Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Update FC3 -> FC4 kleine probleempjes - nog geen oplossin
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2005 7:52 pm    Onderwerp: Update FC3 -> FC4 kleine probleempjes - nog geen oplossin Reageren met citaat

Ik heb een upgrade van FC3 naar FC4 gedaan. Een aantal dingen draaien niet meer zoals voorheen. Voor een groot gedeelte draait het nog, maar ik heb hieronder een overzicht geplaatst met daarbij 3 VRAGEN waar ik graag antwoord op zou hebben als iemand een antwoord hierop weet:

SSH: warning: /etc/ssh/sshd_config created as /etc/ssh/sshd_config.rpmnew
(V) Doet het gewoon, niets voor aan hoeven passen.

Apache: warning: /etc/httpd/conf/httpd.conf created as /etc/httpd/conf/httpd.conf.rpmnew
warning: /etc/httpd/conf.d/php.conf saved as /etc/httpd/conf.d/php.conf.rpmsave

PHP: warning: /etc/php.ini saved as /etc/php.ini.rpmsave
(X) Werkte niet, Let oP! -> Register_globals wordt weer naar = Off gezet. ALs je een site hebt die nog niet werkt met Register_globals = On dan werkt een en ander niet lekker samen met database gestuurde (MySQL) websites. Dus Register_globals op ON zetten en apache restarten (/etc/init.d/httpd restart) en dan werkt een en ander wel, uiteindelijk dus (V).

VNC server: warning: /etc/sysconfig/vncservers created as /etc/sysconfig/vncservers.rpmnew

----------------
VRAAG 1 VSFTPD
----------------

VSFTPD (FTP Server): warning: /etc/vsftpd/vsftpd.conf created as /etc/vsftpd/vsftpd.conf.rpmnew
(X) Werkte niet, maar na terugzetten /etc/vsftpd/vsftpd.conf.rpmnew naar /etc/vsftpd/vsftpd.conf ging het wel.

Nu kunnen echter de gebruikers weer buiten hun home dir komen. Ik wil de gebruikers locken in hun homedir. Bij FC3 werkte dit:

Voeg volgende lijn toe aan /etc/vsftpd/vsftpd.conf

chroot_local_user=yes

Dit werkt bij FC4 helaas niet. Iemand al door hoe je in FC4 gebruikers kunt locken in hun homedir door gebruik te maken van VSFTPD?

-------------------
VRAAG 2 POSTFIX
-------------------
Postfix: warning: /etc/postfix/main.cf created as /etc/postfix/main.cf.rpmnew
warning: /etc/postfix/virtual created as /etc/postfix/virtual.rpmnew
(X) Werkt niet, iemand een idee wat ik moet doen om postfix onder FC4 weer aan de praat te krijgen?

--------------------
VRAAG 3 APT-GET
--------------------
APT-GET: WERKT NIET, Hoe krijg ik dit weer aan de praat?

Krijg nu de volgende foutmelding:
apt-get update
apt-get: error while loading shared libraries: librpmdb-4.3.so: cannot open shared object file: No such file or directory

------------------------
OVERIG (geen vragen nu
------------------------
Overige waar ik niets mee gedaan heb:

warning: /etc/pam.d/system-auth created as /etc/pam.d/system-auth.rpmnew
warning: /etc/selinux/targeted/contexts/files/file_contexts saved as /etc/selinux/targeted/contexts/files/file_contexts.rpmsave
warning: /etc/selinux/targeted/policy/policy.18 saved as /etc/selinux/targeted/policy/policy.18.rpmsave
warning: /etc/openldap/ldap.conf created as /etc/openldap/ldap.conf.rpmnew
warning: /etc/ldap.conf created as /etc/ldap.conf.rpmnew
warning: /etc/samba/smb.conf created as /etc/samba/smb.conf.rpmnew
warning: /usr/share/a2ps/afm/fonts.map saved as /usr/share/a2ps/afm/fonts.map.rpmsave
warning: /etc/rc.d/init.d/xfs saved as /etc/rc.d/init.d/xfs.rpmsave
warning: /etc/X11/xdm/kdmrc saved as /etc/X11/xdm/kdmrc.rpmsave
warning: /etc/sysconfig/rhn/up2date created as /etc/sysconfig/rhn/up2date.rpmnew

En nog iemand een idee wat dit betekent:

Upgrading gtk2-2.6.7-4.i386.
g_module_open() failed for /usr/lib/gtk-2.0/2.4.0/loaders/svg_loader.so: libssl.so.4: cannot open shared object file: No such file or directory
/usr/bin/update-gdk-pixbuf-loaders: line 22: 2387 Segmentation fault /usr/bin/gdk-pixbuf-query-loaders-32 >/etc/gtk-2.0/$host/gdk-pixbuf.loaders

Dit is het enige rare wat ik tijdens de update langs zag komen. Segmentation fault geeft meestal kapot geheugen aan, maar dat kan het haast niet zijn. Bak

draait al maanden probleemloos en dit is de enige regel die langs kwam tijdens het upgraden van FC3 -> FC4.

Alvast bedankt voor wat tips en hopelijk antwoorden Wink

Groeten,

Jordan van Bergen
Mod edit: emailadressen worden al standaard bij elke post vermeld. Dus geen emailadressen speciaal gaan vermelden, zo voorkom je spam!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2005 7:58 pm    Onderwerp: Vraag 3 - Antwoord - see below Reageren met citaat

yum install apt

Wink LOL

Hierna werkt apt-get weer gewoon. Nog 2 vragen open Wink

Groeten,
Jordan van Bergen
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2005 8:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Vraag 1: kijk eens welke versie VSFTPD je onder FC3 had draaien en welke je nu met FC4 hebt. Waarschijnlijk kun je op de site van VFTPD vinden wat je nu moet aanpassen om het onder FC4 ook werkend te krijgen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2005 8:38 pm    Onderwerp: Hoe versienummer van geinstalleerde pakketten opvragen? Reageren met citaat

Dank voor de tip, maar hoe vraag ik versienummers uberhaupt op? Kun je met yum zien welke versie je hebt draaien of zo?

Toch maar apt-get er afgegooid omdat men zecht dat fedora.us geen FC4 apt-get repository meer zal ondersteunen.....

Groeten,

Jordan van Bergen
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2005 8:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij Info in het menu Help vind je vaak ook de versienummer van het gebruikte programma.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2005 8:51 pm    Onderwerp: command line gast ;-) Reageren met citaat

Ik ben een command line gast en doe dus niets via de grafische shell.... enig idee hoe ik de versienummers via de command line kan opvragen?

Jordan van Bergen
mod edit2: hier geen emailadressen vermelden, wanneer men op het icoontje email klikt, dan kan men je ook emailen, zonder dat je last krijgt van spam!

struggling with fc3 -> fc4 upgrade Wink
Terug naar boven
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2005 9:32 pm    Onderwerp: vsftpd Version 2.0.3-1 Reageren met citaat

Description vsftpd is a Very Secure FTP daemon. It was written completely from scratch.

Package vsftpd Class System Environment/Daemons
Version 2.0.3-1 Vendor Red Hat, Inc.
Architecture i386 Installed 20/Jun/2005 14:47

Ik heb dus versie 2.0.3-1 onder FC4 op dit moment. iK heb
yum update nog niet laten draaien (133 MB updates, nu al? Is dat goed?).

Dus iemand nog een idee hoe homedir lock users in FC4 + vsftpd v2.0.3-1 ?

Groeten,
Jordan van Bergen
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2005 12:13 pm    Onderwerp: Re: Vraag 3 - Antwoord - see below Reageren met citaat

jordanvanbergen schreef:
yum install apt

Wink LOL

Hierna werkt apt-get weer gewoon. Nog 2 vragen open Wink

Groeten,
Jordan van Bergen
Euh schone installatie. Uitgevoerd als opgegeven. En rara nog steeds niet Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2005 12:36 pm    Onderwerp: apt-get weggeflikkerd Reageren met citaat

Ik heb apt-get nu ook weggeflikkerd omdat er op een site staat dat apt-get niet meer ondersteund wordt door fedora.us en dat aangeraden wordt over te stappen naar yum. Niet dat ik daar zo blij mee ben.....

Groeten,

Jordan van Bergen
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2005 12:37 pm    Onderwerp: Re: apt-get weggeflikkerd Reageren met citaat

jordanvanbergen schreef:
Ik heb apt-get nu ook weggeflikkerd omdat er op een site staat dat apt-get niet meer ondersteund wordt door fedora.us en dat aangeraden wordt over te stappen naar yum. Niet dat ik daar zo blij mee ben.....

Hoe bedoel je? De pakketten die fedora.us maaktte zijn nu ondergebracht in de Fedora Extras. Daar zit nog gewoon apt-get in hoor.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2005 12:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb apt-get draaien maar kan nergens een repository vinden waarin de fedora/4 rpm packages staan. Zonder repositories kan ik weinig updaten en je bent afhankelijk van anderen om het bij te houden voor zover ik weet..... ?

Groeten,

Jordan van Bergen
Terug naar boven
Xtinct

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2005 12:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

freshrpms.net biedt FC4 gewoon aan via apt-get, ook de os, updates en extras van FC4
Ik heb de sources.list.d directory al bijna klaar voor FC4.
Ik wacht nog even voor de upgrade, heb er nog geen tijd voor gehad.

Zover ik trouwens ook gelezen heb zegt Fedora.us dat zij geen RPMS meer aanbieden via apt, en dat je moet uitkijken naar een andere RPM-leverancier om APT te gebruiken (zoals FreshRPMS)

nb. Ik ben zelf totaal niet weg van YUM e.d. gebruik altijd al APT, en die zal ik ook gewoon zo blijven.
Terug naar boven
Xtinct

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2005 1:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

freshrpms.list
Code:

rpm http://ayo.freshrpms.net/ fedora/linux/4/i386 os updates extras freshrpms

Op deze manier kun je in iedergeval weer APT gebruiken.

Succes
Terug naar boven
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2005 1:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

en de bovenstaande repository plaats ik gewoon in de sources.list.d directory / file?

apt-get update
Fetching list of repositories/mirrors...
E: Failed to fetch mirror list file:

Waar moet ik de sources.list plaatsen en hoe moet deze er precies uit zien?

Groeten,

Jordan van Bergen

\mod edit: je kunt ook gewoon de Edit knop gebruiken om je bericht aan te passen, zo blijft het topic overzichtelijk voor iedereen Smile
Terug naar boven
Xtinct

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2005 4:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

APT get probeert bij de eerste keer na installatie de mirror-list op te halen, dit werkt dus niet.
oplossing:
ga naar /etc/apt
en edit apt.conf
voeg aan het einde de volgende regel toe:
Code:

Apt::State::FirstRun "false";

En het bestand freshrpms.list uit mijn vorig bericht, voeg je toe aan de directory /etc/apt/sources.list.d

nb. de knop edit ken ik, maar ik wilde snel even posten.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: