Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Een goede wireless card

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
janneman63

BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2008 12:10 am    Onderwerp: Een goede wireless card Reageren met citaat

M'n oude linksys kaart is kaduuk..

Ik zoek nu een nieuw kaartje dat het liefst "out of the box" werkt.

Wie van jullie weet een goed verkrijgbare kaart die zonder "gedoe" werkt met Fedora 8 ? (ja, ik weet het, het puzzelen is deel van de lol) Rolling Eyes

Vereisten: PCI, 54g, redelijke prijs en goed verkrijgbaar.

Een goede tip verdient mijn eeuwige dank.. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sciurius

BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2008 10:07 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Overweeg een linksys WET54G.
Nooit meer problemen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
janneman63

BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2008 11:59 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb het even nagekeken en inderdaad is dit een uitkomst voor veel mensen die er genoeg van hebben om na iedere Fedora versie upgrade een dag bezig te zijn met het aan de praat krijgen van hun wireless. Wink

Maar dit is niet echt wat ik zoek, het is prijzig en een zoveelste kastje onder m'n buro..
Volgens mij werkte de Intel Pro Wireless in m'n laptop wel direct uit het pakje en zo'n soort kaart zoek ik dus eigenlijk maar dan PCI.

Ik heb begrepen dat Atheros chipsets goed ondersteund worden net als prism, maar beiden zijn moeilijk te vinden in gangbare kaarten.
Vandaar mijn vraag of er mensen zijn die de "gouden tip" hebben, een gangbare PCI wireless kaart die zonder poespas gewoon werkt.

Ach, in het ergste geval ga ik zaterdag bij de plaatselijke computerboer een nieuw linksys kaartje kopen met een ralink chipset, die zit ook in m'n andere PC maar ik heb eigenlijk geen zin om de hele zaterdag alle fora af te zoeken naar een werkende installatie procedure. Sad
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2008 12:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Een van de redenen waarom ik de WET54G inzet is dat je netwerk verbinding hebt ook zonder dat je software draait. Handig (onmisbaar) bij installaties en zo...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
janneman63

BerichtGeplaatst: Di Feb 19, 2008 12:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi sciurius,

Ik begrijp de keuze voor de WET54G maar al te goed..
Het is absoluut fijn om tijdens installatie al een werkende internet verbinding te hebben.

Maar hij zit te ver boven m'n bugget en je moest eens weten hoeveel kastjes en adaptoren er al onder m'n buro slingeren.. Wink

Heb uiteindelijk toch de WMP54G gehaald, waarschijnlijk met een Ralink rt61 chipset (afhankelijk van de versie). Die heb ik op m'n andere computer met Fedora 7 ook werkend dus uiteindelijk gaat het wel lukken.

Het zo gewoon fijn zijn als er eens wireless kaarten op de markt kwamen die echt "plug & play" waren, maar mijn ervaring met Linux en Wireless is eerder het befaamde "plug & pray".

Op zich niet zo erg, het verstevigt je geloof in Linux..
Uiteindelijk worden we zo allemaal Linux-fundamentalist Laughing
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2008 2:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

janneman63 schreef:
Ik heb het even nagekeken en inderdaad is dit een uitkomst voor veel mensen die er genoeg van hebben om na iedere Fedora versie upgrade een dag bezig te zijn met het aan de praat krijgen van hun wireless. Wink

Maar dit is niet echt wat ik zoek, het is prijzig en een zoveelste kastje onder m'n buro..
Volgens mij werkte de Intel Pro Wireless in m'n laptop wel direct uit het pakje en zo'n soort kaart zoek ik dus eigenlijk maar dan PCI.

Ik zie dat je al een keuze gemaakt hebt, maar even for the record: er zijn miniPCI-PCI verloopkaarten in de handel (een PCI kaart waar je een miniPCI kaart op prikt). Sommige zelfs met antenne aansluitingen Wink
Daarmee kan je vrijwel iedere laptopkaart gebruiken.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: