Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Intel Pro Wireless 2100

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Slike

BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2005 12:18 am    Onderwerp: Intel Pro Wireless 2100 Reageren met citaat

Hallo,

Zonet heb ik sinds een behoorlijke tijd nog eens Fedora op mijn laptop ge´nstalleerd. En het probleem van alle releases tot zover is er dus nog steeds: Fedora kan blijkbaar niet "out-of-the-box" overweg met mijn (standaard) Intel Wireless Pro 2100 netwerkkaartje in mijn Centrino laptop (Acer Travelmate 803, van eind 2003)....iets wat Ubuntu dus wel perfect kan Rolling Eyes

Handig is wat anders, want om te internetten moet ik hierdoor dus rebooten in Windows...

Heb even rondgekeken:
- In netwerkconfiguratietooltje staat alleen mijn (niet aangesloten) netwerkkaart (met kabel) in het lijstje op het eerste tabblad. Op een van de volgende tabbladen staan wel beide kaarten (gewone && wifi kaartje), maar als je dan kijkt bij de eigenschappen voor die wireless kaart is maar bitter weinig ingevuld (in feite alleen naam && ethx-toekenning).
- Als ik met lsmod kijk staat nogthans ipw2100 gelijst...
- Pogingen om met "ifconfig eth1 up" te proberen werken resulteerde in een device not found.

Morgen kan ik verder een paar dingen proberen waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen (zal dan even werken met utp-kabel).

Dank voor de tips!
Slike
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Worado

BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2005 6:34 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Eerste hit van google: http://ipw2100.sourceforge.net/
Daar heb je vast wel wat aan. Ook zoeken op dit forum zou helpen, want dit is niet de eerste keer dat ik dat linkje heb gegeven aan iemand die een Intel Pro Wireless 2100 kaartje heeft.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Slike

BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2005 9:19 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Die site ken ik ja....is wel een oplossing, maar niet zo bepaald to-the-point als je van een distro als deze kan verwachten. Voor een wijd verspreid netwerkkaartje als dit (zit afaik in alle Centrino-laptops van de eerste generatie [Banias]) zou het toch makkelijker te doen moeten zijn (gewoon met een pakketje dat volledig klaar staat om te installeren op de cd of in het ergste geval op een server).
Andere google hits leveren resultaten voor Core 3, dus wou graag eens weten of er al vooruitgang was in Core 4, blijkbaar niet Confused
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2005 10:24 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Op ATrpms zijn wel wat rpm's beschikbaar voor de ipw2100: http://atrpms.net/dist/fc4/ipw2100/

Misschien werken ze meteen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: