Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ervaringen Fedora Core 4

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Menno

BerichtGeplaatst: Zo Jun 12, 2005 9:58 am    Onderwerp: Ervaringen Fedora Core 4 Reageren met citaat

Sinds enkele dagen is FC4 te downloaden, 13 juni zullen alle FTP servers over FC4 beschikken.

Meteen enkele zaken die opvallen in de release notes:

Installatiehandleiding: http://fedora.redhat.com/docs/fedora-install-guide-en/

Citaat:
Fedora Core 4 users are advised not to use the Java RPM provided by Sun. It contains Provides that conflict with names used in packages provided as part of Fedora Core 4. Because of this, Sun Java might disappear from an installed system during package upgrade operations.

Fedora Core 4 users should use either the RPM from jpackage.org or manually install the Sun Java tarball into /opt. Sun Java 1.5+ is recommended for stability purposes.

Wat zijn jullie ervaringen met FC4, nieuwe installaties, upgrades etc.?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djfoxy

BerichtGeplaatst: Wo Jun 15, 2005 7:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb vanmiddag Fedora Core 4 gedownload en vanavond geinstalleerd.
De installatie ging vlekkeloos, gelukkig.
Echter gebruik ik veel programma's die niet standaard in Fedora Core zitten.
Deze moet ik zelf compilen, ook niet zo'n probleem, maar Fedora Core is nog te nieuw waardoor er niet overal al de goede compilers voor zijn of de juiste libraries.
Ik denk nog een week of twee wachten en dan zal ik het testsysteem geheel kunnen inrichten zoals ik zelf wil.
Ik kan natuurlijk alles zelf gaan opbouwen, ook de juiste libraries, maar daar heb ik geen tijd voor.
Terug naar boven
meverhagen
Gast

BerichtGeplaatst: Do Jun 16, 2005 9:03 pm    Onderwerp: fc4 Reageren met citaat

Ik ben wel blij met de nieuwe fc4. Gisteren heb ik de dvd toegestuurd gekregen en heb deze geinstalleerd op een nieuwe harddisk

De meeste pakketten heb ik er al op staan. De webserver doet het al (uit de doos met gd, xml enzo)
GImp 2.3.1 heb ik er ook al op staan, net als de nieuwe blender.
De yum extender is echt een uitkomts, net de extender is het gemakkelijk om allemaal extras te installeren die niet op de dvd staan. Zoals de gnuchess engine voor knights.

Ik ben blij dat fedora freeciv heeft opgenomen in de extras.

Mijn videokaart werkt ook veel sneller met 3d graphics dan dat de videokaart in fc3 deed. (Ik kan nu torcs spelen en 3d animaties maken met blender)

De geluidsbug hebben ze ook gemaakt. Ik kan nu tegelijk naar de internet radio luisteren en foobillard spelen.

De ontwikkel omgeving doet het ook al. Ik kan met eclipse java dingen ontwikkelen en c++ software maken met gtk, qt, anjuta en glade.
Gtranslater heb ik met de yum extender geinstalleerd. Met de tranlator kunnen vertalingen van .po bestanden gemaakt. Ik denk dat er meer software moet komen in het Gronings.

Marcel
Terug naar boven
maxx_730

BerichtGeplaatst: Do Jun 16, 2005 9:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb het ook net geinstalleerd, installatie ging goed op 2 dingen na: de 1e keer crashte hij en de 2e keer toen ik cd 2,3 en 4 moest inserten zei hij dat hij het niet kon vinden ofzo, een paar keer ering en eruit halen fixde dit. Verder werkt al mij hardware ook gelijk, behalve mijn wlan kaart.
Terug naar boven
rik

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2005 11:58 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ben net begonnen in de linux wereld. Snap van het hele compileren nog niets, en vind het jammer dat wine niet standaard in de core zit, verder een heel overzichtelijk bureaublad
de instalatie ging ook veel makkelijker als als ik van windows gewend was. Dit ging in een keer goed
Terug naar boven
Confruo
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jun 29, 2005 8:24 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Van de week mn FC3 eraf gegooid, en FC4 Fresh geinstalleerd, ook ik had de kernelpanic bij het starten disc 1, eerst mediacheck ingetypt, fout terug met kan image niet vinden, toen linux askmethod, en gewoon installeren middels http. Kopietje vdr teruggezet voor mijn Nexus-s satellietkaart, newcamd starten, vdr starten, en werken Rolling Eyes, beetje onverwacht, maar wel prettig, nu alleen wachten op de Fedorafaq voor fc4, en wat kernelmodules voor mijn nvidia kaart (dat werkte best prettig met FC3), en hopen dat Dag Wieers ook weer voor FC4 RPMs gaat bakken. Verder ziet het er bij mij net zo uit als Core 3, maar je merkt dat de udev betere ondersteuning geeft voor mijn hardware. Ik kocht laatst namelijk een Hercules DJ Console, en de geluidskaart werkt nu ook gewoon Very Happy

Maar eerst eens de projecten van fedora (virtualization / Directory server en SElinux) eens bekijken, zeer interessant, alleen jammer dat het bij mij altijd zo lang duurt voordat ik die rommel door heb Razz

Ow, en natuurlijk de beta 2.0 OpenOffice niet te vergeten, en al die mediatools voor geluid, en video etc etc
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Jun 29, 2005 8:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Confruo schreef:
nu alleen wachten op de Fedorafaq voor fc4

Je bent niet de enige... Ik heb de beheerder van de FedoraFAQ toevallig net gemaild, normaal gesproken is het wat drukker op de 'translation-list' voor nieuwe Fedora Core-releases.. nu helemaal niets gehoord.

Maar als de FedoraFAQ voor FC4 er is zal de Nederlandse vertaling snel volgen Very Happy

Citaat:
alleen jammer dat het bij mij altijd zo lang duurt voordat ik die rommel door heb Razz

Beter laat dan nooit Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
aspier

BerichtGeplaatst: Vr Jan 27, 2006 9:14 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben onlangs ook begonnen met Linux (min of meer als trial). Eerst Red Hat 9 gedownload maar kreeg van iemand de tip dat Red Hat 9 vrij oud was en dat ik beter FC4 kon nemen. Alle 4 de cds gedownload en daarna de stap gewaagd om het op mijn laptop naast Windows 2000 te zetten. Ik heb een aantal jaar geleden een keer Linux geprobeerd (ik meen dat het Mandrake was) maar toen heb ik het vrij snel opgegeven omdat ik X niet aan de praat kreeg en mijn video kaart was te nieuw). Met FC4 is de installatie perfect verlopen en met een uurtje had ik een goed draaiend systeem met de basis hardware werkend. Zelfs internet draaide vrijwel meteen (dat is al heel wat gezien de vele problemen die ik in het verleden met internet config heb gehad). Na even gespeeld te hebben met de applicaties wilde ik de rest van de hardware werkend krijgen. Er is ontzettend veel info en HOWTOs te vinden op internet en vaak hele duidelijke aanwijzingen over hoe iets te installeren. Dat viel me 100% mee. Meteen de tweede dag was ik al aan het knutselen met windows drivers en ndiswrapper (niet dat dat al werkt maar dat maakt niet uit). De RPM installatie manager, die je kunt kiezen bij het downloaden van nieuwe programmas vind ik over het algemeen (als het werkt) ideaal. Ik ben ook erg gecharmeerd van de command line instructies voor installatie etc, die ook gewoon van de internet verbinding gebruik maken. Ik heb ooit op de HTS een tijdje met Unix moeten werken maar ben de meeste commandos daarvan weer vergeten dus het is weer even in de basics van linux duiken maar al spelend kom ik er wel uit. De ondersteuning van Microsoft Office bestanding heb ik alleen even uitgeprobeerd met een Excel bestand wat prima ging.

Ik moet zeggen dat mijn algemene indruk ZEER positief is en ik heb al besloten om bij de aanschaf van een nieuwe desktop PC weer een dual boot systeem wil opzetten waarbij ik Linux een meer permanente plek ga geven.
Ook dit forum verdient een pluim. Er is veel info te vinden hier. Samen met alle info via Google denk ik dat zelfs mijn vrouw over een tijdje op Linux zit te werken en dat door ons MS Windows heel weinig gebruikt zal worden.

Smile
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: