Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

LaTeX en Kile

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Tips & Tricks
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2009 4:24 pm    Onderwerp: LaTeX en Kile Reageren met citaat

Er is mij aangeraden eens met LaTeX te leren werken. Op dit forum zijn er geen posts over te vinden, dus zal ik hier een beetje bijhouden hoe en wat.

Met LaTeX, aldus mijn bron, kun je documenten maken met een hele mooie layout zonder je daar druk over te hoeven maken. Je houdt je bezig met de inhoud van je werk en laat de layout over aan het programma.
Anders dan bij bv oO is het niet straight-forward typen maar een soort markup (ik zag zelfs ergens het woord markdown voorbijkomen Razz). Een voorbeeld:
Code:
\documentclass{article}
\title{Cartesian closed categories and the price of eggs}
\author{Jane Doe}
\date{September 1994}
\begin{document}
   \maketitle
   Hello world!
\end{document}

Volg de link maar eens, daar wordt het mooi uitgelegd.

Mijn eerste stap was het verkrijgen van LaTeX. Na wat googlen bedacht ik Kile te installeren. Dit is een LaTeX frontend.
Code:
su -
password:
yum -y install kile

Kile is nu netjes verschenen in mijn startmenu.

Nu eerst met andere dingen verder. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn LaTeX-avonturen.

Groetjes,
Nikki
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 13, 2009 11:35 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Kile werkt tot nu toe zonder problemen, ik heb alleen nog niet de embedded DVI viewer gevonden. Ik kan mijn documenten nu in Okular bekijken (wat ook prima is).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Tips & Tricks Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: