Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

KDE 4

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Di Sep 09, 2008 1:40 pm    Onderwerp: KDE 4 Reageren met citaat

Hallo,

Ik ben bezig de installatie van Fedora 9, met KDE, af te ronden. Daarmee bedoel ik dat ik alles naar mijn wensen wil zetten. Zo wil ik Firefox als standaard browser, automatisch inloggen bij het aanzetten van de computer, automatisch num-lock aan bij opstarten en last but not least een aantal knoppen in mn toolbar.

Maar helaas, Fedora 9 wordt met KDE 4 geleverd en het is met goed fatsoen niet mogelijk er KDE 3 op te zetten (zie deze link).
Hoezo helaas? Ik vind dat KDE 4 erg jammer is. Ik zal een voorbeeld geven.
Ik wil knoppen in mijn toolbar. In KDE 3 klikte ik dan met de verkeerde muisknop (met 'verkeerde' bedoel ik de rechter) op de toolbar en dan kon ik een applicatie toevoegen. Ik had een prachtig rijtje met onder anderen konqueror voor file-browsen, firefox, kate, uiteraard een konsole en een run-command-balkje. Ik wil dat nu weer maar dat wordt vrees ik erg problematisch... Als ik namelijk met de verkeerde muisknop daar klik krijg ik de keuze om een widget te plaatsen. Ik wil geen widgets, die zijn stom! Ik wil firefox! (zit nu ook met konqeror te internetten, hevig niet leuk)
Nog een voorbeeld: het configureren van je desktop. Klik je met je verkeerde muisknop op je desktop krijg je een menuutje met o.a. configure desktop. Joepie. Wat kun je er mee? Alleen je bleedin' wallpaper aanpassen! Verder niets! En zo zijn er meer menu's waar je met KDE 3 een hoop instellingen kon aanpassen en nu dus in KDE 4 bijna niets meer.
Een kleine troost is de application launcher (je F linksonder in beeld). Die kun je simpel terugzetten naar de stijl van KDE 3 maar de nieuwe stijl is ook best mooi en overzichtelijk.

Wel, iemand (andere) ervaringen?

Groetjes,
een diep teleurgestelde Nikki Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Maurizio
MauRice

BerichtGeplaatst: Di Sep 09, 2008 7:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nikki,

KDE 4.0.x en 4.1.x zijn nog niet helemaal om punt zoals bij 3.5.x.

In de "kick-off" menu (nieuwe stijl) is perfect mogenlijk op je favoriete progje zoals je gewend bent (rechter-muis-knop) naar Desktop, Panel of Favorieten te kopieeren.

Aan de rechter kant van je Panel zit weer zo'n KDE 4.1.x Widges waar je mee je panel kan instellen. Effen aanklikken en instellen maar.

Het 'SystemSettings" is wat vroeger het KDE ConfiguratieScherm was.
Het is even zoeken wat waar zit, maar eens je door heb....
Instellen van oa NumLock, Default WebBrowser etc etc...

Tussen haakjes het auto-inloggen gaat niet zoals je gewend bij FC8.
FC9 zit iets anders inelkaar.
Zie:
http://www.linuxquestions.org/questions/linux-general-1/fedora-9-auto-login-644821/
http://live.gnome.org/GDM/2.22/Configuration

MvG,
MauRice
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Wo Sep 10, 2008 11:27 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Maurizio,
thanx voor je tips!
zit nu ff op school dus kan het niet proberen maar dank voor de linkjes.
Heb van alles aangeklikt maar kon alleen widgets in mn menubalk krijgen. Zal jou ding eens proberen.

Maar wat vind je/jullie verder van kde 4?

Groetjes, Nikki
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Wo Sep 10, 2008 5:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

kate mist in eerste instantie. Ik ga daar later eens naar zoeken.
Terug naar boven
Maurizio
MauRice

BerichtGeplaatst: Wo Sep 10, 2008 7:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

NikkiMassa schreef:
Maurizio,
thanx voor je tips!
zit nu ff op school dus kan het niet proberen maar dank voor de linkjes.
Heb van alles aangeklikt maar kon alleen widgets in mn menubalk krijgen. Zal jou ding eens proberen.

Maar wat vind je/jullie verder van kde 4?

Groetjes, Nikki

Even geduld tot KDE 4 wat volwassener is en vele progjes ook overgezet zijn naar KDE 4.
Denk vanaf versie 4.2.x

MvG.
MauRice
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: