Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fedora 11 VS Ubuntu 9.04 of..

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marinus

BerichtGeplaatst: Zo Sep 06, 2009 7:40 am    Onderwerp: Fedora 11 VS Ubuntu 9.04 of.. Reageren met citaat

Mede forum genoten. Graag wil ik iets voorleggen. Ik heb zelf een tijd met Fedora 11 gewerkt. Nu zou ik graag jullie ervaringen willen weten en wat de doorslag gaf om met Fedora te beginnen.
Ik ben sinds afgelopen week overgestapt op Ubuntu 9.04 Daar ik vond dat deze sneller opstarte en completer was. En meer op multimedia was gericht. En fedora iets zakelijker. Zou graag wat meer meningen willen en advies. Al moet ik ook zeggen dat firefox in fedora af en toe vast liep. Toch kwam ik in het tijdschrift LINUX een foto tegen van Fedora met gebruik van AWM dat er gelikt uit zag. Met beide versie's had ik problemen mijn cdrom speler cd's te laten lezen dit lukte niet. Dat ik het hier vraag is om dat hier toch alles in het nederlands is. En het meeste op de website's in het engels wat me wel afgaat maar minder makkelijk.
Dus als iemand zijn ervaringen zou willen delen. Graag.
marinus.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Zo Sep 06, 2009 1:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het hangt er natuurlijk vanaf, welke eisen je vooraf stelt aan je distro...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
marinus

BerichtGeplaatst: Zo Sep 06, 2009 2:18 pm    Onderwerp: Fedora vs Ubuntu Reageren met citaat

zou graag alles willen weten. wat je vind van het uiterlijk. Het werken met de progammaś. En waarom je voor de bepaalde distro heb gekozen.
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Zo Sep 06, 2009 4:55 pm    Onderwerp: Re: Fedora vs Ubuntu Reageren met citaat

marinus schreef:
zou graag alles willen weten.
Euhm... Shocked sommige dingen hou ik liever voor me zelf.
marinus schreef:
wat je vind van het uiterlijk.
Wat doet dat er toe? Als het uiterlijk er gewoon normaal degelijk uit ziet, letters normale grote vind ik et al snel goed. Ik heb een pc om mee te werken, niet voor het uiterlijk van het OS.
marinus schreef:
Het werken met de progammŠs.
Heel belangrijk dat ie het gewoon doen, en dat doen ze bij Fedora. Bij Ubuntu ook wel volgens mij.
marinus schreef:
En waarom je voor de bepaalde distro heb gekozen.
Iene Miene Mutte en zo bij Fedora uitgekomen. Ik gebruik Fedora sinds versie 3 en nog nooit iets anders gebruikt. Wel zo af en toe wat in Virtualbox geprobeerd, maar viel vaak tegen. Sommige dingen werken bij andere distro's toch net weer iets anders, gaat soms heel wat tijd in zitten om een andere distro helemaal in de vingers te krijgen. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Zo Sep 06, 2009 9:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat vergaat mij ook ongeveer zo, ik heb ooit voor Fedora gekozen op aanraden van mijn broer. Ik had niet alles meteen werkend maar heb juist daardoor heel veel geleerd over hoe een computer nu eigenlijk werkt.

Naarmate de distro's vorderden ging het mij steeds beter af en werd ik steeds tevredener, ondanks dat er af en toe dingen zijn waar ik gek van wordt. Overigens meestal niet eens Fedora gerelateerd maar KDE...

Ik vind fedora er mooi en gelikt uitzien en krijg ook 'complimenten' van anderen dat het er gaaf uit ziet (nu ja, compiz is kennelijk wel wat indrukwekkend of zo).

Het werkt erg handig voor mij. De repo's zijn behoorlijk up to date (hoewel niet altijd overal mee hoor) en iets installeren is makkelijk.

Verder heb ik eigenlijk nooit een reden gehad iets anders te proberen. Op school en werk krijg ik Debian (ik meen etchy) naar mijn hoofd geslingerd. Daarbij staat mij tegen: nog steeds KDE 3, duurt redelijk lang dat er een upgrade is (wat overigens een voordeel is als je een distro moet onderhouden voor honderden mensen zoals hier op mijn werk) en Iceweasel mogen ze in de gracht gooien met een steen om zn nek. Maar het loopt wel stabiel, er zijn nauwelijks problemen mee. Met in het achterhoofd dat de admins in kwestie een uitgebreide systeembeheer en linux opleiding gehad hebben.

Multimedia is overigens niet mijn primaire doel van mn computer, dat is nl mijn werk. Ik wil belachelijk uitgebreide rekendingen kunnen laten draaien, op Debian gaat dat erg goed en als ik thuis iets doen moet is het langzamer dan op school of werk maar ik kan iets moeilijks draaien en dan ook nog gewoon op internet of muziek luisteren. Ik heb daarmee met win andere ervaringen (kreng dat vastloopt als een java app via Eclipse gerund werd)
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Ma Sep 07, 2009 7:14 am    Onderwerp: Reageren met citaat

In 1995 ben ik na een lange *nix historie (xenix, zeus, hpux, ultrix, solaris) overgestapt op Linux. Ik heb een bevriend bedrijf een systeem laten bouwen en daar hadden ze RedHat opgezet want dat was hun expertise. Ik heb trouw RedHat gevolgd (heb bijna alle officiŽle kits en doosjes nog) t/m 9. Even RHEL geprobeerd maar dat beviel me niet. Toen overgestapt (nou ja, overstap...) naar Fedora en sindsdien zowel elke versie gevolgd.
Ik ben er zeer tevreden over maar dat komt ook omdat ik helemaal gewend ben aan de RedHat/Fedora manier van systemen inrichten. Ik klooi vaak liever met filetjes in /etc dan de tegenwoordig best fraaie admin tools te gebruiken, dus is het van belang dat ik alles te weet te vinden.
Dit wil niet zeggen dat er geen kritiekpunten zijn, maar ik heb tot nu toe geen aanleiding gezien iets anders te proberen.
Mijn belangrijkste 'pimp' is dat ik de openbox window manager gebruik in plaats van de standaard wm. Verder probeer ik zoveel mogelijk het systeem te laten zoals het is, zodat ik maximaal kan profiteren van alle ontwikkelingen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
marinus

BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2010 11:20 pm    Onderwerp: Fedora versus Reageren met citaat

Fedora versus. versus wat. heb nu toch F13 op mijn laptop gezet. Ik vind het gewoon een fijne distro stabiel en duidelijk. Na wat gestoei met opensuse. en ubuntu. heb ik besloten ubuntu als dual boot te doen met vista. en mijn ibmR52 met Fedora 13 en dit werkt zo lekker.
groetjes moest even.
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Do Okt 07, 2010 4:07 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

mocht wel hoor.

Fijn dat Fedora je goed bevalt.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: