Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Opstart probleem

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jnn1

BerichtGeplaatst: Za Mrt 15, 2008 2:10 pm    Onderwerp: Opstart probleem Reageren met citaat

Hallo,
Ik ben een eeuwige beginner op het gebied van Linux-Fedora.
Ik had een tijdje geleden Fedora7 op een 80Gb harde schijf en WindowsXP op een tweede schijf in dualboot. Na een tijdje kreeg ik een probleem: kon niet meer op de Fedora schijf komen. Vraag: er staat nog belangrijke info op deze schijf (foto's van mijn overleden schoonzus) en ik zou die dolgraag recupereren. Ik heb nu alles losgekoppelt en alleen nog de schijf met Fedora aangesloten. Bij het opstarten zie ik dit:

Booting Fedora (2.6.23.1-10fc7)
root (hd1,0)
Error 25: Disk read error
Press any key to continue

Als ik dan op een toets druk zie ik dit:

Fedora (2.6.23.1-10.fc7)
Fedora (2.6.22.9-91.fc7)
Other

Geen van deze keuzes werken...

Is er nog hoop dat ik bej de gegeven kan en ze kan kopieeren?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Maurizio
MauRice

BerichtGeplaatst: Za Mrt 15, 2008 3:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Jnn1,

Het eenvoudigste in vanaf een Live-CD werken. MCNLive, Knoppix ed.
Daarmme kunt je de gegevens die je nodig heb overzetten op een USB-stik of iets dergelijks.

Ik neem aan dat de Fedora schijf als 'slave' zat in de orginele opstelling.