Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Thunderbird gecrasht! En ik heb hulp nodig!

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bart00

BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2008 10:18 am    Onderwerp: Thunderbird gecrasht! En ik heb hulp nodig! Reageren met citaat

Hallo,

Ik gebruik Fedora 9 met Thunderbird en Firefox. Maar nu is de Gecko engine gecrasht en willen Firefox en Thunderbird niet meer opstarten. Als Firefox vervanger gebruik ik op het moment Opera en voor Thunderbird wil ik Evolution gaan gebruiken. Het probleem is alleen dat ik een heleboel mail in Thunderbird heb staan en die wil ik graag overzetten naar Evolution. Ik weet echter niet hoe ik dat moet doen. Kan iemand mij helpen?

Groet,

Bart00
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sciurius

BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2008 12:54 pm    Onderwerp: Re: Thunderbird gecrasht! En ik heb hulp nodig! Reageren met citaat

Bart00 schreef:
Maar nu is de Gecko engine gecrasht en willen Firefox en Thunderbird niet meer opstarten.

Zou het niet beter zijn om dit te verhelpen?
Wat gebeurt er? Welke meldingen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Bart00

BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2008 5:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo,

Ik krijg bij het opstarten van Thunderbird tegelijkertijd met een ander programma, de melding dat Gecko gecrasht is. Wat ook zijn gevolgen voor Firefox heeft. Ik heb met Yumex lang gezocht naar het pakket Gecko om het te herinstalleren. Maar ik kan Gecko nergens vinden. Ik ken geen andere manieren om het probleem te verhelpen. Maar als iemand weet hoe ik het probleem moet verhelpen zou dat welkom zijn.

Groet,

Bart00
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2008 9:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Je blijft een beetje vaag. 'Thunderbird met een ander programma' 'melding dat Gecko is gecrashed'...
Gecko is de interne HTML engine die zowel door Thunderbird als Firefox wordt gebruikt. Het crashen kan duiden op een library probleem. Misschien een x86_64 versus i386 mismatch?
Als je googlet op "thunderbird gecko crash" komen er wat suggesties. Heb je daar wat aan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Bart00

BerichtGeplaatst: Vr Aug 22, 2008 3:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kan jammer genoeg niet duidelijker worden. Dit is namelijk de enige info die ik heb. Ik denk inderdaad dat er iets niet lekker zit in de multi-threading van mijn single-core processor in combinatie met FC9. De aangedragen zoektermen leerden mij dat ik niet de enige ben met het probleem en dat het speelt vanaf FC8. Echter wonder boven wonder doet Thunderbird het opeens weer. Dus mijn probleem is opgelost. Hartelijke dank voor je hulp! Exclamation

Groeten,

Bart00
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Vr Aug 22, 2008 5:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bart00 schreef:
Ik krijg bij het opstarten van Thunderbird tegelijkertijd met een ander programma, de melding dat Gecko gecrasht is.
Dat "andere programma" is wellicht gewoon een venster afkomstig van Gnome of KDE wat de melding weergeeft dat het programma gecrasht is.

De kans bestaat dat het probleem zit in één of ander verborgen configuratie bestand in je home map dat niet erg lekker meer in elkaar zit. Je zou dit kunnen testen door een nieuwe gebruiker aan te maken, in Gnome via Systeem > Beheer > Gebruikers en groepen en vervolgens afmelden via Systeem > gebruikersnaam afmelden(1 na onderste knop) en vervolgens opnieuw aanmelden met net aangemaakt inlog gegevens. Als je dan Firefox start en dat lukt, dan hoef je verder geen pakketjes te installeren / verwijderen / opnieuw te installeren, want daar ligt het probleem niet.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: