Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Compaq presario notebook
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Vr Aug 14, 2009 5:37 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben echter benieuwd of je dit onder je "garantie" vergoed krijgt. Aangezien je er zelf Linux op geinstalleerd hebt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen, dat HP dat niet doet. Of in ieder geval niet voor 2 jaar terug.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Rinse

BerichtGeplaatst: Vr Aug 14, 2009 10:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Mja, lijkt me nogal vaag dat het installeren van software de garantie op de hardware doet vervallen.

Zeker als inderdaad blijkt dat gewoon het moederbord is overleden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Za Aug 15, 2009 1:59 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Rinse schreef:
Mja, lijkt me nogal vaag dat het installeren van software de garantie op de hardware doet vervallen.

Zeker als inderdaad blijkt dat gewoon het moederbord is overleden.

Idd, maar de praktijk is anders. Windows wordt ondersteund, maar zodra je Linux, om het even welke distro installeerd, vervalt je garantie. Dit is een praktijk voorbeeld van HP, van pak 'm beet 2 jaar terug. Ik kon hoog en laag springen, maar kon geen aanspraak maken op garantie. Wellicht dat het beleid nu wat is gewijzigd, aangezien er merken zijn die laptops leveren met Linux. Maar zeker niet voor 2 jaar terug.

Nog zo iets. Koop maar eens een laptop en probeer je geld van de niet gebruikte Windows-licentie maar eens terug te krijgen, als je Linux wilt installeren. 8 maanden geleden kreeg ik dit niet voor elkaar. Jij wel?
Terug naar boven
Rinse

BerichtGeplaatst: Za Aug 15, 2009 3:52 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat ondersteuning wegvalt is vrij logisch als je windows eraf haalt en linux er op zet.
Maar de garantie kan niet vervallen. Zeker in zo'n geval als hierboven niet.

Het kan wel zijn dat men verwacht dat de laptop/pc eerst in de oude staat terug wordt gebracht voordat men je wil helpen, omdat zij niet uit de voeten kunnen met het OS dat erop staat.
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Za Aug 15, 2009 8:07 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Rinse schreef:
Dat ondersteuning wegvalt is vrij logisch als je windows eraf haalt en linux er op zet.

Het kan wel zijn dat men verwacht dat de laptop/pc eerst in de oude staat terug wordt gebracht voordat men je wil helpen, omdat zij niet uit de voeten kunnen met het OS dat erop staat.
In dit geval start hij niet eens op, dus als je niks zegt komen ze er pas achter als ze em gemaakt hebben en opstarten om te testen(en om gelijk even al je foto's door te bladeren).

Volgens mij kan je bij DELL via telefoon wel bepaalde laptops zonder os bestellen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Zo Aug 16, 2009 5:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Rinse schreef:

Ik begrijp wat je bedoelt Rinse. Feit is, dat ik 2 jaar geleden geen garantie kreeg van HP, omdat ik een OS had geinstalleerd wat HP niet ondersteund en HP redeneert dan vervolgens dat dit OS de hardware verkeerd kan aansturen en vervolgens kan beschadigen. Punt. Geen garantie. Dit is bijna letterlijk de boodschap die ik kreeg van HP met mijn kapotte HP laptop. Dit stond toen ook in, andere bewoordingen dan, in de garantie-formulieren. Ook in dit geval ging het om een defect moederbord. Ik begrijp dat dit, voor jou als ongeloofwaardig over zal komen, toch is het een feit. Hoe het nu bij HP gaat weet ik niet. Zeker niet nu ze wat meer open staan voor Linux.
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Zo Aug 16, 2009 5:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb ook een nieuwe laptop gekocht

ik heb een samsung minilaptop gekocht, de excacte specificaties weet ik zo niet uit me hoofd, ik ben nog op vakantie!
hij heb in ieder geval een intel video driver, 160 gb harde schijf en een athreros wifi kaartje en 1 gb werkgeheugen

ik werk met vodafone mobile werkt perfect!1

ik heb fedora 11 geinstalleerd staan uiteraard!

ik weet dat de vraag hier niet speciefiek over gaat, maar ik heb overal verbinding dankzij alle mobile verbindingen die fedora 11 biedt!!!

hoe het met de garanties zit met samsung weet ik niet, ik heb samsung een email gestuurd hoe het zit met de garantie als ik linux gebruik gewoon om er ff achter te komen hoe ze reageren!

de uitkomst laat ik weten

overigens heb ik met hp geen problemen, alleen als er wat stuk ga weet ik ook niet hoe ze gaan reageren mijn pc thuis is ook een hp!
ik zit dit overigens te typen op me samsung minilaptop[

gr bianca
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Zo Aug 16, 2009 9:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Rinse schreef:
Maar de garantie kan niet vervallen.

Garantie geldt voor productiefouten. Als een laptop overlijdt ten gevolge van verkeerd gebruik (b.v. uit het zolderraam laten vallen of in de regen laten staan) dan valt dat buiten de garantie.
In dit geval kan men, en niet helemaal onterecht, redeneren dat het niet vaststaat dat het onbekende OS geen gekke dingen doet met het moederbord. Het enige dat me te binnen wil schieten is het uitschakelen van de ventilator maar wellicht zijn er meer dingen denkbaar. Dat zou dan vallen onder verkeerd gebruik hoewel je kunt argumenteren dat een goed moederbord daar hardwarematig tegen beveiligd zou moeten zijn.
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Ma Aug 17, 2009 4:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ja ben ik met je eens.
overigens heb ik nog geen antwoord van samsung, ben wel benieuwd wat ze gaan zeggen haha
dat linux niet geschikt is als os kan niemand hard maken, alleen sommige dingen zijn soms iets lastiger aan de praat te krijgen, maar uiteindelijk werkt het wel

bianca
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Wo Aug 26, 2009 8:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
HP heeft de RAM vervangen, het moederbord en de CPU

nu alleen de wireless weer aan de praat krijgen Razz
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Ma Sep 14, 2009 10:05 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Nickname55 schreef:
In dit geval start hij niet eens op, dus als je niks zegt komen ze er pas achter als ze em gemaakt hebben en opstarten om te testen(en om gelijk even al je foto's door te bladeren).

HP hier in de UK zijn verplicht je win opnieuw te installeren en zo al je gegevens te wissen, in verband met je privacy (hoewel ze natuurlijk nog steeds eerst even kunnen bladeren Razz). Ik heb de blook (je bent een NUL Blook! Iemand geeky genoeg dit te herkennen?) aan de telefoon gesmeekt van mn '3d party os' af te blijven. En dat hebben ze gedaan! Ze hebben zonder vragen mijn hardware vervangen, ondanks de aanwezigheid van Linux. De man in NL die ik sprak heeft ook niets gezegd over dat door Linux mn garantie vervallen zou. Misschien was het hun meteen duidelijk dat geen enkele software het probleem veroorzaakt zou kunnen hebben?

Anyways, hij was binnen enkele dagen terug en loopt als een trein.
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Ma Sep 14, 2009 12:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

NikkiMassa schreef:
Iemand geeky genoeg dit te herkennen?
Euhmm... Shocked
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2009 11:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

nou? Razz Blook: iemand?
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2009 7:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

NikkiMassa schreef:
nou? Razz Blook: iemand?

Nou, verlos ons.... Wink
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2009 9:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja goed Blook (J. Bakker, 1970) is nog obscuurder dan ik dacht Laughing

Het gaat over Blook (ja, van bloke), een ontzettende nul, die door een supermolecuul superkrachten krijgt en daarmee de wereld redt. Maar als iemand zegt 'je bent een nul, Blook' dan wordt hij weer een nul.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: