Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

probleen met RH netwerk attentieicoon

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Beer

BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2005 10:25 pm    Onderwerp: probleen met RH netwerk attentieicoon Reageren met citaat

ik heb na een upgrade naar FC 4 het volgende verschijnsel. Het RH attentieicoon blijft melden dat mijn systeem up-to-date is, met de bijbehorende blauwe kleur. Echter ik heb nu al een aantal malen de zaak via yum ge-update en daar heb ik minimaal 75 pakketen ververst. Dus het attentieicoon werk niet, of niet juist. Iemand een idee waar dit in kan zitten, heb volgens mij de zaak goed geconfigureerd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Worado

BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2005 10:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Maak je daar maar geen zorgen over. Dit heeft nooit goed gewerkt en dat zal nooit gebeuren ook. Het update systeem van Fedora moet worden vervangen door YUM, dus ik hoop dat ze up2date er een keer uit zullen slopen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Menno

BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2005 11:11 pm    Onderwerp: Re: probleen met RH netwerk attentieicoon Reageren met citaat

Beer schreef:
ik heb na een upgrade naar FC 4 het volgende verschijnsel. Het RH attentieicoon blijft melden dat mijn systeem up-to-date is, met de bijbehorende blauwe kleur. Echter ik heb nu al een aantal malen de zaak via yum ge-update en daar heb ik minimaal 75 pakketen ververst. Dus het attentieicoon werk niet, of niet juist. Iemand een idee waar dit in kan zitten, heb volgens mij de zaak goed geconfigureerd.

Het feit zit hem in dat het icoon volgens mij bij RedHat controleert op nieuwe updates, deze kunnen dus bijv net 10 seconden uit zijn en op de servers van RedHat staan.
Het icoon geeft dan aan dat er nieuwe updates zijn, jij klikt op updaten en up2date pakt nu een willekeurige server die ook over de bestanden van fc4 beschikt.

Helaas zijn deze servers niet gelijk qua updates, aangezien er iets van maximaal 24 uur tussen kan zitten voordat ze ook over de updates beschikken zoals de servers van Redhat doen.

Hierdoor krijg je dus wel de melding dat er updates zijn, maar de server waarop up2date gaat kijken, heeft geen updates.
Terug naar boven
Xtinct

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2005 9:09 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Gebruikt up2date niet een ander config-file met repos dan YUM?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Beer

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2005 4:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@Worado: Gebruik dus vanaf nu alleen maar yum (alhoewel atp-get?)

@Menno: Dit is nu het probleem: De update's worden NIET gemeld. Ook niet als ze er al een geruime periode staan (eentje van 3 dagen dat is 259200 seconden bv)

@Xtinct: Ja dat klopt. Ik dacht even handig te zijn, door up2date te gebruiken daar nog niet alle nederlandse mirrors zijn bijgewerkt.
Terug naar boven
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2005 7:51 pm    Onderwerp: apt-get na upgrade FC3 -> FC4 ? Reageren met citaat

APT-GET: WERKT NIET meer naar upgrade FC3 -> FC4, Hoe krijg ik dit weer aan de praat?

Krijg nu de volgende foutmelding:

apt-get update
apt-get: error while loading shared libraries: librpmdb-4.3.so: cannot open shared object file: No such file or directory

Iemand een idee?

Groeten,
Jordan van Bergen
jordanvanbergen@gmail.com
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Worado

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2005 7:54 pm    Onderwerp: Re: apt-get na upgrade FC3 -> FC4 ? Reageren met citaat

jordanvanbergen schreef:
APT-GET: WERKT NIET meer naar upgrade FC3 -> FC4, Hoe krijg ik dit weer aan de praat?

Krijg nu de volgende foutmelding:

apt-get update
apt-get: error while loading shared libraries: librpmdb-4.3.so: cannot open shared object file: No such file or directory

Iemand een idee?

Groeten,
Jordan van Bergen
jordanvanbergen@gmail.com

Zou je hiervoor een nieuw topic willen openen, want dit probleem heeft absoluut niks te maken met het probleem van de TS.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
marius

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2005 10:25 pm    Onderwerp: Re: probleen met RH netwerk attentieicoon Reageren met citaat

Menno schreef:
Beer schreef:

Het feit zit hem in dat het icoon volgens mij bij RedHat controleert op nieuwe updates, deze kunnen dus bijv net 10 seconden uit zijn en op de servers van RedHat staan.
Het icoon geeft dan aan dat er nieuwe updates zijn, jij klikt op updaten en up2date pakt nu een willekeurige server die ook over de bestanden van fc4 beschikt.

Helaas zijn deze servers niet gelijk qua updates, aangezien er iets van maximaal 24 uur tussen kan zitten voordat ze ook over de updates beschikken zoals de servers van Redhat doen.

Hierdoor krijg je dus wel de melding dat er updates zijn, maar de server waarop up2date gaat kijken, heeft geen updates.

Ik denk niet dat het hier in zit. Volgens mij is Fedora indertijd wel opgezet met de mogelijkheid te communiceren met het RHN, maar volgens mij zijn er uiteidelijk geen kanalen vrijgegeven door Redhat waardoor deze mogelijkheid niet wordt gebruikt.
Up2date gebruikt nu de configuratiefile /etc/sysconfig/rhn/sources. Deze staat standaard op een server ergens in de USA die door heel de wereld wordt belast die net Fedora op de comprutser hebben gezet. Dus die file moet je ff aanpassen. De volgende repositories staan er bij mij in en die werken prima.

##Mirror alviss tu Delft
yum alviss-fedora-core-3 ftp://alviss.et.tudelft.nl/pub/fedora/core/3/i386/os/

yum alviss-fedora-updates-released ftp://alviss.et.tudelft.nl/pub/fedora/core/updates/3/i386/

Hier komen wel alleen de base OS packages vanaf. (packages die op de CD staan.)

Je kan zoveel repository lines toevoegen als je wilt ook third party voor alle mogelijke extra soft ware. Maar ik doe dat juist liever met yum.

Wat Xtinct zei klopt ook. yum kijkt naar /etc/yum.conf en up2date naar /etc/sysconfig/rhn/sources. Als je geen verschil wil hebben moet je in beide dezelfde repositories zetten. Zelf doe ik dit juist niet. De basis via up2date en de extra via yum.

Marius
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: