Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Marvell 9128 Controller word niet herkend

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Basch

BerichtGeplaatst: Ma Jan 10, 2011 4:36 pm    Onderwerp: Marvell 9128 Controller word niet herkend Reageren met citaat

Sinds een paar dagen heb ik mijzelf voorzien van een nieuw PCtje. Het ding heeft een ASUS Rampage III Extreme mobo, alwaar ik een 120GB Intel SSD op heb aangesloten op de Marvell 9128 SATA controller.

Windows 7 installeerde prima en die heb ik 60GB ruimte gegeven. Nu wilde ik Fedora 14 installeren op de overige 60GB, maar die ziet de SSD op de Marvell controller helemaal niet. De schijven op de andere SATA controller worden wel herkend. Omdat de Marvell controller SATA3 ondersteund, heb ik daar mijn SSD op aangesloten. Zelfs de externe USB schijven worden herkend en kan ik gebruiken voor de installatie.

Heeft iemand een idee hoe ik nu Fedora op mijn SSD kan installeren? Ik heb juist een SSD voor de performance en zou het zonde vinden als ik het op een van de langzamere schijven moet installeren.

Edit: Ik ben al sinds Fedora Core 1 een enthousiast Fedora gebruiker, maar dit gaat mijn pet ff te boven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Basch

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2011 3:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nadat ik tot de conclusie was gekomen dat de overdrachtsnelheid op de 3Gbit controller niet minder was dan de 6Gbit controller, heb ik besloten om mijn SSD aan deze controller te hangen. Nu werd de schijf wel herkend en heb ik gewoon Fedora 14 kunnen installeren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: