Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

problemen met raid controller

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
redhatjasper

BerichtGeplaatst: Do Feb 14, 2008 10:40 pm    Onderwerp: problemen met raid controller Reageren met citaat

ik ben aan het testen met raid 1 en heb daar de volgende controller voor
Promise Fasttrak100 TX2

het volgende is nu aan de hand als ik fedora 8 installeer met raid 1 proma geen problemen.
Maar als ik nu een schijf verwijder en een andere daar voor in de plaats
wil zetten dit als er een schijf crasht.
Dan moet ik dus m'n bestaande array verwijderen oude config raid
en een nieuwe aan maken met de nieuwe schijf ik krijg dan de melding dat er wat gewijzicht word op de bestaande schijf.
Hier gaat het helemaal mis deze wijziging zorgt ervoor dat de schijf niet meer boot.
en moet dus fedora opnieuw installeren.
weet iemand waar ik dit moet zoeken moet ik sectoren vrij houden voor de raidcontroller en welkje?.

thanks
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Vr Feb 15, 2008 10:47 am    Onderwerp: Re: problemen met raid controller Reageren met citaat

redhatjasper schreef:
ik ben aan het testen met raid 1 en heb daar de volgende controller voor
Promise Fasttrak100 TX2

het volgende is nu aan de hand als ik fedora 8 installeer met raid 1 proma geen problemen.
Maar als ik nu een schijf verwijder en een andere daar voor in de plaats
wil zetten dit als er een schijf crasht.
Dan moet ik dus m'n bestaande array verwijderen oude config raid
en een nieuwe aan maken met de nieuwe schijf ik krijg dan de melding dat er wat gewijzicht word op de bestaande schijf.
Hier gaat het helemaal mis deze wijziging zorgt ervoor dat de schijf niet meer boot.
en moet dus fedora opnieuw installeren.
weet iemand waar ik dit moet zoeken moet ik sectoren vrij houden voor de raidcontroller en welkje?.

Als er een schijf uitvalt is het niet de bedoeling de array te verwijderen en opnieuw aan te maken omdat je daarmee al je data verliest en dat nou juist niet de bedoeling is.
Ik ga er even vanuit dat je de RAID in je BIOS hebt aangemaakt en Fedora 8 deze via dmraid als 1 disk ziet. Als je zelf handmatig de 2 schijven hebt gecombineerd tijdens de installatie moet je bij herstel ook meer zelf doen.
Wanneer je de defecte schijf door de nieuwe hebt vervangen bestaat je array uit nog maar 1 disk. De nieuwe schijf zou je via het BIOS moeten kunnen toevoegen waarna de array door de software weer gesynchroniseerd kan worden. (kan dit niet op een betrouwbare of handige manier kan ik je aanraden te investeren in een fatsoenlijke controller als je gegevens belangrijk zijn).
Het is aan te raden dit een keer te testen voordat je echt belangrijke dingen op je server zet.
Terug naar boven
redhatjasper

BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2008 5:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

gevonden ikke eikel op het laatst vraagt de kaart of de mbr ook gewist moeten worden y/n

hiet tikte ik automaties y lekker dom dus wek mbr.

duuuuu.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: