Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Nieuw mobieltje met bluetooth

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nickname55

BerichtGeplaatst: Vr Mei 30, 2008 7:47 pm    Onderwerp: Nieuw mobieltje met bluetooth Reageren met citaat

Hoi,

Mn mobiel is aan vervanging toe. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe. Ik wil graag dat deze zonder problemen via bluetooth verbinding kan maken met mn Fedora 9 zodat ik foto's over kan zetten van mobiel naar pc. Ik heb nog geen bluetooth adapter. Moet ik ergens opletten bij aanschaf van mobiel? Ik lees eigenlijk nergens op het web dat sommige niet werken. Werkt bluetooth altijd? En bij aanschaf van de bluetooth adapter... ?

Mn huidige heeft geen bluetooth. Foto's zet ik over via kabeltje. Dit werkt ... niet onder Fedora ... voor zover ik weet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Za Mei 31, 2008 11:04 am    Onderwerp: Re: Nieuw mobieltje met bluetooth Reageren met citaat

Nickname55 schreef:

Mn mobiel is aan vervanging toe. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe. Ik wil graag dat deze zonder problemen via bluetooth verbinding kan maken met mn Fedora 9 zodat ik foto's over kan zetten van mobiel naar pc. Ik heb nog geen bluetooth adapter. Moet ik ergens opletten bij aanschaf van mobiel? Ik lees eigenlijk nergens op het web dat sommige niet werken. Werkt bluetooth altijd? En bij aanschaf van de bluetooth adapter... ?

USB bluetooth adapters werken vrijwel altijd, maar even vragen bij de winkel of je terug mag brengen als het niet werkt (of van te voren mag testen) kan nooit kwaad.
Oudere adapters kennen soms zaken als audio (om bv een BT headset aan je PC te linken) niet, dus dat werkt dan niet. Gewoon bestanden van/naar je telefoon halen is me tot nu toe met alle adapters gelukt.
Als je een telefoon hebt die voldoet aan een "normaal" profiel voor het zenden/ontvangen van bestanden kan je zonder meer bestanden uitwisselen met Fedora. Je krijgt als het goed is automatisch een bluetooth icon in je menubalk als je een adapter inplugt en de bluetooth services geinstalleerd hebt.
Voor telefoon-specifieke dingen zoals adresboek synchronisatie en/of het installeren van applicaties zijn, afhankelijk van het merk/type telefoon, wat rudimentaire functies met gnokii en gammu beschikbaar. Verwacht alleen geen echte synchronisatie met bv. Evolution.

Citaat:

Mn huidige heeft geen bluetooth. Foto's zet ik over via kabeltje. Dit werkt ... niet onder Fedora ... voor zover ik weet.

Zonder je type telefoon erbij te zetten valt daar weinig over te zeggen. Meestal kan het wel, maar het vereist wel een beetje inzicht in de gebruikte protocollen, en je zal waarschijnlijk meer handmatig moeten doen dan over bluetooth.
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Za Mei 31, 2008 6:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Kzit te denken over een Nokia N73. Die heeft ook een miniSD geheugenkaart. Die past in mn kaart lezer Wink
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Za Mei 31, 2008 9:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

De N73 werkt perfect met Fedora 8, maar ook met Fedora 9, i.c.m. Bluetooth. Zowel de ingebouwde Bluetooth aansluiting in mijn laptop, als mijn USB-dongle, leveren geen problemen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Nickname55

BerichtGeplaatst: Za Mei 31, 2008 9:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thanx voor info Very Happy Had al wat zitten googlen en had al wel beetje begrepen dat het werkte. Bevestiging is altijd fijn Wink
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: