelaten over zich heen laten komen JAMMER WEL!!

nou gelaten? voor de rest van de familie werkt gnome3 goed, ik mis idd de mogelijkheden om de dingen een beetje naar mijn hand te zetten. 3 is ook behoorlijk voor de muis terwijl ik steeds meer probeer zonder dat ding te werken.

mijn netbook en htpc hebben F14 LXDE. draait als een speer en j kan behoorlijk wat dingen naar je hand zetten. nu alleen de tree view in pcmanfm terug...

meine
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Vr Sep 16, 2011 9:11 am    Onderwerp: Reageren met citaat

toch een beetje goed nieuws:

Donderdag de 15 september 2011
Belangrijke Fuduntu Linux Aankondiging

Omdat de Fuduntu Linux-distributie is gegroeid in de afgelopen 10 maanden hebben onze processen en procedures gerijpt helpen ons te leveren een relatief pijnloze upgrade proces. Fuduntu gebruikers in staat om veel van de nieuwste technologieŽn, waaronder de nieuwste Chromium, Firefox 6, en de kernel 3.0.x zonder dat de stabiliteit of veiligheid van onze basis platform te genieten. Onze methoden zijn eenvoudig te zijn en filosofieŽn zoals het bevorderen van pakketten via meerdere fasen van ontwikkeling met behulp van een hybride waterval-model , terwijl het aangaan van de gemeenschap om ons te helpen te testen om de wijzigingen aangebracht in onze stal repository zijn minst voor de gemeenschap van invloed zijn in het algemeen te verzekeren. Binnen de core team, hebben we gesproken over een groot aantal ideeŽn over methoden om Fuduntu te verbeteren. Voorbeelden van deze gesprekken zijn belangrijke onderwerpen als het volgen van Fedora releases, en het verlaten van GNOME 2 te vervangen door een nieuwe desktop. Als gevolg van deze besprekingen en de besprekingen binnen de Fuduntu gemeenschap in het algemeen, hebben we een aantal belangrijke beslissingen genomen. Waarvan de eerste is dat de Fuduntu heeft echt een rolling release sinds de oprichting is geweest, en wij geloven dat het in het beste belang van het team en de gemeenschap te formaliseren en te kondigen dat Fuduntu nu een rolling release. We zullen doorgaan met de distributie volwassen, stap voor stap zoals we historisch gezien, het vrijgeven van de distributie bijgewerkt media kwartaal. We zullen niet volgen toekomstige versies van Fedora, of rework de gehele distributie op basis van hun release-cyclus. In plaats daarvan zullen we blijven tot bord na verloop van tijd uiteindelijk doorzagen van het snoer tussen de twee producten volledig. Dit betekent dat de Fuduntu gebruikers zal blijven om de voordelen van nieuwe kernel releases die de veiligheid fixes en nieuwe hardware-ondersteuning, maar ook nieuwe software-versies zijn te genieten zonder te worden gedwongen tot een belangrijke upgrade om de paar maanden. Gezien de desktop-ervaring, doen we niet geloven dat het in het beste belang van onze gebruikers om hun desktop-ervaring te veranderen, alleen maar omdat we kunnen. In plaats van te besteden kostbare tijd herwerking een andere desktop omgeving naar Fuduntu passen, zullen we gewoon blijven met GNOME 2 voor zo lang als we kunnen * . Fuduntu Op onze gebruikers zijn ons meest waardevolle bezit, en wij danken u allen voor uw feedback, en de permanente betrokkenheid in de gemeenschap. Het belangrijkste is, wij danken u voor het kiezen van Fuduntu. Fuduntu Website - Fuduntu.org

is bijna hetzelfde als fedora, ik kijk uit naar de nieuwe release! toch een distro die wel om zijn gebruikers geeft!
www.fuduntu.org
bianca
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Ma Okt 17, 2011 3:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ben eindelijk volledig overgestapt op fc15, maar dan met kde
ik heb naar van alles proberen kde volledig naar mijn hand kunnen zetten, en hij bevalt mij prima

voor mij geen gnome meer!

bianca
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2011 10:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

http://www.phoronix.com/scan.php?page=gnome_survey
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: