Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Apache Starten

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Damastaer
Gast

BerichtGeplaatst: Za Jun 04, 2005 5:48 pm    Onderwerp: Apache Starten Reageren met citaat

joe iedereen,

Ik heb FC3 geinstalleerd en de optie voor webserver e.d. mee ge´nstalleerd, nu heb ik overal gezocht, (ben noob lol), en ik weet niet hoe je apache nu moet opstarten en wat ik nu moet doen om de webserver en ftp (daarna) te laten draaien. Moet ik de apache files soms nog ergens downlooaden, ofzo.
Thx voor de hulp!
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Jun 04, 2005 6:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Je kunt apache starten met dit commando (als root, in een terminal):
service apache start

Je kunt het ook automatisch bij de systeemstart laten starten, dan moet je met het programma 'system-config-services' even apache aanklikken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Damastaer
Gast

BerichtGeplaatst: Za Jun 04, 2005 7:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

apache: unrecognized service

Sad

?
Terug naar boven
Xtinct

BerichtGeplaatst: Di Jun 07, 2005 10:39 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Is het niet:
Code:
service httpd start

???
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Jun 07, 2005 10:47 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Inderdaad... foutje.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
damastaer
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Jun 10, 2005 5:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ja, het is nu in orde, ik krijg apache gestart, maar nu snap ik niets van een ftp opzetten, nog met het standaard vsftpd en proftpd (ik krijg ze wel opgestart en ik kan connectie maken etc, maar voor bv een account te maken die naar mijn www folder gaat met username en password en waar ik schrijfrechten etc heb, lukt het niet.

Is er fucking niets eenvoudig bij linux? BulltetProofFTP server is ZO eenvoudig en goed voor windows, wtf is wrong with linux?
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Jun 10, 2005 5:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Er is niets mis met Linux hoor..Wink vsFTPd en Proftpd gebruiken gewoon ook de systeemaccounts als ftp-accounts, tenminste, als ze lid zijn van de groep 'ftp'. Dat kan je o.a. regelen met het programma 'system-config-users'.
Terug naar boven
DjFoxy
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jun 15, 2005 9:31 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben nieuw op dit forum maar werk al sinds 1993 met linux.
Wat ik wou zeggen is dat er absoluut niks mis is met linux.
Meestal lezen de mensen met problemen de handleidingen niet goed of hebben ze te weinig kennis.
Heb je zelf al op internet gezocht of de man pages geraadpleegt hoe je bepaalde zaken moet regelen voor je ftp ?
Terug naar boven
Damastaer
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2005 12:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet niet waarom, maar voor met Windows een programma te zoeken, te installeren en te gebruiken heb ik NOOIT een handleiding nodig gehad, dus lijkt mij dat er wel iets mis is met de opbouw van linux
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2005 12:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Damastaer schreef:
...dus lijkt mij dat er wel iets mis is met de opbouw van linux

Anders is niet vanzelf slechter of moeilijker.

Hier kan ik gewoon software installeren met enkele muisklikken.

Maar om weer ontopic te gaan: Hebben bovenstaande oplossingen je problemen verholpen ?
Terug naar boven
Dutch_com_freak

BerichtGeplaatst: Za Jan 21, 2006 10:22 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hele heldere en duidelijke uitleg Wink

Damastaer schreef:
Ik weet niet waarom, maar voor met Windows een programma te zoeken, te installeren en te gebruiken heb ik NOOIT een handleiding nodig gehad, dus lijkt mij dat er wel iets mis is met de opbouw van linux

Ik heb ook nooit problemen met het vinden van linux proggies hoor? als ik eerlijk ben vindt ik sneller een linux progje voor iets (wat dan nog vaak gratis is) dan dat ik een gratis windows progje vindt... of een illegaal die je eigenlijk nie mag gebruiken Embarassed OF het zit vol met adware,spyware etz.

Dat het installeren miss niet altijd even strak verloopt... ligt dat aan linux of aan de programmeur van het stukje software? Wink neem een voorbeeld aan de linux server voor wolfenstein. die is nl volledig grafisch.... precies zoals in windows... maar volgend punt..... wat nou als (zoals wij) onze server gehost staat op bv redbus? kun je leuk in grafische modus gaan werken maar wat heb je eraan? ziet niemand Smile en eeuh... Dos progjes installeren was ook niet altijd even helder Wink denk maar eens aan die geluidskaart instellingen en CD-rom stations die nie werkte enz.... goed zijn kleine probleempjes.. maar moest je ook even zoeken hoe je dat oploste... hier dus ook Smile soms lijkt het even dat je het wiel opnieuw aan het uitvinden bent... andere keren (vaak dus) weer niet ./config scriptjes zijn hier een (goed) voorbeeld van.... affin ik dwaal af

linux is prima opgebouwd, alleen sommige progjes hebben een misschien niet z'n slimme opbouw kwa installeren.

nogmaals duidelijke en heldere uitleg hierboven.. Als het opzetten niet 1.2.3 lukt zet dan maar eens een windows installatie van appache ernaast... is nl vrijwel identiek, met eigenlijk als enige punt...appache zit standaard in linux... bij windows zit standaard patiece... Laughing Laughing en wordt er niet aangeraden om appache te draaien vanwegen de gaten in windows Smile (Lees de handleiding er maar op na)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: