Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

gnome 3

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bianca

BerichtGeplaatst: Zo Mei 29, 2011 7:41 pm    Onderwerp: gnome 3 Reageren met citaat

wat vinden wij van gnome 3?

graag ben ik benieuwd hoe andere gebruikers gnome 3 ervaren op fedora 15

als ik de reacties lees op het engelstalige fedora forum www.fedoraforum.org die zijn niet misselijk!

ik kan er weinig tot niet positiefs in vinden
maar t staat bol van allerlei kritiek

fedora 15 word ontzettend afgekraakt(vind ik er kort door de bocht), maar ik ben het wel eens met ze dat gnome 3 absoluut niet prettig werkt!

ik mis alles in gnome 3 wat ik in fedora 14 en alle voorgaande versies zo geweldig vond aan linux en dan met name aan gnome 2(kde weet ik niet zo omdat ik het niet gebruik)

ik voel me in gnome 3 ernstig aangetast in mijn vrijheid van handelen(waar linux wel voor staat toch?)
ik kan weinig tot niets veranderen(al heb ik hem wel een beetje aangepast)

menubalk:gnome 2 ik kan alles veranderen, en iconen toevoegen

menubalk:gnome 3 onveranderbaar blijft bovenin staan in dat vreselijke zwart

iconen en thema;gnome 2 alles veranderbaar

gnome 3 niets mee aan te vangen!(ja de shell zijn een paar nieuwe themas voor, maar niet mijn smaak)met gnome-tweak tool is er een klein beetje te veranderen naar persoonlijke smaak!

kleuren in gnome 2, alles is te veranderen

gnome 3 , niets te veranderen, zelfs ondvindbaar!

cpu gebruik van me pc is met f15 een stuk hoger(met gnome 3) met kde is hij stabiel

alles werkt wel in f15 zonder extra drivers dat vind ik wel een goed iets(mesa-dridrivers)

knoppen zie je in elk gnome 2 bureaublad

in gnome 3 zitten ze niet(ja na googlen was dat aan te passen maar niet naar mijn smaak)

mijn eerste algemene indruk is dat ik absoluut niet blij ben met gnome 3, ik blijf voorlopig lekker bij f14, en als ik al permanent overstap zal dat niet met gnome 3 zijn, maar met kde of lxce of anderen

en als dat ook niet bevalt ga ik over op een distro die niet met gome 3 gaat uitkomen, want nogmaals ik vind hem vreselijk!

f15 is wel een goede distro, maar ik baal van de werking

bianca
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
TiPo

BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2011 5:27 pm    Onderwerp: Gnome 3 Reageren met citaat

Gnome 3 is naar mijn idee nog niet klaar. Met name de configureerbaarheid laat ernstig te wensen over. Maar wat we ons moeten bedenken ligt er een ander concept aan ten grondslag dan die van de oude "menu" georienteerde desktops..

Wat ik wel frIaai vindt is het wisseln van verschillende desktops, maar dat geeft tevens het nadeel aan, met de muis heb je meerdere handelingen nodig of je moet de snel-toets combinaties onthouden.

Ik ga nog wel voor fedora 15 en later, simpel omdat fedora van de meeste distributies de nieuwste kernel ondersteund, die ik nu op mijn nieuwe laptop wel kan gebruiken. Ik wacht al met smart op fedora 16 of 17. Daarnaast is het heel simpel om XFCE, LXDE er naast te instaleren. Gnome 2 schijnt niet te kunnen of wat ingewikkelder te zijn, moet ik nog uitzoeken.

Unity (Ubuntu) vindt ik dezelfde nadelen hebben als Gnome 3. Toch beloven ze wat voor de toekomst en ik denk dat met name de configureerbaarheid in volgende versie zal verbeteren. Van Unity vindt ik mooi de integratie van het app menu in de desktop menu balk (met als nadeel dat de apps dat moeten herkennen). Unity zou bovendien nog draaien op de Gnome 2 shell. En het is wellicht vloeken in de kerk, maar ik vindt windows 7 niet zo slecht. en Gnome 3, Unity maken het er niet makkelijker op om Liunx bij vrienden en kennisen aan te raden .
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2011 3:44 pm    Onderwerp: Re: Gnome 3 Reageren met citaat

TiPo schreef:
en Gnome 3, Unity maken het er niet makkelijker op om Liunx bij vrienden en kennisen aan te raden .

KDE?
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Vr Jun 03, 2011 5:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ach weet je ik vind gnome 3 nog steeds vreselijk, maar ja smaken verschillen he?

ik ben nu voor mezelf aan het onderzoeken met welk bureaublad ik wel verder wil(want fedora is toch MIJN distributie waar ik verknocht aan ben)

kde ben ik nu aan het onderzoeken, ik vind hem lastig omdat ik hem niet goed ken, ik heb altijd hoofdzakelijk met gnome gewerkt en dat beviel me prima tot f15 daarna hoef het van mij niet meer

ik heb ubuntu bekeken met UNITY maar dat kan me ook niet boeien!
al geeft ubuntu wel de optie om de klassieke gnome te gebruiken(tijdelijk)

ik weet t dus nog steeds niet

bianca
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Vr Jun 03, 2011 5:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

nou, ik zou zeggen: geef het een kansje. Ik had namelijk hetzelfde met de overgang van kde 3 naar 4, ik kon werkelijkwaar niets met kde 4. Nu vind ik het geweldig (na de eerste kinderziektes er uit zijn dus).

Als je kde overweegt, pak dan wel direct 4 mocht 3 nog ergens rondhangen. Je kunt ook bijvoorbeeld bij f16 weer kijken hoe gnome er voor staat.

ik moet zeggen dat ik niet zo goed weet waarin kde en gnome nu echt verschillen, behalve menuindeling. Als je wel naar kde gaat ben ik wel benieuwd waar je dan tegenaan loopt!
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Za Jun 04, 2011 7:27 am    Onderwerp: Reageren met citaat

word kde 4 niet standaard geinstalleerd dan tijdens een verse install?

en ik heb begrepen dat kde 4 ook nog niet helemaal klaar is?

bianca

ps de vershillen zijn groot b.v packagekit, en geluidskaart, maar voor de rest is het gewoon fedora

Laatst aangepast door bianca op Za Jun 04, 2011 7:29 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Za Jun 04, 2011 7:29 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb gisteren een systeem geüpgraded naar F15 en ik moet zeggen dat ik niet uit de voeten kan met Gnome 3. Ik kan niets aanpassen, geen eigen instellingen, en niets lijkt te werken. Geen max/min buttons in de title bar, resizen lukt niet. applets kan ik niet terug vinden, en ga zo maar door.
Deze GUI lijkt me uitstekend op een mobiele telefoon of tablet (zie ook mijn thread daarover) maar voor gewoon productiewerk zie ik het nog niet zitten.
Ik mis ook een eenvoudig Gnome2 -> Gnome3 migratiepad.

Met enig hangen en wurgen heb ik mijn eigen wm weer operationeel kunnen krijgen, maar het blijft verre van optimaal in verhouding met Gnome2.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
bianca

BerichtGeplaatst: Za Jun 04, 2011 7:31 am    Onderwerp: Reageren met citaat

als ik op het engelse fedora forum kijk staat het bol van de klachten over gnome 3

ik las dat zelfs de administrator er uit gestapt is en over gegaan is naar ubuntu
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Za Jun 04, 2011 7:32 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ze sciurius, met gnome-tweak-tool zijn een paar dingen te veranderen, zoals lettertype en thema(zeer beknopt)
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Za Jun 04, 2011 7:51 am    Onderwerp: Reageren met citaat

in gnome-tweak-tool kan je ook die buttons voor in de title bar aanzetten
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Za Jun 04, 2011 3:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

yum install gnome-tweak-tool
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Za Jun 04, 2011 3:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ps rhythmbox werkt in gnome 3 ook niet meer zoals ik gewend ben

plugins zijn niet te installeren, omdat ze voor het gnome 2 bureaublad zijn geschreven

de standaard plugin ALBUMHOEZEN werkt niet eens!

daar baal ik dus ook van, omdat rhythmbox toch mijn ideale muziekplayer is(in kde is dat banshee)(maar ook(kde) daar heeft rhythmbox hetzelfde probleem)

helaas vindt ik(banshee) die minder fraai

ook CLEMENTINE of AMAROK, of EXAILLE, vind ik niet geweldig, zo zijn er nog wel een paar op te noemen

het enige wat wel goed lijkt te werken in f15 zijn de drivers voor me videokaart(zonder dat ik de non-free drivers hoef toe te voegen)

alles lijkt te werken met de mesa-dri-drivers, al werkt ik liever met nvidia, is ook gewoon te installeren!

ik vindt maar dat is dus persoonlijk dat in het algemeen ik gnome 3 een grote flop vind, en de alternatieven vindt ik ook niet zo

kde probeer ik te ontdekken mischien ga ik daar wel op over,
xfce heb ik ook me twijfels over(kan niet tippen aan gnome 2)
en lxde weet ik ook niet

helaas heb ik dus nog een hoop twijfel, en zolang ik het niet weet blijf ik met me hoofdcomputer nog lekker bij FEDORA 14, daar weet ik tenminste van hoe het werkt, maar ik hou de ontwikkelingen in F15, nauwlettend in de gaten

bianca
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: