Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

dvd aankoppelen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bianca

BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2009 10:13 pm    Onderwerp: dvd aankoppelen Reageren met citaat

ik heb meerdere laptops zoals jullie waarschijnlijk wel weten

nou heb ik een samsung minilaptop met een 160gb harde schijf ect ect

dat is allemaal niet belangrijk in dit geval

maar wat wel vreemd is, op deze laptop heb ik fedora 11 geinstalleerd staan, maar als ik een usb dvd speler aansluit
en ik ga een film daar in stoppen of een audio cd mount hij hem gewoon en ik kan het ook allemaal afspelen

als ik echter een lege dvd invoer om wat te branden zie ik dus helemaal niks, terwijl die player 2 usb aansluitingen heeft, een zwarte voor normale weergave, en een rode als je een cd/dvd wilt branden, volgens mij moeten ze dan allebei direct (gelijktijdig) in de usb uitgangen zitten

maar ik zie dus niks

wat kan de reden zijn??

bianca
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2009 2:59 pm    Onderwerp: Re: dvd aankoppelen Reageren met citaat

bianca schreef:
als ik echter een lege dvd invoer om wat te branden zie ik dus helemaal niks, terwijl die player 2 usb aansluitingen heeft, een zwarte voor normale weergave, en een rode als je een cd/dvd wilt branden, volgens mij moeten ze dan allebei direct (gelijktijdig) in de usb uitgangen zitten

Waarschijnlijk is 1 van de stekkers alleen voor stroom omdat de brander meer stroom nodig heeft dan 1 USB poort kan leveren.

Citaat:

maar ik zie dus niks

In principe zou de filemanager bij het invoeren van een blanco CD/DVD een "brandmap" moeten laten zien (een venster waar je bestanden in kan slepen met een grote knop "branden" er boven.
Je kan ook een brandprogramma als brasero of k3b installeren om te kijken of branden daarmee wel gaat.
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2009 9:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ja het zou inderdaad kunnen dat ik de stroomstekker erbij aan moet zetten, want als ik een bespeelde cd/dvd in die player stop doet hij het wel gewoon, dus dan zal hij om te branden wel meer power nodig hebben

bianca
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: