Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

FC 4

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
stax

BerichtGeplaatst: Di Jun 14, 2005 1:37 pm    Onderwerp: FC 4 Reageren met citaat

Sorry jongens maar hier ben ik weer.
Ik heb de DVD-iso van FC4 afgehaald, netjes gebrand enz...

Bij de installatie (geen upgrade van FC2) begint het probleem al, vooralsnog ik daadwerkelijk met de installatie kan beginnen herkent hij geen muis (wel mijn kaart: ATI 9600 series)...

Maar goed, zonder muis kan ik leven voorlopig... Ik zet voort met de installatie... wederom zonder succes... Ik krijg een foutmelding (bugrapport met getallen enz -> ik kon het rapport niet opslaan anders had ik deze wel gepost)... Pc opnieuw opgestart en dan doet hij alles naar behoren... Installatie compleet (althans dat dacht ik)

Bij het opstarten start GRUB al niet op... GRUB.>_ staat er op mijn monitor te blinken....

Waar ligt dat toch aan dat ik in eerste instantie geen muis heb ---> bij FC3 heb ik ook geen muis ---> bij FC2 heb ik wel een muis...

En hoe komt het dat FC4 geen volledige installatie aankan?? Ik heb FC4 meermaals proberen te installeren... Nu ga ik FC2 terug installeren en dan FC4 als upgrade proberen te installeren...

Ik word er niet vrolijk van eerlijk gezegd
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs_
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jun 14, 2005 2:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het probleem met de muis ken ik, volgens mij. Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar stop de muis eens in een andere (USB - PS2) aansluiting.

Als ik je verhaal zo lees krijg ik het vermoeden dat er een probleem is met je DVD. Je kunt namelijk niet een volledige installatie uitvoeren, je krijgt foutmeldingen, en na de installatie start Linux niet op (omdat belangrijke bestanden ontbreken?).

Heb je de media-check gedaan, aan de begin van de installatie? En heb je de MD5-sums van de iso('s) gecontroleerd ?
Terug naar boven
stax

BerichtGeplaatst: Di Jun 14, 2005 4:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb alles gecontroleerd en alles klopt...
Zal vanavond mijn muis eens in een andere usb stoppen...

Vind het wel raar dat FC2 mijn muis wel herkent en kan hanteren... Maar het is het proberen waard...

Die media check heb ik nog niet gedaan en MD5 sums??? Wat is dat?
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Jun 14, 2005 4:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

stax schreef:

Die media check heb ik nog niet gedaan en MD5 sums??? Wat is dat?

Met de media-check kijk je of de CD goed gebrand is, en met md5 kan je zien of de bestanden helemaal goed gedownload zijn.

Even een quote met wat uitleg over MD5:
Citaat:
Eenmaal gedownload kunt u controleren of de bestanden goed zijn overgekomen. Met het programma ‘md5’ kunt u een code tevoorschijn toveren uit een bestand. Als die code overeenkomt met de code op de website van Fedora zijn de iso-bestanden goed gedownload. Heeft u al Linux, dan kan dat met het commando ‘md5sum’ die code tevoorschijn toveren: md5sum FC4-i386-discX.iso (natuurlijk de X even vervangen door het goede nummer).

Heeft u Windows, dan moet het programma ‘md5sum’ nog even gedownload worden. Dat kan hier gebeuren: http://downloads.activestate.com/contrib/md5sum/Windows/md5sum.exe Vanuit de command-prompt kunt u dan met het commando md5sum.exe FC4-i386-discX.iso de code te zien krijgen.

De code’s van elk bestand moeten overeenkomen met de code’s:http://download.fedora.redhat.com/pub/fedora/linux/core/4/i386/iso/SHA1SUM Komt de code op die site niet overeen met de code die u te zien krijgt, dan moet u dat bestand opnieuw downloaden.

(bron: http://alleslinux.com/thijs/dokuwiki/doku.php?id=fedorahandleiding )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
stax

BerichtGeplaatst: Wo Jun 15, 2005 6:36 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb werkelijk alles geprobeerd... Laughing
Ik heb FC2 erop gezet en daarna FC4 als upgrade geprobeerd en het is gelukt...

Ik draai FC4 en alles werkt.... Muis-videokaart.... hehe eindelijk zeg Very Happy
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: