Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

downloaden Fedora 4

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Leo B

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2005 7:29 pm    Onderwerp: downloaden Fedora 4 Reageren met citaat

Ik krijg maar geen goede versie vanFC 4 gedownload. Ik krijg geen bootable cd. Ik heb al verschillende mirrors geprobeerd, maar tot nu toe zonder succes. Hebben meerdere mensen dit probleem? Question
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Worado

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2005 8:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Brand je de CD's wel op de juiste manier en controleer je de MD5-sum wel?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Leo B

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2005 9:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Worado

Vorige keer heb ik gewoon het bestand binnen gehaald en is het uiteindelijk gelukt om met Nautilus een bootable bestand (terstversie Fedora 4) te branden.

Hoe je de de MD5-sum controleert is me niet geheel duidelijk. (Ik bedoel, ik lees wel de instructies, maar het zegt me weinig.) Is er ergens een voorbeeld met plaatjes hoe je dit doet?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2005 10:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Om de Fedora Core 4-cd's te controleren moet je SHA1 gebruiken inplaats van MD5, dat is nieuw. Het is eigenlijk heel eenvoudig:

1) Voer dit commando uit:
# sha1sum bestand.iso
Nu komt er een code tevoorschijn.

2) Als die code overeenkomt met de code op ftp://alviss.et.tudelft.nl/pub/fedora/core/4/i386/iso/SHA1SUM, die achter 'bestand.iso' staat is de iso goed gedownload.

(Zo'n compacte uitleg over sha1 / md5 heb ik nog nooit gegeven, als iets niet duidelijk is moet je het maar zeggen hoor! ).

Laatst aangepast door Thijs op Do Jun 23, 2005 8:49 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
marius

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2005 11:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Om de Fedora Core 4-cd's te controleren moet je SHA gebruiken inplaats van MD5, dat is nieuw. Het is eigenlijk heel eenvoudig:

1) Voer dit commando uit:
# shasum bestand.iso
Nu komt er een code tevoorschijn.

2) Als die code overeenkomt met de code op ftp://alviss.et.tudelft.nl/pub/fedora/core/4/i386/iso/SHA1SUM, die achter 'bestand.iso' staat is de iso goed gedownload.

(Zo'n compacte uitleg over sha / md5 heb ik nog nooit gegeven, als iets niet duidelijk is moet je het maar zeggen hoor! ).

thijs,

Ik heb nog geen fc4, maar denk probeer shasum, nog nooit van gehoord. Dit werkte bij mij niet. Als ik sha1sum bestand.iso doe werkt het wel. Zo staat het ook op de repository. Waarschijnlijk ben je de 1 vergeten. Ik heb me hier verder nog niet in verdiept vandaar deze losse flodder.

Marius
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2005 8:48 am    Onderwerp: Reageren met citaat

marius schreef:

thijs,

Ik heb nog geen fc4, maar denk probeer shasum, nog nooit van gehoord. Dit werkte bij mij niet. Als ik sha1sum bestand.iso doe werkt het wel. Zo staat het ook op de repository. Waarschijnlijk ben je de 1 vergeten. Ik heb me hier verder nog niet in verdiept vandaar deze losse flodder.

Marius

Inderdaad, bedankt voor de tip! Toen ik dit verhaal typt twijfelde ik ook, maar omdat ik toen even geen Linux had draaien kon ik het niet testen. Het is iniedergeval 'shasum' veranderd in 'sha1sum' hierboven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: