Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Enkele Vraagjes

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Burn
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jun 28, 2005 6:49 am    Onderwerp: Enkele Vraagjes Reageren met citaat

Hey, ik heb net terug FC2 geinstaleerd met het boek "Linux voor non-freaks" maar ik zou graag FC3 hebben maar als ik op de ftpsite druk krijg ik enkele bestanden kunnen jullie een textbestand schrijven hoe je het downloadt en vervolgens op cd zet.
Mijn 2de vraag is: Ik heb altijd al onder windows gewerkt en ik brand dvd's en bekijk er ook op mijn pc is er een programma onder linux dat dvd leest.

Vriendelijke Groetjes
Vincent
ps. Mail me je de antwoorden a.u.b. ******@hotmail.com je mag me ook toevoegen op msn.
ciao

Mod Edit: Emailen doen we niet aan, dit is een forum! - Thijs
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Jun 28, 2005 10:02 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Waar kijk je precies op de FTP-server? Welke bestanden zie je?

Met Xine en MPlayer kan je dvd's kijken, maar dan moet je wel eerst het pakket 'ogle-gui' installeren. Dat kan gewoon met Yum, maar dan moet je wel FreshRPMS in je yum.conf hebben staan.

Mocht je de informatie nodig hebben, dit moet in /yum.conf om FreshRPMS te gebruiken:
[freshrpms]
name=FreshRPMs
mirrorlist=http://ayo.freshrpms.net/fedora/linux/$releasever/mirrors-freshrpms
enabled=1
#gpgcheck=1

Vervolgens kan je met het commando 'yum install ogle_gui' DVD-playback installeren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: