Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Msn verwijderen fedora core 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Van Buuren
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Feb 20, 2005 3:25 pm    Onderwerp: Msn verwijderen fedora core 2 Reageren met citaat

Hallo tijdens msn installtie is er wat mis gegaan ! nu staat msn volgens fedora wel geinstaleerd maar het werkt niet omdat er een cd 4 gevraagd werd deze heb ik in de cd rom drive gestopt en huppa hij maakt eeen fout en maakte de installtie niet af !
hoe verwijder ik amsn en kan ik hem opnieuw er in zetten
bedankt!
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Feb 20, 2005 3:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik neem aan dat je een rpm hebt geinstalleerd?
Die kan je dan weer verwijderen met

rpm -e amsn
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Van buuren
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Feb 20, 2005 3:36 pm    Onderwerp: fedora gorre 2 amsn verwijderen Reageren met citaat

HAi thijs

Ja Rpm install maar waar geeft ik die opdracht ? in terminal mode?
i
k heb de directorie al met de hand weggehaald in usr/share
maar hij blijft melden amsn is al geinstalleerd.
als ik een oudere versie probeer van cd dan meld fedora is al een nieuwere versie geinstalleerd.. lastig ..

Waar haal ik het weg ?? ik weet stomme vraag maar ben al half uur bezig krijg het niet voor ellkaar !

groeten bedankt voor de snelle reaktie groeten Marcel
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Feb 20, 2005 3:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Handmatig verwijderen (mappen verwijderen) kan je beter niet doen. Fedora heeft daar een 'packagemanagement-systeem' voor, er wordt een database bijgehouden waarin precies staat welke bestanden bij welk pakket horen.

Het commando 'rpm -e amsn' moet je inderdaad in de terminal invoeren, met root-rechten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Van Buuren
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Feb 20, 2005 8:41 pm    Onderwerp: thijs bedankt man ! Reageren met citaat

Thijs dat werkt goed amsn werkt nu nieuwste versie .
heb cd 4 er gewoon van te voren in gedrukt anders maakt fedora of de dvd player een fout en dan instaleerd amsn niet !!

toppie voor de snelle reactie''s hier op het forum !!

ligt het aan mij of is fedora core 2 de beste ??
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Ma Feb 21, 2005 5:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens sommigen is Fedora Core 2 beter dan Core 3, maar ik heb met beide geen problemen Smile In Fedora C3 zitten wat meer schoonheidsfoutjes.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: